1
Vraag
2
Reacties
Boeslong

Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Zenders via Ziggo Go op Apple TV niet beschikbaar

Beste community,

 

Voorheen keek ik altijd televisie via de Ziggo GO TV (v4.41.4619) app op mijn Apple TV 4K (tvOS 15.5.1). Sinds half juni krijg ik bij alle zenders de foutmelding: Niet beschikbaar. Onze excuses; AirPlay is niet toegestaan voor deze zender.

Mijn Apple TV is via een netwerkkabel aangesloten op mijn AirPort Extreme. Mijn Ziggo router (Cisco EPC3928) staat in bridge mode.

 

Om tv te kijken open ik de app, ga ik naar TV & replay, dan naar TV kijken om vervolgens een zender te selecteren. Een zender selecteren uit het tabblad Home geeft hetzelfde resultaat.

 

Wanneer ik de Ziggo Go app op mijn iPad Air (5e gen, iPadOS15.5) open en een zender via AirPlay naar mijn Apple TV stream werkt het wel.

 

Ik heb een internet start en kabel tv abonnement.

 

Wat gaat hier mis? En heeft iemand een oplossing voor dit probleem zodat ik weet tv kan kijken via mijn Apple TV?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Boeslong
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb inmiddels mijn Apple TV terug gezet naar fabrieksinstellingen en de Ziggo Go app opnieuw geïnstalleerd (v4.41.4622). Ik weet niet of het komt door mijn actie of de update maar alles werkt weer naar behoren. Topic mag gesloten worden. 

Bekijk in context

Uitgelicht
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Reacties
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @Boeslong een warm welkom op de Community,

Ontzettend balen dat je op dit moment problemen ervaart met de Ziggo GO TV (v4.41.4619) app op jouw Apple TV 4K (tv OS 15.5.1)! Het is goed dat je hiermee even aan de bel trekt d.m.v. dit topic. Voor de problemen met Apple Airplay loopt op dit moment een onderzoek. Volg hiervoor dit topic. Daarnaast krijgen we van een aantal klanten te horen dat de Ziggo GO TV app minder goed werkt op Apple TV, ook na de 4.41.4619 update. Hiervan ontvangen we via dit topic graag nieuwe voorbeelden. 

Om er zeker van te zijn dat jij ook last hebt van dit probleem is het zaak om te controleren of je op andere apparaten en via www.ziggogo.tv ook problemen ervaart. Kun je dit controleren? Op het moment dat je op alle zenders "Niet beschikbaar / Geen abonnement" te zien krijgt, kan er ook nog sprake zijn van een probleem met het Ziggo GO / Mijn Ziggo account.

Wat betreft het modem;  het Cisco3925 modem wat je hebt, kan ik sowieso kosteloos voor je vervangen door een nieuw type SmartWifi modem. Laat het maar weten als ik dit voor je in orde moet maken. 

10 Reacties 10
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Als je de Ziggo Go TV App zelf opent en je bekijkt de zenders, is dat wel mogelijk, zonder Airplay, want die optie is tijdelijk niet beschikbaar en daar wordt aangewerkt.

 

Als je de Apple TV eens van de Airport Extreme haalt en met wifi probeert, werkt dit dan wel, je hebt ook een verouderd modem, dus lijkt me handig dat Ziggo deze vervangt want ondersteuning van de Cisco EPC3928 is waarschijnlijk al niet meer van deze tijd. Ik ga vragen of ze je een nieuw modem willen toe sturen.

 

Heb je wel een abonnement bij Ziggo voor de AppleTV zie wel TV Start en internet, maar bij Ziggo.

 

Zou je wel volgende kunnen doen:

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/ba-p/695389

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Boeslong
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Beste Dave,

 

Allereerst dank voor je reactie.

 

Ik kan de Ziggo Go TV app wel openen op mijn Apple TV en ik zie dan de zenders op het hoofdmenu (meest bekeken etc.) maar zodra ik op een zender klik krijg ik de foutmelding. Het bijzondere aan de foutmelding vind ik dat er staat "AirPlay is niet toegestaan" terwijl ik op dat moment helemaal geen gebruik van AirPlay maak. Mijn AppleTV is verbonden met een HDMI kabel aan mijn TV. De ZiggoTV app vanaf mijn iPhone/iPad (via AirPlay) streamen naar mijn AppleTV werkt namelijk wel.

 

Omdat mijn Ziggo router in bridge mode staat ontkom ik niet aan een verbinding (bedraad of draadloos) met mijn Airport Extreme. Wanneer ik een Wifi verbinding heb met mijn Apple TV krijg ik dezelfde foutmelding (“Onze excuses; AirPlay..etc.”).

 

Wat bedoel je met “Heb je wel een abonnement bij Ziggo voor de Apple TV?

