corvankruchten

Level 2
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ZIGGO GO app crasht opeens IOS14.4 / iOS 14.5 (beta)

Ik heb op mijn iPhone al een tijdje de beta-versie van IOS14.4. De Ziggogo-app werkte normaal. Echter gisteren merkte ik dat de app crashte. De app start op, de achtergrond verschijnt en floept dan is het weg. Als ik dan door de openstaande apps blader staat de Ziggo-app er wel bij. Hij crasht maar stopt dus niet helemaal.

Ik heb een iPhone 12 pro met IOS14.4.

Ik heb de app verwijderd, ik heb de cache van alle ziggo-apps geledigd. Ik heb de app meerdere malen opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat. Vervolgens heb ik de app nogmaals verwijderd van mijn phone, uit de aankopen van de app-store gewist, zodat ik zeker wist dat ik een versie van de app nieuw kon downloaden en niet per ongeluk uit mijn iCloud of zo: zonder resultaat. 

Een verse installatie gaat goed, de app opent en vraagt om in te loggen, dat gaat ook goed. Maar dan meldt de app dat hij op netwerk naar apparaten gaat zoeken en dat hij via bluetooth gaat zoeken. Ik zie dan het hele scherm van app, inclusief de knopje aan de onderzijde. Bij de ene keer installeren verschijnt dan eerst een tijdje een draaiend cirkeltje, de andere keer verdwijnt de app meteen. Ik heb dit ook geprobeerd met zowel wifi als bluetooth uit.

Ik deed dit alles onder een beta van IOS14.4 (de app had gefunctioneerd hieronder), maar inmiddels is er ook een openbare versie OIS14.4, die staat op de telefoon van mijn vrouw, daarop werkt de app wel. Nu heb ik inmiddels ook een beta 14.5, ook daar bovenstaande handelingen meerdere malen uitgevoerd, maar zonder resultaat.

In een andere thread op dit forum las ik dat er eerder iets had gespeeld met tal-instellingen. Dat heb ik ook vruchteloos geprobeerd.

 

Weet iemand nog meer tips`?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Dank voor alle meldingen! We zijn op de hoogte van het probleem met iOS 14.5, waarbij Ziggo GO crasht. Het is op dit moment in onderzoek. In de eerstvolgende update die uit gaat komen van Ziggo GO is dit probleem nog níet opgelost.

 

iOS 14.5 betreft een beta, dus er kunnen dan altijd zaken anders lopen, daar is het ten slotte een beta voor.

 

Ik zie dat het voor sommige werkt als je via je browser naar ziggogo.tv gaat en je vanaf daar verder gaat. Wellicht is dat een goede workaround 🙂 

 

Mocht er van onze kant nieuws zijn en/of tests nodig zijn, dan laat ik het uiteraard weten!

Bekijk in context

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Ik zie dat sommige het al hadden gemerkt, maar ook van mijn kant nog even de bevestiging: We hebben gisteren (24-02) een update uitgebracht die het crash-probleem op iOS 14.5 verhelpt. Mochten jullie toch nog tegen problemen aanlopen, horen we dat uiteraard graag! 🙂

Bekijk in context

26 Reacties 26
Chris 1952

Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes

precies zelfde probleem hier, ik heb ios 14.5 beta. Na nieuwe installatie dacht ik dat app weer werkte maar helaas

Hoop op oplossing

Chris 1952

Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes

Hallo Corvankruchten, wat bij heeft gewerkt is volgende

op beginscherm de app iets langer induwen, en in popup scherm dan kiezen voor verderkijken. Ik kwam  toen in normale programma terecht en kon kijken etc

mss werkt dit bij jou ook, succes

chris

corvankruchten
Topicstarter
Level 2
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je voor de tip, Chris. Helaas werkt dat niet. Als ik langer indruk krijg ik de vraag of ik de app wil wissen. Als je bedoelt in de app zelf op het beginscherm duwen: zo ver kom ik niet eens, dan is de app al gecrasht.

