1
Vraag
2
Reacties
SFA

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wel Ziggo GO op iPhone op ieder netwerk, niet op Chromecast TV

Ik heb een Chromecast TV met Android TV, daar doet de app het niet op. Omdat het lang duurt voordat ze komen om mijn Coax kabel te fiksen heb ik tijdelijk Keepgo. Dat wordt ook niet als Ziggo gezien door de app?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Voor de Chromecast met Androidtv, heb je wel de juiste app versie nodig. Ziggo Go TV.

Belangrijk daarbij is wel dat je via een Ziggo lijn verbinding hebt. Aangezien de Coax niet werkt zal die app niet werken. 

Wat wel zal werken is www.ziggogo.tv of de reguliere Ziggo app op gewoon Android.

Bekijk in context

18 Reacties 18
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Voor de Chromecast met Androidtv, heb je wel de juiste app versie nodig. Ziggo Go TV.

Belangrijk daarbij is wel dat je via een Ziggo lijn verbinding hebt. Aangezien de Coax niet werkt zal die app niet werken. 

Wat wel zal werken is www.ziggogo.tv of de reguliere Ziggo app op gewoon Android.

SFA
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat wist ik al. Maar waarom is daar onderscheid in gemaakt? Dat vind ik raar. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@SFA  schreef:

Dat wist ik al. Maar waarom is daar onderscheid in gemaakt? Dat vind ik raar. 


Omdat deze app alleen bedoeld is voor een tweede of derde TV thuis. Daarom de beperking tot het eigen Ziggo netwerk.

Van de Ziggo pagina's.

 

Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op smart-tv’s vallen niet onder de 'Content Portabiliteit wetgeving' van onlinediensten en is daarom geen open internetdienst. Wij moeten ons daarom houden aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen. De Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Het is een vervanger van een extra tv-ontvanger en we bieden, zoals afgesproken met contentpartijen, alleen aan via ons eigen netwerk. Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig.

 

SFA
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kunnen jullie dan fixen dat een Keepgo verbinding ook onder een Ziggo verbinding valt?

 

En valt bijvoorbeeld een NLziet hier niet onder omdat zij zelf geen internet aanbieden? Die app werkt namelijk wel op ieder netwerk. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@SFA  schreef:

Kunnen jullie dan fixen dat een Keepgo verbinding ook onder een Ziggo verbinding valt?

 

En valt bijvoorbeeld een NLziet hier niet onder omdat zij zelf geen internet aanbieden? Die app werkt namelijk wel op ieder netwerk. 


Ik ben gewoon klant dat is aan Ziggo medewerkers, ik kan wel melden dat zelfs via een smartfoon ingesteld als hotspot met een Vodafone mobiele verbinding niet werkt, Ik weet niet welk mobiel netwerk dat Keepgo gebruikt.

 

En inderdaad NL Ziet en noem maar op zijn provider onafhankelijk. Zoals je zelf ook weet valt de Ziggo go app op een iphone er ook niet onder je kan op die manier naar een groot scherm casten.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@SFA, Welkom op de Ziggo Community! 

Jammer dat de app niet werkt via de Chromecast op je Android tv. Fijn dat @RoWi. je al heeft geholpen. Zoals hij aangeeft kun je hier alleen gebruik van maken met een Ziggo verbinding. We kunnen dit niet aanpassen. 

SFA
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dan nog steeds de vraag: kunnen jullie de Keepgo internet verbinding ook als Ziggo netwerk aanduiden zodat het ook werkt met zo’n verbinding?

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Zoals ik net aangaf kunnen we dit niet aanpassen. Dit is alleen mogelijk vanaf een Ziggo verbinding en niet via Keepgo. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Ik had gister ook een uitval van mijn modem en ik kon ook geen AppleTV met mijn Vodafone Hotspot en met de Wifi van me buurvrouw kijken. Je hebt een eigen Ziggo abonnement nodig om Android, Amazone Firtestick of AppleTV en de nieuwe Chromecast2020 te gebruiken. Je kan wel met je internet de gewone ronde zwarte Chromecast gebruiken en sinds kort is daar ook replay TV (terug kijken) mogelijk naast het Live TV kijken.

 

800x800.jpg1200x741.jpggoogle-chromecast-v3.jpg

SFA
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Keepgo is van Ziggo…

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik kan daar niks over vinden, dat keepgo zal dan via het mobiele netwerk van Vodafone lopen en zoals genoemd werkt dat helaas niet.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Is dit de KeepGo die je bedoeld @SFA 

 

Dit is wel van Ziggo maar is weer anders als de huidige Ziggo Internet abonenmenten. daarom heb je voor Adnroid TV een Abonnement nodig uit Ziggo website vandaan en geen prepaid of sim, dat werkt niet

SFA
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Laat Ziggo zelf ajb reageren.  Het gaat om onderstaande, iets wat ze zelf hebben verstuurd omdat ik nog geen Coax heb. 

EDCBAE33-511D-42F8-A362-A6EF617CDC4F.jpeg

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Zoals @Dave! aangeeft werkt dit anders dan een Ziggo internet abonnement. Het spijt me, maar dit kunnen we er niet aan toevoegen. Hiervoor heb je echt een Ziggo internet verbinding nodig vanuit een internet abonnement bij Ziggo zelf.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

@SFA  ik ben Super Expert maar ook klant, maar ik sta in contact met de Moderators, daarom reageer ik ook even want het scheelt voor een Ziggo Moderator veel werk, Super Expert kan dit melden en kan helpen waar nodig is. Ik snap en begrijp wat je bedoeld, maar denk leg het even uit, hoe ik werk met de Moderators, medewerkers van Ziggo, die kunnen in systemen kijken, dat kan ik niet, ik doe dit vrijwillig maar heb wel contact elke dag indien mogelijk er een probleem of vraag is.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@SFA  schreef:

Laat Ziggo zelf ajb reageren.  Het gaat om onderstaande, iets wat ze zelf hebben verstuurd omdat ik nog geen Coax heb. 

EDCBAE33-511D-42F8-A362-A6EF617CDC4F.jpeg


 

Behalve dat de Ziggo Go TV app niet werkt wel een nette oplossing.

 

Wel vreemd ga ik bij Keepgo zelf kijken staat daar dat het mobiele netwerk van KPN wordt gebruikt. 

Elders vind ik wel dat ze banden hebben met Vodafone. De link met Ziggo behalve dan via Vodafone en de afbeelding ontgaat mij.

 

 

lburg

Level 2
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Je zou verwachten dat de KeepGo die Ziggo als tussenoplevering levert, Vodafone sims heeft? In dat geval zou je toch ook de IP ranges voor deze configs in een range kunnen zetten en als Ziggo kunnen whitelisten?

Heb KeepGo nu ook als tijdelijke oplossing voor internet/tv. Heel blij mee, behalve voor tv. Browser en ZiggoGo veel te onhandig. Dus nu CanalDigitaal voor tv. Dat moet je toch niet willen als Ziggo??

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@lburg juist omdat VodafoneZiggo het heeft over 1 groot GigaNetwerk zou je dat wel verwachten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic