Vraag
Reacties
Oplossing
Moniquequbeja
Level 1

Waarom werkt Ziggo GO niet op Android radio (Gearelec)?

Goedeavond heb een Android radio geinstaleerd en wilde voor zoontje ziggo go erop zetten . Dat werkt allemaal maar als ik dan tv wil kijken krijg ik melding niet beschikbaar video kan niet worden afgespeeld 6006

Is gearelec 9007, Android 13 

Dit was antwoord van ziggo

Goedemiddag, welkom op messenger! Ik kan me voorstellen dat je graag de Ziggo Go op zo'n device wilt gebruiken. Wanneer er een VPN constructie actief is op zo'n apparaat, dan werkt de Ziggo Go vaak niet meer. Omdat wij niet overal een handleiding van hebben, hebben we voor dergelijke specifieke vragen de Community om daar de antwoorden te vinden. https://community.ziggo.nl/

Excuses dat wij niet voor ieder apparaat direct een antwoord kunnen geven, maar nog wel een hele fijne dag toegewenst! 🙂

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.
Level 17

Dat lijkt een android auto versie. Daarop zijn maar een zeer beperkt aantal apps op installeerbaar. Video apps zijn daarop meestal uitgesloten omdat rijdend video kijken niet bepaald aanbevolen is als je op het verkeer moet letten. Android auto is meer geschikt voor navigatie, radio en audio apps.

Voor die prijs had je beter een Chromecast googleTV aan kunnen schaffen, moet je dan natuurlijk wel op een TV aansluiten. De HD versie is voor ongeveer €40,- verkrijgbaar en de 4K versie voor ongeveer €65,-. Zie bijvoorbeeld https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_google-chromecast-hd-met-google-tv-1736543.html

Let wel de ZiggoGOTV app voor GoogleTV of AndroidTV werkt alleen als je gebruikt maakt van een Ziggo Internet aansluiting. De ZiggoGO app voor smartphone en tablet werken ook op niet Ziggo internet aansluitingen maar dan moet je de video casten naar een TV of chromecast als je het op een groot scherm wilt zien.

Bekijk in context

16 Reacties 16
Garihd
Level 18

De afbeelding zegt Android 12 u schrijft Android 13, maar is het gewoon Android of Android auto? Hoe wordt er een internet verbinding gemaakt?

Welke chipset zit er in?

0 Kudos
Karel.
Level 17

Dat lijkt een android auto versie. Daarop zijn maar een zeer beperkt aantal apps op installeerbaar. Video apps zijn daarop meestal uitgesloten omdat rijdend video kijken niet bepaald aanbevolen is als je op het verkeer moet letten. Android auto is meer geschikt voor navigatie, radio en audio apps.

Voor die prijs had je beter een Chromecast googleTV aan kunnen schaffen, moet je dan natuurlijk wel op een TV aansluiten. De HD versie is voor ongeveer €40,- verkrijgbaar en de 4K versie voor ongeveer €65,-. Zie bijvoorbeeld https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_google-chromecast-hd-met-google-tv-1736543.html

Let wel de ZiggoGOTV app voor GoogleTV of AndroidTV werkt alleen als je gebruikt maakt van een Ziggo Internet aansluiting. De ZiggoGO app voor smartphone en tablet werken ook op niet Ziggo internet aansluitingen maar dan moet je de video casten naar een TV of chromecast als je het op een groot scherm wilt zien.

m.roos23
Level 2

Ziggo GO: Code 6006

Ik heb sinds kort ook steeds een foutmelding (kan video niet afspelen, foutcode 6006) op de Ziggo GO app (via de tablet). Niets veranderd op de tablet, VPN staat niet aan. De app ook al verwijderd en er weer opnieuw op gezet (helpt niet).

Iemand een oplossing?

0 Kudos
Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @m.roos23 , welkom op onze Community. Fijn om te lezen dat je onze Community hebt gevonden wanneer je tegen dit probleem aanloopt en de foutcode 6006 te zien krijgt.

Ik ben erg benieuwd of je dit probleem ook ervaart op een ander apparaat en of je via www.ziggogo.tv in een browser wel zonder problemen kunt kijken. Wil je deze twee dingen eens testen?

Wanneer het op een ander apparaat en via een browser je wel lukt om online televisie te kijken, dan ben ik erg benieuwd op welk besturingssysteem je tablet draait. Graag horen we van je.

0 Kudos
m.roos23
Level 2

Via mijn mobiele telefoon (Android) werkt de Ziggo GO app wel. Echter, via de link online tv kijken op de tablet met InternetExplorer en Chrome krijg ik een foutmelding (als ik een programma terug wil zien, van gister bijvoorbeeld); Niet af te spelen. Het afspelen via deze browser wordt niet ondersteund. De tablet draait ook op Android (versie 14). Probleem helaas niet opgelost.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @m.roos23 - Om wat voor type & model tablet gaat het? Als ik het goed begrijp krijg je 6006 wel daadwerkelijk in de Ziggo GO app (Niet in de browsers)? Werkt zowel Live TV als terugkijken niet en krijg je bij beide dezelfde melding? En tot slot; via je telefoon werkt het wel geef je aan; heb je dit via wifi of via 5G getest? Op die manier kunnen we nog je wifi uitsluiten.

0 Kudos
m.roos23
Level 2

Dag,

Ik gebruik een Galaxy Tab A8. Klopt, in de Ziggo GO app krijg ik foutmelding 6006.

Via Live TV krijg ik deze melding niet, maar krijg ik de melding 'Niet af te spelen.'  Zowel bij Live TV als terugkijken krijg ik deze melding. 

Via de telefoon werkt het zowel via WiFi als 5G wel.

Raar, want vorige week had ik helemaal geen problemen met de Ziggo GO app. 

Ben benieuwd of je een oplossing hebt.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

@m.roos23  dit topic gaat over een autoradio met Android,

om de community overzichtelijk te houden kun je het beste een eigen topic aanmaken

Garihd
Level 18

@anoniemforum  schreef:

@m.roos23  dit topic gaat over een autoradio met Android,

om de community overzichtelijk te houden kun je het beste een eigen topic aanmaken

Dan had de eerste moderator die reageerde dit meteen moeten afsplitsen!!

m.roos23
Level 2

En over foutmelding 6006 😉

Garihd
Level 18

@m.roos23  schreef:

Dag,

Ik gebruik een Galaxy Tab A8. Klopt, in de Ziggo GO app krijg ik foutmelding 6006.

Via Live TV krijg ik deze melding niet, maar krijg ik de melding 'Niet af te spelen.'  Zowel bij Live TV als terugkijken krijg ik deze melding. 

Via de telefoon werkt het zowel via WiFi als 5G wel.

Raar, want vorige week had ik helemaal geen problemen met de Ziggo GO app. 

Ben benieuwd of je een oplossing hebt.

De A8 heeft toch ook nog niet zo heel lang android 14 en welke android versie heeft de smartfoon en welk merk/model gaat het om?

welke ziggo Go versie is op de tablet geinstalleerd en welke op de smartfoon?

m.roos23
Level 2

Dag,

Bedankt voor het meedenken.

Klopt, de A8 heeft sinds eind maart Android 14. In april nog zonder problemen kunnen (terug)kijken via de Ziggo GO app.

Op de tablet zit versie 5.09.8952 (update 26 april jl).

Ik heb een Samsung Galaxy A4 en daar zit al een paar jaar de Ziggo GO app op zonder problemen. Geen idee welke versie. Daar zit nog Android 11 op. 

Kan het door de Android versie komen dat het wel op 11 (telefoon) werkt en niet op 14 (tablet)?

0 Kudos
Garihd
Level 18

@m.roos23 het kan inderdaad een wisselwerking betreffen dus de Android versie en de app versie.

Er komen als ik goed lees twee verschillende meldingen in beeld maar het resultaat is hetzelfde er kan niet live worden gekeken en niet via Replay.

Eerder is door gevraagd om de website te proberen dat gaf zo lees ik ook een probleem.

Zowel in de Internet Explorer als in Chrome dat is heel vreemd. Dat kan aan de browserversie liggen.

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

Internet Explorer van Microsoft wordt niet meer ondersteund 

en de Internet Explorer in de Google playstore wordt waarschijnlijk door Ziggo go niet ondersteund

0 Kudos
m.roos23
Level 2

Dank weer voor het meedenken.

Sinds een aantal dagen kan ik "opeens" weer zonder problemen tv kijken en terugkijken via de Ziggo GO app.

Geen idee waardoor het nu "opeens" wel weer werkt. Ik heb in ieder geval niets gedaan. Is dus nu, gelukkig, opgelost!

m.roos23
Level 2

Dank voor het meedenken. Ook via Chrome werkte het eerder niet helaas 😞

Echter, sinds een aantal dagen kan ik "opeens" weer zonder problemen tv kijken en terugkijken via de Ziggo GO app.

Geen idee waardoor het nu "opeens" wel weer werkt. Ik heb in ieder geval niets gedaan. Is dus nu, gelukkig, opgelost!