1
Vraag
2
Reacties
KUIPER_82

Level 4
  • 24Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Wederom problemen met streamen Ziggo Go app

Goedenavond,

Ik plaats maar weer een nieuwe topic, want wederom heb ik problemen met het streamen van de Ziggo Go app naar de tv. Ik heb een Philips tv van zo'n 12 jaar oud en een Chromecast. Alle andere streamingdiensten geven geen problemen behalve de Ziggo Go app. Ik ben inmiddels gewend dat het terugkijken van programma's niet werkt. Dat blijft continu hangen, dus dat kijk ik wel op de smartphone. Maar sinds gisteren is het live kijken nog érger! Ik dacht dat het aan de drukte lag i.v.m de F1 in Zandvoort, want live streamen via de NOS zelf ging prima. Maar ik zit nu gewoon een serie op Net5 te kijken en het is echt om te janken. Om de paar minuten blijft het beeld hangen en hapert het geluid. Alsof een plaat blijft hangen. Ik zal proberen om netjes te blijven, maar ik hoop dat jullie je kunnen bedenken welke woorden ik graag zou willen uiten. De Ziggo Go app is mijn enige mogelijkheid om tv te kijken, aangezien ik geen mediabox heb. Dus momenteel kan ik alleen fatsoenlijk tv kijken op een smartphone. Dat is niet te doen. Wanneer gaan jullie de app nou eens fatsoenlijk laten werken?? Zo te lezen ben ik niet de enige met problemen. Mijn Vodafone abonnement loopt in november af en ik ga nu echt serieus kijken naar glasvezel, want dit is weggegooid geld!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
KUIPER_82
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Ik wil even doorgeven dat ik de Chromecast met Google tv heb geïnstalleerd en dat werkt stukken beter! Vooralsnog geen haperingen, dus hopelijk zijn nu al mijn problemen qua gebruik Ziggo Go app voorbij 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Karel.

Level 16
  • 1802Posts
  • 219Oplossingen
  • 1168Likes

Op je Ziggo aansluiting zou je de volgende 2 mogelijkheden kunnen toepassen. Dat werkt betrouwbaarder dan vanaf een smartphone casten.

1. Je zou de TV kunnen aansluiten op de coax aansluiting volgens dit stappen plan voor standaard KabelTV kanalen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/zenders-zoeken#/ik-wil-kijken-zonder-kastje/digi... dan hoef je niet op je telefoon te kijken.
  2. Of een Chromecast met GoogleTV aanschaffen https://store.google.com/nl/product/chromecast_google_tv?hl=nl en daarop de ZiggoGO TV app gebruiken.
KUIPER_82
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

@Karel. Bedankt voor de tips. Helaas werkt optie 1 niet. Kennelijk is mijn tv te oud om het standaard kabelpakket te ontvangen zonder mediabox. Philips heeft dit ook bevestigd. Optie 2 heb ik nog niet bekeken. Ik blijf het namelijk erg vreemd vinden dat al mijn andere streamingdiensten perfect werken behalve de Ziggo Go app. Dan zou het probleem niet de Chromecast zijn. 

Karel.

Level 16
  • 1802Posts
  • 219Oplossingen
  • 1168Likes

@KUIPER_82  schreef:

@Karel. Bedankt voor de tips. Helaas werkt optie 1 niet. Kennelijk is mijn tv te oud om het standaard kabelpakket te ontvangen zonder mediabox. Philips heeft dit ook bevestigd. Optie 2 heb ik nog niet bekeken. Ik blijf het namelijk erg vreemd vinden dat al mijn andere streamingdiensten perfect werken behalve de Ziggo Go app. Dan zou het probleem niet de Chromecast zijn. 

Casten met ZiggoGo app vanaf de smartphone naar de TV (LAN kabel) gaat bij mij ook slecht. Casten naar mijn Chromecast4K (wifi) gaat wel goed. Chromecast functie in mijn TV is bij mij kennelijk niet krachtig genoeg meer of TV is aan een factory reset toe.

