Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Grizzly_Warrior
Level 1

Wimbledon Replay TV niet mogelijk

Wimbledon is weer begonnen en uiteraard zend Ziggo de hele dag vanaf hun vaste sportkanaal de gehele dag wedstrijden uit. Helemaal top, maar ik kan niet de hele dag aan de tv gekluisterd blijven zitten...

Ziggo heeft met de Mediabox Next de perfecte feature van Replay TV in handen, maar uitgerekend bij de Wimbledon uitzendingen van de afgelopen dagen is dit niet beschikbaar!
Ik heb mijn Mediabox al gereset, andere programma's geprobeerd ( die doen het allemaal gewoon ), maar Wimbledon is niet terug te kijken.. Behoorlijk jammer!

Ik zie in veel topics dat Replay TV niet werkt omdat je moet updaten of omdat Ziggo de rechten niet heeft, maar het lijkt mij sterk dat Ziggo geen rechten heeft op een programma wat ze nota bene zelf uitzenden!!

Ik zou graag de Wimbledon uitzendingen via Replay TV willen zien, Ziggo.. What to do?
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
De uitzending van Ziggo Sport Wimbledon duurt 10 uur, dat is te lang voor de Next, is een bug en wordt hopelijk opgelost

Bekijk in context

8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
hanh
Oud Community-lid
Opname(s) reserveren.
Helaas kun je niet zien of Replay wel of niet beschikbaar zal komen voor een bepaald programma, waarvan je dat niet bij voorbaat kunt weten.
0 Kudos
Grizzly_Warrior
Level 1
Topicstarter
Haha dat is nog niet eens zo'n gek idee! De uitzendingen zijn zowat de gehele dag, dus in mijn hoofd zou mijn harde schijf dan binnen 2 dagen vol staan. Maar met de Next gebruik je natuurlijk geen harde schijf meer!! Even schakelen van die Horizon hoor... Thanks!
Verwijderd account
Niet van toepassing
De uitzending van Ziggo Sport Wimbledon duurt 10 uur, dat is te lang voor de Next, is een bug en wordt hopelijk opgelost
hanh
Oud Community-lid
Ik kreeg het beste antwoord, maar eigenlijk vind ik dat van mguzz beter.

Mijn suggestie is op zich ok. In theorie in dit geval. Ik miste een vervelend praktisch probleempje met die extra lange uitzendingen.

Bekeek nog ff wat de BBC doet. Ik meende dat die vorig jaar de lange uitzendingen nog opdeelden in een aantal stuks achter elkaar.
Kan zo zijn geweest, maar nu is het ook een hele lange lap.
Het kan zijn dat ze later in het schema wel gaan opdelen voor specifieke partijen. We zullen zien. Ik herinner me dat je moest letten op evt Switch tussen BBC1 en BBC2 in de namiddag.
Dus allerlei extra Opnames nodig ivm uitloop etc. Gedoe. Je moet maar van tennis houden.

Oh ja. Nog een waarschuwing. Mijn lieve partner gebruikte altijd Pauze (=Timeshift) op een ander Opnamesysteem met Hard Disk (niet MBXL). Dat deed ze vorig jaar dus ook op de Next. (Had die toen net binnen ivm test). Ze probeerde na wat langer dan een uurtje de zaak weer op te pakken.
Jammer: timeshift is max 1 uur op de Next. Wegens beperkte lokale buffer, die daarvoor wordt gebruikt. Viel dus terug in Live met prominent de stand in beeld. Natuurlijk de pest in en ik heb dat proberen glad te strijken. Is met enige moeite gelukt.
Daarna heeft ze het met Opnames gedaan. Zij kijkt wat meer Wimbledon (uitgesteld met doorspoelen) dan ik. Ik schuif aan en/of kijk tussendoor op een PC met een schuin oog
0 Kudos
Grizzly_Warrior
Level 1
Topicstarter
Ja, spijker op zijn kop: Je moet maar van tennis houden.. Aan de andere kant: of je nou van tennis, karate of hink-stap-springen houdt; je zou in de mogelijkheid moeten zijn de Replay functie van je Mediabox te kunnen gebruiken. Ik wil niet zeggen dat ik direct betaal voor deze functie, maar het is wel een grote reden waarom ik abonnee bij Ziggo ben!

Overigens is Eurosport een goed alternatief, BBC is namelijk een buitenlandse zender en daar is Replay TV sowieso niet mogelijk bij...

Maar links of rechtsom vind ik het eigenlijk gewoon vooral rot dat je een Replay Modus aangeboden krijgt, die om wat voor reden dan ook nu toch niet blijkt te werken! Dat is gewoon niet hoe het hoort..

Overigens inmiddels vandaag begonnen met opnemen, maar de "opname reserveer" optie wordt dus ook pas beschikbaar als het programma volledig ten einde is gok ik, want ook nu kan ik daar nog geen gebruik van maken.. Het houdt allemaal wat in!:rolling_eyes:
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Replay gaat over het betalen van rechten. Daar krijg je hogere abonementsprijzen van.
De NOS geeft geen toestemming voor Replay van sommige series.
Die kun je wel bekijken als je een NPO-Start-Plus abo van ze afneemt.
Hoe het allemaal precies in elkaar zit? You tell me.
0 Kudos
Grizzly_Warrior
Level 1
Topicstarter
Zeker waar, en ook heel begrijpelijk! Maar hoe aannemelijk is het dat Ziggo niet de rechten heeft over een programma dat nota bene op Ziggo Sport wordt uitgezonden?! Je zou toch zeggen dat ze dáár toch wel de rechten over hebben!? ?
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Zoals gezegd: You tell me.
Het kan zijn dat Replay qua rechten hier geen probleem is, maar de lengte van de uitzending wel.
Replay = een Opname die je niet zelf hebt gereserveerd en na x dagen uit de Gids verdwijnt. Zelf Opnemen lukt immers ook niet door die 10 uur lengte Bug.
0 Kudos