Vraag
Reacties
Silvia1
Level 1

Xiaomi Mi TV Stick maakt geen verbinding met Ziggo netwerk

Ik heb onlangs een tweede Xiaomi Mi TV stick gekocht na goede ervaringen met de eerste.
Deze op de TV buiten geïnstalleerd en even TV gekeken. Uitgezet en 's avonds weer aangezet maar toen kon hij geen verbinding maken met Wifi terwijl signaal sterk was. Alles gerest, router van de stroom gehaald, tweede booster erbij gezet ( dat leek i.e.i te helpen, even TV gekeken. ) de volgende dag kon hij weer niet verbinden. Reset en tweede booster geen succes. Op hotspot kon ik hem wel verbinden..
Ik dacht een fout in de de stick dus die geretourneerd en nieuwe besteld.
Nieuwe vandaag binnen gekregen, ziet het hele netwerk niet.
Kan dus geen verbinding maken. Mobiele hotspot weer wel. Contact gehad met Ziggo maar die konden ook niets geks zien.
Weet iemand waar het aan kan liggen en weet wat ik moet doen

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
10 Reacties 10
Doman
Level 11

Heb je de sticks op beide TV's geprobeerd?

Test het eens zonder boosters, ook op beide TV's?

Test ook andere USB aansluitingen op de TV buiten.

Sommige TV's hebben speciale USB aansluiting(en) voor apparaten die (extra) stroom vragen.

En welke modem/boosters heb je?

0 Kudos
anoniemforum
Level 19

Ziggo go tv app voor Android tv gaat niet werken via mobile hotspot

0 Kudos
Silvia1
Level 1
Topicstarter

Hallo Doman

Ik heb de stick op twee TV's geprobeerd maar kan op beide TV's geen internet/wifi zien.
De reeds eerder gekochte stick werkt op beide TV's.
Ik denk dat er iets in het modem zit wat dit tegen houdt.

Want op de mobiele hotspot werkt de stick wel.

Wij hebben de Arris of compal ( witte ) modem en de TP lik boosters ( 3 )

0 Kudos
Silvia1
Level 1
Topicstarter

klopt inderdaad omdat ik dat niet ingesteld heb.

Wifi bereik in tuin is goed dus daar moet het eigenlijk goed op werken.

0 Kudos
HRJ
Level 6

Wijzig het Wifi kanaal voor het 5ghz netwerk in je Connectbox eens in

36, 40, 44 of 48 en kijk of het dan werkt.

0 Kudos
Silvia1
Level 1
Topicstarter

De reeds eerder gekochte stick werkt wel gewoon op dit kanaal.
Als ik het kanaal aan ga passen blijft de eerder gekochte stick dan nog wel werken?

0 Kudos
HRJ
Level 6

Welk kanaal is dat? Zonodig zet je hem terug naar dat kanaal indien de eerder gekochte stick niet meer mocht werken.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19

@Silvia1  schreef:

klopt inderdaad omdat ik dat niet ingesteld heb.

Wifi bereik in tuin is goed dus daar moet het eigenlijk goed op werken.

ook als je het wel zou instellen/installeren gaat de Ziggo go tv app voor Android tv niet werken via de mobile hotspot want die app werkt alleen via een Ziggo internetverbinding,

de app voor smartphone en tablet en op pc www.ziggogo.tv werkt wel via hotspot

0 Kudos
Silvia1
Level 1
Topicstarter
  • De tv stick kon ik wel bij mijn schoonouders installeren is ook Ziggo netwerk daar verbond hij meteen met het netwerk. daarna mee naar huis genomen boven op de slaapkamer geprobeerd werkte, dus de stick weer mee naar buiten werkte niet. stick weer mee naar boven werkte het daar wel weer.  Weer naar buiten en zag toen dat de tijd er niet goed in stond. Ik dacht dat ik die daar niet aan kon passen omdat hij geen netwerk meer had. Toen weer naar boven bleek de stick ook niet meer te werken ( tijd verkeerd)  opnieuw naar tijd, automatisch via netwerk uitgezet en handmatig tijd aangepast en weer verbonden met automatisch via netwerk toen verbond de stick boven wel. dit buiten ook weer geprobeerd Helaas lukte dit daar niet. De nieuwe stick weer op een andere tv ( binnen ) aangesloten tijd weer via dezelfde procedure deed het dus die tv mee naar buiten genomen met aangesloten nieuwe stick maar helaas.
  • Dus nu maar nieuwe stick op slaapkamer en oude stick buiten. Dat werkt wel.
  •  
0 Kudos
Silvia1
Level 1
Topicstarter

Alleen kan ik met de bijgeleverde afstandsbediening de tv niet uitschakelen dat kon bij de oude stick wel.

0 Kudos