Chris 1952

Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes

Hi Cor

 

Je moet idd iets langer op scherm duwen, en je krijgt idd het scherm waarop je volgende opties ziet:

Verder kijken - TV Gids - en uiteindelijk ook optie app verwijderen. Optie verder kijken gebruiken

 

 

corvankruchten
Topicstarter
Level 2
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zo ver kom ik niet: de app is dan al gecrasht.

Chris 1952

Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes

je moet op het scherm zijn waar je langer op drukt en de vraag krijgt of je wilt wissen 

ik heb scherm afdruk erbij gedaan

 

corvankruchten
Topicstarter
Level 2
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dan zal bij jou op de achtergrond de app draaien, ik kom bij langer drukken niet verder dan: zie schermafdruk.

Chris 1952

Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes

https://www.appletips.nl/3d-touch-ios-13/

 

mss dat je hier iets aan hebt

corvankruchten
Topicstarter
Level 2
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je, maar ben ik mee bekend. Het resultaat is wat ik in vorig antwoord liet zien.

LWLDriessen

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi, 

ik heb hetzelfde iOS 14.5 beta. Open de app de crasht hij. Meerdere malen verwijderd, ook via instelingen. Heeft geen verschil. Na verwijderen mag ik opnieuw inloggen. Dit doet het allemaal. Tot dat ik ben ingelogd, dan crasht de app. 
met 3D Touch zie ik ook alleen de 3 opties weinig beginscherm, delen en verwijderen. Dus ook niet verder kijken. Heel vreemd waarom de app steeds crasht. 

LWLDriessen

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heel gek dit, als ik het via onderstaande link de app open als hij helemaal gesloten is en wacht tot de app is opgestart is als in beeld staat selectie is niet mogelijk en op oké duw werkt de app wel. Sluit ik de app weer en start ik hem via het icoontje op dan crasht hij weer meteen. Wat vreemd dit. 

www.ziggogo.tv

Michael2207

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Open de app via de browser en het werkt prima: www.ziggogo.tv

 

je krijgt dan eerst nog een foutmelding, maar daarna gaat ie door.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Dank voor alle meldingen! We zijn op de hoogte van het probleem met iOS 14.5, waarbij Ziggo GO crasht. Het is op dit moment in onderzoek. In de eerstvolgende update die uit gaat komen van Ziggo GO is dit probleem nog níet opgelost.

 

iOS 14.5 betreft een beta, dus er kunnen dan altijd zaken anders lopen, daar is het ten slotte een beta voor.

 

Ik zie dat het voor sommige werkt als je via je browser naar ziggogo.tv gaat en je vanaf daar verder gaat. Wellicht is dat een goede workaround 🙂 

 

Mocht er van onze kant nieuws zijn en/of tests nodig zijn, dan laat ik het uiteraard weten!

corvankruchten
Topicstarter
Level 2
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Workaround werkt enkel via Chrome, niet met Safari. 

WCL64

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

goedenavond,

 

voor mij werkt dit.

de keuze van ‘TV Gids’ werkt ook.

 

goede tip👌🏻

corvankruchten
Topicstarter
Level 2
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Deze workaround werkt inderdaad, enkel niet met SAFARI. Je moet Google Chrome installeren, dan werkt de workaround....

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Ik heb het zelfde probleem met mijn iPhone12 en mijn iPad2019 versie deze gooit ook de Ziggo Go eraf, komt omdat Beta's vaak nog geen ondersteuning krijgen, en de IOS Beta 14.5 die we hebben is een beveiligings beta wegens een Lek in de software. en dit kan dus ook ervoor zorgen dat apps crashen.

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

Ik draai al bijna 2 jaar beta's op mijn Ipad, maar ik heb nog nooit  apps gehad die niet of slecht werkten.

Zojuist de ZiggoGo app update geinstalleerd uit de appstore en ook dat bood geen oplossing.

Later zag ik dat 14.5 beta 2 beschikbaar was en ook deze geinstalleerd en wederom noppes

Dus gewoon gepruts van Ziggo's en niet van Apple

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Alex had al aangegeven dat de update het probleem niet zou verhelpen. 

Zaken kunnen nou eenmaal anders lopen met een BETA versie. Daar kunnen wij geen werking op garanderen. Gelukkig is Ziggo GO met een workaround alsnog te gebruiken 🙂 

Uitgelicht topic