Vraag
Reacties
Oplossing
hskooi
Level 1

Waarom werkt de Ziggo GO TV App niet via KPN netwerk?

Ik heb ziggo TV  maar kan met mijn smart tv  geen tv kijken met Ziggo Go TV als ik de app wil gebruiken krijg Ik de melding dat het alleen  kan met het ziggo netwerk. Waarom kan ik op mijn computer wel inloggen op ziggo go en op mijn smart tv niet. Ik zit nl op het netwerk van KPN.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.
Level 17

@hskooi  schreef:

Maar ik heb een abonnement waarom kan ik dan niet gewoon inloggen

Je kan op verschillende manieren de ZiggoGO apps/website gebruiken. Voor de gebruiker lijkt het hetzelfde maar zijn toch anders in mogelijkheden.

De ZiggoGOTV app die je gebruikt op de smart tv werkt alleen op een Ziggo internet verbinding. Dus niet op een KPN internet aansluiting zoals @Steefb al in zijn reactie opmerkte.

https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv

• Ziggo GO TV app installeerbaar op SmartTV,GoogleTV, AndroidTV, AppleTV, Amazon stick is een zelfstandige applicatie.
  • Ziggo GO app installeerbaar op een smartphone/tablet, kan eventueel streamen naar een Chromecast, GoogleTV. Zorg er dan wel voor dat ZiggoGOTV app daar dan niet op geïnstalleerd is.
  • Ziggogo.tv website werkt op een computer/laptop, is eventueel met HDMI kabel aan de TV aan te sluiten om die als monitor te gebruiken.

De tweede en derde mogelijkheid werken ook op andere netwerken, zoals KPN.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Steefb
Level 20

Tweede tv en Ziggo GO: zo kijk je tv

Ziggo GO op je tweede tv werkt alleen met je internetverbinding van Ziggo.

Veelgestelde vragen

Waarom kan ik mijn Apple TV, Android TV of Amazon Fire Stick ontvanger niet meenemen buitenshuis en op vakantie in de EU?

Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op smart-tv’s vallen niet onder de 'Content Portabiliteit wetgeving' van onlinediensten en is daarom geen open internetdienst. Wij moeten ons daarom houden aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen. De Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Het is een vervanger van een extra tv-ontvanger en we bieden, zoals afgesproken met contentpartijen, alleen aan via ons eigen netwerk. Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig.

hskooi
Level 1
Topicstarter

0 Kudos
Steefb
Level 20

@hskooi  schreef:

Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig.

Karel.
Level 17

@hskooi  schreef:

Je kan op verschillende manieren de ZiggoGO apps/website gebruiken. Voor de gebruiker lijkt het hetzelfde maar zijn toch anders in mogelijkheden.

De ZiggoGOTV app die je gebruikt op de smart tv werkt alleen op een Ziggo internet verbinding. Dus niet op een KPN internet aansluiting zoals @Steefb al in zijn reactie opmerkte.

https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv

• Ziggo GO TV app installeerbaar op SmartTV,GoogleTV, AndroidTV, AppleTV, Amazon stick is een zelfstandige applicatie.
  • Ziggo GO app installeerbaar op een smartphone/tablet, kan eventueel streamen naar een Chromecast, GoogleTV. Zorg er dan wel voor dat ZiggoGOTV app daar dan niet op geïnstalleerd is.
  • Ziggogo.tv website werkt op een computer/laptop, is eventueel met HDMI kabel aan de TV aan te sluiten om die als monitor te gebruiken.

De tweede en derde mogelijkheid werken ook op andere netwerken, zoals KPN.

Benniem
Level 2

Ik heb dat nu ook op de camping, heb een Android tv mee en de Ziggo go app, maar geeft ook aan dat het een verkeerde ip adres is

0 Kudos
Karel.
Level 17

@Benniem  schreef:

Ik heb dat nu ook op de camping, heb een Android tv mee en de Ziggo go app, maar geeft ook aan dat het een verkeerde ip adres is

Dan heeft de camping mogelijk geen internet via een Ziggo aansluiting. De Ziggo Internet aansluiting  is namelijk een voorwaarde om de ZiggoGOTV app op een android tv te kunnen gebruiken.

0 Kudos
RobvdPoel
Level 13

is dat nog steeds zo vraag ik me af. Want ik zit nu met een laptop, aangesloten op KPN Wifi, en Ziggo Go werkt ook op die laptop.

Wat me zelf overigens ook verbaast.

Ik zit ook bij Ziggo, maar die laptop waarmee ik nu zit is niet verbonden met Ziggo netwerk. Waarom Ziggo Go dan toch werkt snap ik niet.

