keepitcool

Level 5
  • 58Posts
  • 1Oplossingen
  • 24Likes

Win10 ziggogo.tv (web). Zwart Scherm / Disconnect monitor

Ik heb win10 pro (build 17134 64bit) op een Microsoft Surface Book 2 (i7) met externe monitor via een Surface Dock en een DisplayPort 1.2)... Ik heb een extended desktop met heul veul pixels. Met geen enkel ander programma problemen behalve met de ziggogo.tv en Chrome of Edge.

Als ik op Ziggogo.TV een programma start begint eerst de progress bar te draaien en net voordat het beeld wordt opgebouwd gaat mijn externe scherm compleet op zwart. Meestal komt ie daarna terug (met vensters en werkend beeld), maar vaak ook niet. Dan wordt zelfs de monitor uitgeschakeld/losgekoppeld) en helpt slechts het losttrekken van de dock of het aan/uit zetten van de extended desktop.

Ik gebruik Chrome (70.0.3538.77 x64) en (heel soms) Edge. Bij Edge lijkt het loskoppelen minder voor te komen.

Komt dit probleem ook bij anderen voor?

mvg, Jurgen
21 Reacties 21
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Gebruik je de hardware versnelling van chrome? Ik heb begrepen dat die wel eens dwars kan zitten.
keepitcool
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 1Oplossingen
  • 24Likes
net getest. met of zonder geen verschil.
ziggie3

Level 1
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb ook een zwart scherm met Win10 en video in de browser, maar niet met ziggogo.tv.
Wouter3

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het probleem met mijn externe monitor (1440P) aangesloten op mijn laptop. Bij het opstarten van Ziggo go via Chrome, Edge of app (welke geopend wordt door Chrome) gaat het hdmi signaal verloren en moet ik de hdmi kabel eruit halen en terug erin plaatsen of inderdaad scherm aan en uit zetten.
Vervolgens kan ik de app/ site prima gebruiken. Het signaal wordt er dan weer uitgegooid wanneer je een nieuw programma of show start. Ik heb dit probleem alleen met Ziggo go. Hardware versnelling allebei de opties gebruikt aan en uit. Videokaart is geupdate en alle standaard updates zijn geïnstalleerd. Met spellen heb ik geen problemen, geen problemen met Youtube / Twitch dus voor zover ik heb mee gemaakt alleen met Ziggo go. In incognito window hetzelfde probleem. Het beeld is ook niet vloeiend.

 

Met mijn 1080P monitor valt het signaal niet weg, maar wel stotterende beelden ook.

 

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

Wouter3

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Overigens heb ik ook stotterende beelden met Ziggo go op mijn Imac met de Chrome browser. Maar de vraag is meer naar het uitvallen van het scherm.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Wouter3,

Vreemd dat dit gebeurd! Ik zie dat je al een aantal zaken hebt nagelopen en uitgeloten. Heb je ook al eens de browser volledig opnieuw ingesteld en 
nagekeken of er misschien instellingen zijn van je firewall of anitivirusscanner die roet in het eten gooien?

Wouter3

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Paul,

 

Bedankt voor je reactie. 

 

Bedoel je hiermee ook dat ik in de modem moet kijken of de juiste poort geopend is voor Ziggo Go? Gebruikt deze wellicht een andere poort dan dat Chrome standaard gebruikt? 

 

Ik heb zojuist geprobeerd de browser opnieuw in te stellen door deze eerst te resetten en vervolgens cookies te verwijderen. Maar dit heeft niet geholpen. 

 

In mijn chrome browser heb ik de optie standaard bescherming geselecteerd en hier zie ik niet dat ik voor een website een uitzondering kan maken. 

 

Ik heb in mijn windows defender firewall chrome nu toegevoegd. Maar dit heeft niet geholpen. 

 

Moet ik misschien iets doen met media center extenders? Zie foto

 

Ik weet dat ik het probleem van schokkende beelden ( en nee dit is niet omdat ik naar iets engs kijk 😉 ) al minstens een maand heb. Laten we zeggen dat ik hier 6 maanden geleden geen problemen mee had.

 

Alvast bedankt voor het meedenken. 

20210208_150908.jpg

20210208_150853.jpg

Wouter3

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

De problemen met het scherm zijn opgetreden vanaf het begin want dit scherm heb ik pas een week. Met mijn andere monitor wel schokkende beelden maar valt het signaal niet weg.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Wouter3 Wil je om een en ander uit te sluiten de computer eens in veilige modus met netwerkmogelijkheden starten? 
Zo sluiten we uit dat er een of meer applicaties op je computer meedraaien die het probleem met Ziggo Go / www.ziggogo.tv veroorzaken. 

Wouter3

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dit heb ik zojuist geprobeerd. In veilige modus heb ik gebruik gemaakt van mijn laptop scherm, omdat waarschijnlijk standaard de externe monitor niet werkt in veilige modus. Maar hierop waren het ook stotterende beelden.

 

Ik heb ook het programma shadow. Wanneer ik op deze externe pc een programma via ziggo go wil bekijken dan wordt het programma niet weergegeven en geeft de software van Shadow aan dat ik de video kaart moet upgraden, maar deze heeft de nieuwste versie al. Ondertussen hoor ik wel de audio op de achtergrond. Misschien dat we hier niks mee kunnen, maar je weet nooit waar de extra info goed voor is.

 

Ik heb meer het gevoel dat er een bug zit in de software van Ziggo go, maar als andere gebruikers hier geen last van hebben dan is deze kans een stuk kleiner uiteraard. 

 

Kan dit nog iets te maken hebben met Adobe flash player die er onlangs mee opgehouden zijn. Ik weet niet of de software van Ziggo hier gebruik van maakte maanden geleden?

 

Wanneer ik nu ziggo go via de app probeer te starten dan zie ik alleen het start scherm, zie foto. 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @Wouter3,

Vervelend dat de Ziggo Go webplayer app bij jou nog niet werkt zoals het hoort. Dit heeft verder niets te maken met Adobe Flashplayer aangezien de Ziggo Go app al heel lang via HTML5 werkt.
Heb je al eens gekeken of dit probleem zich ook voordoet op ander computers of laptops? 

Wouter3

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie Paul.

 

Ik heb dit inderdaad ook op een ipad en een andere windows laptop geprobeerd. En hierop was dit niet direct zichtbaar. Op de imac uit 2018 die ik voor werk gebruik heb ik wel hetzelfde probleem. Ik heb vandaag een verse installatie van mijn Nvidia driver geïnstalleerd en ook via firefox naar ziggo go tv gegaan. Dit lijkt beter te zijn. Maar ziggo go lijkt beelden over te slaan waardoor dit niet vloeiend overkomt.  Ik zal morgen nog eens op de imac testen. Maar wanneer ik ziggo go via firefox opstart valt mijn HDMI signaal ook weg en schakelt de monitor zich uit.

 

We kijken weer even verder. Ik zal laten weten wat de bevindingen op de imac waren.

Wouter3

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Op de Imac geprobeerd. Chrome is een probleem, maar verrassend, voor mij dan iig, ging het op Safari een stuk beter. Dus daardoor ook een andere browser op mijn laptop geprobeerd. Ik had eerder al Edge geprobeerd en Firefox waar ik hetzelfde probleem mee had, maar nu Opera gedownload en hierop gaat het goed. Het is niet dezelfde kwaliteit als wanneer je het programma bijvoorbeeld via chromecast streamt, maar de kwaliteit is iig acceptabel.

 

Wat rest is nog steeds het scherm dat uitvalt op het moment dat je op de website komt dus dit ligt niet aan de browser. Dit heb ik tot nu toe ook nog steeds niet mee gemaakt met een andere website's / programma. Dus dit blijft wel een raadsel.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Wouter3 Dankjewel voor de uitgebreid terugkoppeling. Vreemd dat het HDMI signaal wegvalt op het moment dat je Ziggo Go kijkt via Firefox! Dit lijkt toch haast op een probleem met de drivers of instellingen m.b.t. de resolutie. Ik kwam toevallig dit tegen op de support pagina van Mozilla Firefox. Dit lijkt ook het probleem wat jij beschijft. 

Wouter3

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Paul, weer bedankt voor je reactie. Inderdaad sluit ik niet uit dat dit met het niet juist ondersteunen van de resolutie te maken zou kunnen hebben.

 

Alleen het probleem dat deze persoon had , is wel anders. Hij had geen problemen met 1 specifiek programma en hij had er soms wel last van en soms niet. Maar toch heb ik wel geprobeerd om hetzelfde te doen, maar helaas kan ik in Opera niet de optie vinden om de resolutie aan te passen en dit zou overigens ook geen top oplossing zijn, want dan zet ik liever het scherm even opnieuw aan dan in een lagere resolutie te kijken.

 

Ik heb het probleem dus ook niet alleen met Firefox maar met alle browsers die ik tot nu toe heb gebruikt. Firefox, Chrome, Edge en Opera. Zou het kunnen zijn dat 1440p niet ondersteunt wordt door de software van Ziggo go?

 

Misschien dat er mensen op dit forum zijn die ook een 1440p scherm hebben en misschien  hetzelfde probleem hebben gehad?

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Ja, goed dat je al meerder browsers geprobeerd hebt. Je kunt de resolutie van je beeldscherm met 1440P niet aanpassen begrijp ik? En als je het eens test via een bekabelde internet verbinding of je 4G verbinding. Dan valt het beeldscherm ook uit?

Wouter3

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Maud,

 

Bedankt voor jouw reactie. Ik kan de resolutie wel aanpassen, maar dit verhelpt het probleem niet. Het probleem doet zich voor met bekabeld internet, wifi en 4g.  

 

Wanneer ik de pagina inspecteer dan zie ik fouten in de console sectie (afbeelding bijgevoegd). Ik weet niet of mijn probleem daar mee te maken heeft?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

We moeten verder zoeken dus, @Wouter3 De fouten die ik zie in de screenshot duiden toch sterk op een probleem in de stuurprogramma's (Drivers) van het beeldscherm. Zou je eens een test kunnen doen met een ander extra beeldscherm?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Heb je nog kunnen testen, @Wouter3? 🙂 

Uitgelicht topic