Ik heb een internet en TV pakket (internet start en kabel TV) bij Ziggo. Zou het kunnen zijn dat dit niet werkt met een kabel TV abonnement? Dat upgraden naar TV-start de oplossing biedt? In het verleden heeft het namelijk wel altijd gewerkt met mijn internet start + kabel TV abonnement.

 

Sinds mijn modem in bridge mode staat lukt het mij niet meer om in te loggen. Ik heb het geprobeerd toen ik met wifi verboden was met mijn Airport Extreme, bekabeld met mijn Airport Extreme en bekabeld met mijn Ziggo Cisco router. Zowel met http://192.168.100.1/ als http://192.168.178.1. Bij alle combinaties krijg ik de foutmelding: “Deze site is niet beschikbaar”.

 

Tevens heb ik een schema van de opstelling en een aantal foto’s toegevoegd.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @Boeslong een warm welkom op de Community,

Ontzettend balen dat je op dit moment problemen ervaart met de Ziggo GO TV (v4.41.4619) app op jouw Apple TV 4K (tv OS 15.5.1)! Het is goed dat je hiermee even aan de bel trekt d.m.v. dit topic. Voor de problemen met Apple Airplay loopt op dit moment een onderzoek. Volg hiervoor dit topic. Daarnaast krijgen we van een aantal klanten te horen dat de Ziggo GO TV app minder goed werkt op Apple TV, ook na de 4.41.4619 update. Hiervan ontvangen we via dit topic graag nieuwe voorbeelden. 

Om er zeker van te zijn dat jij ook last hebt van dit probleem is het zaak om te controleren of je op andere apparaten en via www.ziggogo.tv ook problemen ervaart. Kun je dit controleren? Op het moment dat je op alle zenders "Niet beschikbaar / Geen abonnement" te zien krijgt, kan er ook nog sprake zijn van een probleem met het Ziggo GO / Mijn Ziggo account.

Wat betreft het modem;  het Cisco3925 modem wat je hebt, kan ik sowieso kosteloos voor je vervangen door een nieuw type SmartWifi modem. Laat het maar weten als ik dit voor je in orde moet maken. 

Boeslong
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Beste Paul,

 

Ik zal mijn probleem ook in het andere topic plaatsen. 

Ik ervaar geen problemen met de Ziggo Go App op mijn iPad en iPhone. Ook kan ik zonder problemen gebruik maken van www.ziggo.tv

 

Ik ga zou mijn Cisco3925 modem graag laten vervangen voor een nieuwere versie.

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Boeslong Ik zal mijn probleem ook in het andere topic plaatsen. 
Ik ervaar geen problemen met de Ziggo Go App op mijn iPad en iPhone. Ook kan ik zonder problemen gebruik maken van www.ziggo.tv

Hartelijk dank voor je reactie! Ik begrijp uit je bericht in het andere topic dat je wel op andere apparaten en via www.ziggogo.tv online tv kunt kijken. Kun je nog wel eens proberen de App cache / Cache geheugen op je Apple TV te legen. Check ook of op de iPad en iPhone de meest recente Ziggo GO (4.41.4619) app versie geinstalleerd staat. 

Ik ga zou mijn Cisco3925 modem graag laten vervangen voor een nieuwere versie.
 Ik heb kosteloos een SmartWifi modem opgestuurd ter vervanging van je Cisco3925 modem. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je het nieuwe modem in huis. Het oude Cisco modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij de milieustraat. Laat je weten hoe het nieuwe modem jou bevalt? 

Boeslong
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

@Paul 

App cache verwijdert maar helaas niet het gewenste resultaat. Ook uitloggen, app verwijderen en opnieuw installeren gaf niet het gewenste effect. 

Ik zie de router tegemoet. 

Boeslong
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Inmiddels de nieuwe router geïnstalleerd, Appletv ge-update naar tvOS15.6 en ZiggoGo tv app naar versie 4.41.4621. Helaas nog steeds hetzelfde resultaat. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Boeslong Wat jammer dat het probleem niet opgelost is. Helaas is dit een bekend probleem en verzamelen we voorbeelden: https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-GO/Ziggo-GO-TV-App-minder-responsief-op-Apple-TV/m-p/1005592#M28... Er wordt momenteel gezocht naar een oplossing. 

Boeslong
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb inmiddels mijn Apple TV terug gezet naar fabrieksinstellingen en de Ziggo Go app opnieuw geïnstalleerd (v4.41.4622). Ik weet niet of het komt door mijn actie of de update maar alles werkt weer naar behoren. Topic mag gesloten worden. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Bedankt voor je terugkoppeling 😊

 

Hier hoefde ik niet de AppleTV niet gereset te worden, wel vreemd, maar blij dat alles weer naar behoren werkt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic