1
Vraag
2
Reacties
jhbolks

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Waarom stopt de Ziggo GO app direct na het opstarten op de iPad?

De Ziggo go app stopt gelijk weer nadat hij is opgestart. Dit gebeurd sinds ik de laatste update heb uitgevoerd. De Ipad werkt onder IOS 12.5.7

10 Reacties 10
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34833Posts
  • 2565Oplossingen
  • 17519Likes

Waarschijnlijk gaat het om een oudere iPad? iOS 12 is namelijk verouderd, iOS 17 is de huidige versie. In dit topic ervaart een andere gebruiker hetzelfde probleem met iOS 12.5.7, het probleem is in onderzoek door Ziggo.

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24762Posts
  • 1071Oplossingen
  • 8075Likes

Klopt ik heb op mijn iPhone 5S Ziggo Sport App gedownload en doet het daar ook niet op met IOS 12.7.1

Actuele iPadOS en IOS is 15 tot 17.6.1 

jhbolks
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Neem aan dat Ziggo dit oplost. Anders hadden ze mij deze update niet moeten geven. Hiervoor werkte de app nog prima.

Karel.

Level 16
  • 2370Posts
  • 290Oplossingen
  • 1633Likes

Zover ik begrepen heb wordt de ZiggoGO app geschreven in Flutter ontwikkel omgeving. Daarmee kan je snel (quick & dirty) een applicatie bouwen voor meerdere platformen, besturingssystemen en versies daarvan. Eind vorig jaar had Flutter versie 3.15/3.16 een probleem met _availability_version_check afvraag die niet beschikbaar zijn in iOS 11 en 12. Wat resulteerde in crashes in o.a. iOS 12.5.7

 

Als dus de huidige ZiggoGO in een verouderde Flutter omgeving wordt geschreven kan dat dus de oorzaak zijn.

jhbolks
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De Ziggo Go app werkt inmiddels weer op de Ipad. weet niet of Ziggo iets heeft aangepast of dat het een tijdelijk probleem was.

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 241Posts
  • 33Oplossingen
  • 144Likes

Wat fijn om te lezen dat het weer werkt @jhbolks! 🙂

Het is helaas lastig om te bepalen of dit een tijdelijk probleem was, of dat het probleem is verholpen door een update. Het belangrijkste is natuurlijk dat je weer toegang tot Ziggo Go hebt! 🙂

jhbolks
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas, na een paar dagen te hebben gewerkt, sluit de Ziggo go app enkele seconden na te zijn opgestart vanzelf weer. Vreemd dat het een tijdje weer heeft gewerkt maar nu weer niet. Kan Ziggo hier wat aan doen voor de oudere IOS versies.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9686Posts
  • 1124Oplossingen
  • 4397Likes

Hi @jhbolks,

 

Kun je voor de zekerheid controleren of je de meest recente update van Ziggo GO hebt? Met versie 5.12 lijken de (directe) crashes te zijn opgelost. In sommige gevallen is het nog wel nodig om ook even de iPad te herstarten (i.v.m. eventuele cache).

jhbolks
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb inderdaad de  versie 5.12. iPad werkt met IOS 12.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9686Posts
  • 1124Oplossingen
  • 4397Likes

Helder! En je ervaart ook nu nog steeds deze crashes? Mogelijk is de update namelijk tussen je berichten door geweest. Om welk type/model iPad gaat het?