Maar de de ZiggoGOTV app werkt het beste. Heb die wel zelf op een AppleTV (wifi) draaien, maar bij een kennis draait die ook goed op een Google Chromecast Google TV die met een eigen afstandsbediening. Voordeel is ook dat de smartphone niet nodig is voor de bediening.

KUIPER_82
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

@Karel. , Ik zal eens gaan kijken naar een andere chromecast. Bedankt.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4274Posts
  • 566Oplossingen
  • 2058Likes

@KUIPER_82 Als je diensten verre van optimaal functioneren, kan ik me voorstellen dat je elders gaat kijken. Op dit moment onderzoeken we het een en ander met betrekking tot Ziggo GO in combinatie met Google Chromecast.

Welke Chromecast versie/model gebruik je precies? Op de V1 versie is de ondersteuning helaas gestopt. Ervaar je dit bij Live, Replay en/of On Demand? 

Garihd

Level 16
  • 1912Posts
  • 64Oplossingen
  • 1038Likes

@Karel. Dan heb je een Philips of Sony met ingebouwde chromecast?

@KUIPER_82 

Er is al naar wat extra informatie gevraagd. Ziggo Go geeft op meerdere systemen wel problemen waar andere klanten nooit last van lijken te hebben.

Met de oude Chromecast modellen haalt de Chromecast de gegevens op bij het Ziggo platform het enige wat een smartfoon doet is de juiste opdracht geven. De nieuwe Chromecast met GoogleTV doet feitelijk hetzelfde voor beide methoden is daarom een stabiele wifi verbinding van belang. De interne hardware van de nieuwere Chromecast is wel anders/beter dat kan meespelen dan blijft het inderdaad wel vreemd dat andere systemen geen last hebben, blijkbaar blijft Ziggo Go te veel vragen van de diverse hardware dat valt gebruikers van www.ziggogo.tv ook regelmatig op. Het probleem/oorzaak zal dan toch eerder aan de ziggo zijde liggen en in mindere mate het thuisnetwerk.

KUIPER_82
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

@Vincent Ik heb volgens mij nog een hele oude versie van de Chromecast, dus als dat de versie is die niet meer wordt ondersteund, dan kan ik me de problemen wel voorstellen. Ik heb nu net de Chromecast met Google tv gekocht en die ga ik nu installeren. Hopelijk zijn daar al mijn problemen mee opgelost.

KUIPER_82
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

@Garihd . Voor een paar maanden terug is een monteur geweest en die heeft een hele nieuwe wandcontactdoos aangelegd. De wijkkast met aansluitingen staat zowat in mijn tuin, dus erg dichtbij. Dus de verbindingen lijken mij in orde. Ik werk ook thuis en daar ondervindt ik geen problemen mee. Ik ga straks de Chromecast met Google tv installeren en hopelijk helpt dat tegen het haperen etc. Anders weet ik het ook niet meer.

Karel.

Level 16
  • 1802Posts
  • 219Oplossingen
  • 1168Likes

@Garihd  schreef:

@Karel. Dan heb je een Philips of Sony met ingebouwde chromecast?

Klopt, heb een Sony KD-55X8508C 4K (model 2015). NPO app wordt niet meer ondersteund maar werkt nog wel. F1TV wordt helemaal niet ondersteund. ZiggoGOTV heb ik er een ongeveer 3/4 jaar geleden al van verwijderd na een hoop ergernissen en daarna niet meer geprobeerd. Andere on demand diensten werken nog wel. Maak tegenwoordig steeds meer gebruik van AppleTV4k voor de ondemand diensten. 

KUIPER_82
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Ik wil even doorgeven dat ik de Chromecast met Google tv heb geïnstalleerd en dat werkt stukken beter! Vooralsnog geen haperingen, dus hopelijk zijn nu al mijn problemen qua gebruik Ziggo Go app voorbij 

Leonie38

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

🤙🏻

Garihd

Level 16
  • 1912Posts
  • 64Oplossingen
  • 1038Likes

@Leonie38  schreef:

🤙🏻

.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic