1
Vraag
2
Reacties
TheCreator

Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Wanneer gaat Ziggo Dolby digital 5.1 ondersteunen?

Beste,

 

Is er ook iets bekend over of Ziggo eindelijk eens anno 2021 Dolby 5.1 of nog beter 5.1 en Dolby Atmos gaat ondersteunen of blijven ze nog jaren in het stenen tijdperk met alleen Stereo ondersteuning in de Ziggo Go app?

 

Groet,

 

Jeroen

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
TheCreator
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

@RoWi. hahah, dat heeft inderdaad geen meerwaarde zelfde als die atmos op een tablet :). Zelf kijk ik nooit rechtstreeks op telefoon of tablet maar stream ik het altijd naar de Chromecast met inderdaad een degelijk dolby systeem.

 

Maar zie dat de oplossing voor mijn probleem al sneller er is dan verwacht, HBO Max komt straks los beschikbaar in NL dit zal vast dan wel met 5.1 en atmos zijn. Dan wordt het tijd Ziggo maar wat af te schalen en een abbo op HBO Max erbij 😛

Bekijk in context

15 Reacties 15
Peter1973

Level 6
  • 88Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Vrijwel alle Nederlandse kanalen zijn in stereo, daar kan je niet veel mee. En Netflix of andere applicaties, die kun je beter via jouw eigen smarttv afspelen. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Dolby-Atmos-op-de-Next/td-p/112117

De huidige Next kan niks met Atmos, er lijkt wel een pass thru optie te zijn, een TV kanaal die het uitstuurt kan dit doorgeven aan een systeem die er wel iets mee kan.

 

Herstel dit gaat over de app, dat is een ander verhaal. Het was mij eerlijk gezegd niet opgevallen, zover ik weet wordt er waar beschikbaar wel Dolby mee gestuurd, het zit niet alleen bij Ziggo ook bij de toeleveranciers.

 

TheCreator
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Was mij niet om de reguliere televisie, ging me meer om het aanbod op de Ziggo Go App (Movies & Series) had ik er in de titel niet expliciet bij staan, alleen in de tekst. Vandaar in het Ziggo GO gedeelte 🙂

 

Is het om op jou reactie terug te komen niet zo dat films wel in 5.1 uitgezonden worden op de Nederlandse kanalen? Ik let hier zelf niet zo op, tenminste ik kijk eigenlijk vrijwel nooit meer een film of serie via reguliere kabel tv.

TheCreator
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Klopt inderdaad, doelde idd op de app en dan vooral het Movies & Series gedeelte. Volgens mij wordt hiervan het meeste in de basis wel in 5.1 aangeleverd (Het lijkt mij als je rechtstreeks via HBO zou streamen je wel 5.1 zou hebben) Alleen lijkt dit tot op heden geen optie te zijn in de Ziggo Go app, alle andere platformen als Netflix, Disney +, Amazon Prime beschikken wel over dolby 5.1 en Dolby Atmos. 

Ben benieuwd of dit ooit ondersteund gaat worden...

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19175Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

Goedemorgen @TheCreator en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag een topic bent gestart op dit forum! Wat betreft je vraag m.b.t. de audio doorgifte in de Ziggo Go app kan ik je zeggen dat Dolby Digital 5.1 ondersteund wordt. Maar niet alle content zal in Dolby Digital opgenomen zijn. Het ruwe 5.1 signaal wat wordt doorgegeven is eventueel te upmixen naar Dolby Atmos, mits de apparatuur die gebruikt wordt dit ondersteund. Dit is dan alleen niet 100% pure Dolby Atmos. Of en wanneer wij ook Dolby Atmos audiospoort gaan doorgeven is helaas nog niet bekend. 

TheCreator
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Paul

 

Ik heb dit nog niet kunnen ontdekken in de Ziggo Go App (mobiel,(chrome cast) en nvidia shield Ziggo Go app). Zie wel iets op internet voorbij komen dat je het zou kunnen instellen via instellingen en dan audio $ Video alleen deze optie heb ik niet kunnen vinden in de Ziggo Go app.

Als ik bijvoorbeeld Game of Thrones van Movies & Series afspeel krijg ik geen 5.1 geluid maar gewoon stereo. Receiver heeft volledige ondersteuning voor 5.1 en Atmos. Maar in ieder geval 5.1 geluid is wel erg welkom, zijn er nog andere opties die ik kan bekijken om dit in te stellen voor genoemde devicen?

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat de Ziggo Go TV app kan ik bevestigen dat er geen audio instelling is. Er zijn nagenoeg geen noemenswaardige instelopties, in geen enkele Ziggo Go versie.