0 Kudos
Steefb
Level 20

@RobvdPoel  schreef:

is dat nog steeds zo vraag ik me af. Want ik zit nu met een laptop, aangesloten op KPN Wifi, en Ziggo Go werkt ook op die laptop.

Ik zit ook bij Ziggo, maar die laptop waarmee ik nu zit is niet verbonden met Ziggo netwerk. Waarom Ziggo Go dan toch werkt snap ik niet.

Ziggo go werkt overal in de eu.

Ziggo go TV wekt alleen op je eigen ziggo netwerk.

Garihd
Level 18

In aanvulling wat SteefB al schrijft jij kijkt via www.ziggogo.tv @RobvdPoel 

Een laptop valt net als een smartphone en tablet onder de Portabiliteits regelgeving.

Een smart TV weer niet en dat is het vervelende de mediaspelers zijn ook draagbaar zoals een Firestick, de AppleTV of de nieuwe Chromecasts met GoogleTV. Alleen worden de apps voor die producten en operating systemen aangemerkt als alleen voor thuisgebruik dat is bij KPN en Odido niet anders.

Wat hier meespeelt is dat het volledige dienstenpakket niet onder de Portabiliteits regelgeving valt uiteindelijk is het bedoeld voor thuisgebruik Ziggo is per definitie geen aanbieder van een online product, het is enkel een stukje extra service.

Karel.
Level 17

@RobvdPoel  schreef:

Dat is om het de gebruiker ongemakkelijker te maken bij het dagelijks gebruik. Met de ZiggoGOTV app is het gebruiksgemak vergelijkbaar met een Next (mini). Ze willen hiermee voorkomen, juist door het gebruiksgemak, dat je een abonnement gaat delen met familie en vrienden die bijvoorbeeld alleen een internet only abonnement hebben wel of niet bij Ziggo.

RobvdPoel
Level 13

Ziggogo.tv zie ik staan boven in de browser.

0 Kudos
RobvdPoel
Level 13

Ok.  kijk inderdaad via www.ziggogo.tv , en via mobiele app op iPhone, ook via KPN netwerk. Verraste me dat het werkte. Wel mooi dat het werkt.

Op Apple TV zal het niet werken, nog niet getest nu, maar wel eens eerder getest, waarbij de opmerking kwam u zit niet op het ziggo netwerk.

E

0 Kudos
Karel.
Level 17

@RobvdPoel  schreef:

Ziggogo.tv zie ik staan boven in de browser.

Dat werkt wat minder gemakkelijk vanaf de luiestoel met een afstandsbediening in de hand waar je de ZiggoGOTV app direct geinstalleerd op een een TV of streaming apparaat met HDMI aansluiting mee kan bedienen. De ziggogo.tv website wordt dan niet als “tweede TV” aangemerkt.

Garihd
Level 18

@RobvdPoel  schreef:

Ok.  kijk inderdaad via www.ziggogo.tv , en via mobiele app op iPhone, ook via KPN netwerk. Verraste me dat het werkte. Wel mooi dat het werkt.

Op Apple TV zal het niet werken, nog niet getest nu, maar wel eens eerder getest, waarbij de opmerking kwam u zit niet op het ziggo netwerk.

E

Via een browser op de Apple TV zal het wel via elke verbinding moeten werken. Via de Apple TVOS app weer niet. 

De KPN itv app op mijn Samsung werkt ook niet via een Ziggo verbinding zelfs niet via het mobiele netwerk van KPN. Terwijl tv.kpn.com wel werkt via een Ziggo verbinding puur vanwege dezelfde achterliggende beweegredenen.

Dus deels het product is geen online content dienst en deels een marketing tool.

Karel.
Level 17

Je kan wel streamen naar een appleTV. Maar als die aangesloten is op een niet Ziggo netwerk, zorg dan dat daar geen ZiggoGOTV app op geïnstalleerd is. Als de ZiggoGOTV app geïnstalleerd is, neemt die bij de start van het streamen de controle over en is dan alsnog een Ziggo internet aansluiting noodzakelijk. Dit geld overigens niet als je het gebruikt voor Ziggo Sport Free en de daarbij gebruikte inlog, dan werkt wel met een internet aansluiting van een andere provider.

0 Kudos
Garihd
Level 18

Ziggo Sport Free is dan ook weer wel een online inhouds dienst. Dat heeft namelijk niets met de provider Ziggo te maken. Dat valt onder de tak Ziggo Sport Totaal. Wat wezenlijk ook een online inhouds dienst betreft. Alleen is dat niet meer te koop als losse dienst enkel nog via een provider.

En er zijn uiteraard de regels vanuit de UEFA en de Mediawet.

0 Kudos
RobvdPoel
Level 13

Ok, Apple TVOS app nog even geprobeerd, werkt ziggo app inderdaad niet op KPN netwerk.

Dank voor de toelichting allen.