Op mijn werklaptop kan ik gewoon inloggen op Ziggo Go en een opname starten. Echter, na enkele minuten stopt deze ermee. De foutmelding is "Niet beschikbaar. Deze video kan niet worden afgespeeld"
Als ik dan terugga en op "Verder kijken" klik kan ik gewoon verder kijken tot waar hij gestopt was.
Enig idee hoe dit kan?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
is er op de werklaptop een vpn actief ?
ervaar je de problemen ook op je eigen laptop ?
Dit heb ik alleen op de werklaptop.
Als er VPN actief is zou ik een melding verwachten dat het niet mogelijk is om in land "XYZ" te kijken. En direct vanaf het begin
als er een vpn actief is van jou werkgever kan het ook zijn dat jou werkgever streams van Ziggo go Netflix etc bewust vertraagt met QOS
Plantje
Heb ik ook wel eens in bed.
Maak gebruik van een Google Chromecast.
Restart de telefoon en zet eerst de Samsung televisie uit.
Waneer de tv weer in de lucht is.
Start in mijn mobiel door.
Controleer of ik tv zenders heb.
Controleer dan op de telefoon of ik internet heb.
Pas nu start ik weer de ziggo go app op
Maak verbinding met de tv.
Chrome cast
Kies voor verder afspelen.
Gaat in de meeste gevallen goed.
Henk
Ok, waarschijnlijk is het dus de VPN. Helaas niets aan te doen 😞
Het jammere is, dat ik telkens wel een paar minuutjes kan kijken. Maar eigenlijk werkt dat gewoon niet.
welke snelheid geeft een speedtest aan ? https://www.speedtest.net/nl
Op de geplaagde laptop 81mbps down en 17.99 up
Grappige is, dat op mijn desktop (waar Ziggo Go als een zonnetje loopt) het 61.57 down en 101.01 up is. Omdat ik mijn kantoor verplaatst heb, heb ik onlangs een wireless kaart in mijn desktop gezet. Voorheen was het downloaden heel wat sneller. Maar dit is afdoende.
Zie net ook, dat ik een domme tikfout in de titel van dit topic heb staan
is meer dan voldoende voor Ziggo go
heb je ook al een andere browser geprobeerd ?
Nee, ik gebruik op alle apparaten gewoon Edge. Ik zou op mijn werklaptop Chrome kunnen testen. Maar meestal installeer ik vanuit Edge de PWA als app
Even eerst geprobeerd met een ander profiel in Edge. Daarna Chrome geïnstalleerd (ben al lang blij, dat ze die niet standaard installeren op onze laptops) en daarmee geprobeerd. Precies hetzelfde probleem: na enige tijd de melding dat de video niet afgespeeld kan worden.
Dit is ook echt geen halszaak hoor. Het valideert het houden van een privé desktop PC 🙂
Het werkt sowieso niet zoals het hoort met Chrome. Eigenlijk alleen met Edge en Firefox. Waarschijnlijk is het dus de VPN en/of nog iets anders.
Ik had op mijn laptop ook regelmatig dat ie soms vast liep om ergens mee stopte.
De oplossing hier was het uitschakelen van de slaapstand.
En stopte hij dan om in slaap te gaan?
@Plantje schreef:
En stopte hij dan om in slaap te gaan?
dan gaat de laptop niet meer in de slaapstand
@Plantje schreef:
Dit is ook echt geen halszaak hoor. Het valideert het houden van een privé desktop PC 🙂
het beste kun je werk en privé gescheiden houden door de werklaptop alléén te gebruiken voor het werk en de desktop/privelaptop voor privé
@anoniemforum schreef:
@Plantje schreef:En stopte hij dan om in slaap te gaan?
dan gaat de laptop niet meer in de slaapstand
Goh? Ik bedoelde natuurlijk, dat iemand noemt dat hij ook "een probleem had" en dat het uitschakelen van slaapstand hielp. Mijn vraag was daarom: vóórdat je slaapstand uitschakelde, stopte het afspelen op Ziggo Go dan om in slaap te gaan? Dat is bij mij namelijk niet het geval. De laptop blijft nog gewoon aan staan.
@anoniemforum schreef:
@Plantje schreef:Dit is ook echt geen halszaak hoor. Het valideert het houden van een privé desktop PC 🙂
het beste kun je werk en privé gescheiden houden door de werklaptop alléén te gebruiken voor het werk en de desktop/privelaptop voor privé
Leg uit! Waarom zou ik dat doen? Ik mag van mijn werkgever zoiets gewoon draaien. Het maakt alleen maar dat ik nog meer met mijn werk bezig ben. Het is ook niet bepaald dat ik hier shady illegale streams aan het draaien ben.
het is maar een mening,
als het van jou werkgever mag dan is het prima.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.