 

@TheCreator je kan hooguit iets doen met de audio opties van je devices zelf.

Mijn tablet heeft blijkbaar ook Atmos ondersteuning hoewel ik mij afvraag wat je daarvan kan waarnemen. 

TheCreator
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

@Paul Das ook lekker, wie of wat bepaald dat jou antwoord de oplossing is? Ik heb de markering als oplossing ongedaan gemaakt.

 

Ik ben nog maar wat verder op onderzoek gegaan, het lijkt erop dat je hier alleen maar "recht" op hebt als je de mediabox next hebt en gebruikt. Ikzelf zie voor mij echt geen meerwaarde om de mediabox next te hebben/gebruiken. Gewoon Tv kijken gaat prima met de CI+ module, maar dit lijkt dus wel in te houden dat ik geen 5.1 geluid ondersteuning kan krijgen op de Ziggo Go app, bijzondere constructie anno 2021. 

 

@RoWi. Ja heb idd die opties maar aanstaan op mijn nvidia shield, het is alleen wel gemaakt 5.1 geluid niet zoals het zou horen en laten we het dan maar over Atmos upmix helemaal niet hebben 😄

Haha ja Atmos op een tablet das wel een bijzondere inderdaad.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@TheCreator ik moet mijn vorige reactie herzien de Ziggo Go TV app voor FireTV os heeft wel een keuze optie voor Dolby toevallig gister bekeken, draait de Nvidia op gewoon Android of Android TV dan verwacht dat daar ook die optie in zit.

 

Ik kijk niet veel op de Nederlandse commerciele zenders zover ik weet geven deze inderdaad bij films dolby door. Of dit echt Dolby 5.1 is lijkt de vraag, als ik dit mag geloven zit een deel van het probleem bij de zenders.

TheCreator
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

@RoWi. ik streamde alles via Ziggo go app op mijn telefoon, daar kan ik de instelling niet terug vinden. maar... door jou ben ik eens gaan kijken op de Nvidia Shield zelf daar zit ook een Ziggo go app op en hier kan ik inderdaad ook de Dolby instelling aanpassen. na het aanpassen zijn de commerciële zenders wel voorzien van Dolby 5.1, maar de Movies & Series hebben nog allemaal stereo geluid. Weet niet of dit aan de doorgifte ligt of iets anders.

 

Ben nu 1 stapje verder, ben alleen wel benieuwd of er iemand kan bevestigen of Movies & Series wel of niet in Dolby 5.1 uitgestuurd wordt? Blijft wel apart dat je dit in de mobiele Ziggo Go app niet kan instellen, het aanpassen in de Nvidia Shield Ziggo go app heeft ook geen invloed/verandering bij het streamen naar mijn gewone chromecast (deze dan tzt ook maar omruilen met een Nvidia Shield mits ik het ook mogelijk is om de Movies & Series in 5.1 geluid te krijgen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Voor een mobiele telefoon of tablet heeft Dolby 5.1 niet veel meerwaarde dan is stereo genoeg, dus dat snap ik dan wel. De andere kant is, stream je naar een TV met een aangesloten Dolby  Systeem via een Chromecast is 5.1 wel fijn.

 

Wat Movies & Series betreft dat is mogelijk zo ingekocht, wat wel jammer is mocht dit zo zijn.

 

TheCreator
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

@RoWi. hahah, dat heeft inderdaad geen meerwaarde zelfde als die atmos op een tablet :). Zelf kijk ik nooit rechtstreeks op telefoon of tablet maar stream ik het altijd naar de Chromecast met inderdaad een degelijk dolby systeem.

 

Maar zie dat de oplossing voor mijn probleem al sneller er is dan verwacht, HBO Max komt straks los beschikbaar in NL dit zal vast dan wel met 5.1 en atmos zijn. Dan wordt het tijd Ziggo maar wat af te schalen en een abbo op HBO Max erbij 😛

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@TheCreator ik snap je punt hoor. We zijn alleen ook afhankelijk van de aangeleverde content, daarin bepaald Ziggo niet alles. Wie weet gaat er nog één en ander veranderen, zodra dat bekend wordt gaan we dat uiteraard via onze kanalen delen! 

TheCreator
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

@Jacob Laten we het hopen dat Ziggo wat deals kan sluiten, na het verlies van de F1 en straks naar alle waarschijnlijkheid dus ook de HBO content (Movies & Series), wordt voor mij persoonlijk het extra aanbod dat Ziggo biedt erg mager.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Van de gesprekken met Discovery is ook nog niet veel te merken, nu Warner media en Discovery gaan samenwerken zullen er wel nieuwe gesprekken moeten plaatsvinden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic