Vraag
Reacties
PvN
Level 3

Waarom kan ik geen films/series downloaden via Ziggo GO?

Als ik in de Ziggogo app een film of een serie wil downloaden dan krijg ik de volgende melding te zien: Helaas het downloaden doet het beperkt of even niet omdat de app geen verbinding met ons kan maken. Probeer het later opnieuw.

Op verschillende tijden van de dag (ook op andere dagen) heb ik het geprobeerd. De app was up to date. Tablet (Android) voldoet aan de eisen. Tablet uit en weer aan gezet.

Zojuist een klein halfuur met een medewerker van Ziggo aan de telefoon gezeten. De app verwijderd en weer opnieuw op mijn tablet gezet. Via Mijn Ziggo op Google Chrome naar de Ziggogo app gegaan. Het maakt allemaal niet uit, dezelfde melding blijft te voor schijn komen. Medewerker van Ziggo heeft mij aangeraden om dit in de Community te melden, want waarschijnlijk ligt het aan de app. Eerder had ik al op de Community gezocht en ook meldingen gevonden met hetzelfde probleem. Tot nu toe geen oplossing gevonden. Graag oplossing voor dit probleem!

0 Kudos
Opgelost!

Bedankt voor jullie hulp in dit topic. Het probleem is inmiddels opgelost. Werkt alles bij jou weer zoals het hoort of loop je toch nog ergens tegenaan? Laat het ons hier weten.

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator

Hi all, 

Zouden jullie willen testen of het downloaden van films en series inmiddels lukt in Ziggo GO? Dit zou namelijk moeten werken na een recente update. We horen jullie bevindingen graag. 

0 Kudos
Ga naar reactie
37 Reacties 37
Meldingen
Aan Uit
Roland
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @PvN

Geen films kunnen downloaden, knap irritant! Tijd dat we daar samen eens naar gaan kijken wat er aan de hand is. Ik zou heel graag daarom onderstaande gegevens willen ontvangen van je:

- Type tablet
- software versie
- App versie
- Welke film of serie probeer je te downloaden
- Lukt het met een ander mobiel apparaat wel

Ik hoor graag snel van je. 

0 Kudos
PvN
Level 3
Topicstarter

Tablet Lenovo TB-X705L

Android 9

Systeem versie TB-X705L_S210240_220725_ROW

Serie Six Four

Lukt ook niet op ander apparaat.

0 Kudos
Judith
Community Moderator
Community Moderator

Dankjewel @PvN nu heb ik nog wat extra vragen. Kun je checken of je wellicht meerdere series / films van 1 producent hebt gedownload en is er nog genoeg ruimte op het apparaat? Kun je de app eens verwijderen en opnieuw installeren op het apparaat ? 
Maak je gebruik van een SD kaart ( opslaan op SD kaart is niet mogelijk) 

0 Kudos
BackAgain22
Level 10

Andere gebruiker met dezelfde tablet heeft ook die problemen Opgelost: Ziggogo app op tablet geeft steeds aan -geen verbi... - Ziggo Community

Is deze oude tablet wel geschikt daarvoor? Weinig geheugen, weinig opslag, oude Android versie Lenovo Tab P10 TB-X705F 4/64GB WiFi white ZA440059SE 10" Android 8.0 Tablet : Amazon.nl: Elektronica

0 Kudos
PvN
Level 3
Topicstarter

@Judith  schreef:

Dankjewel @PvNnu heb ik nog wat extra vragen. Kun je checken of je wellicht meerdere series / films van 1 producent hebt gedownload en is er nog genoeg ruimte op het apparaat? Kun je de app eens verwijderen en opnieuw installeren op het apparaat ? 
Maak je gebruik van een SD kaart ( opslaan op SD kaart is niet mogelijk) 

De antwoorden op je vragen vind je in aan de start van mijn topic. Ik heb nog niets kunnen downloaden. Ook geen melding ontvangen dat er geen ruimte zou zijn op mijn tablet. Ik heb het vermoeden dat er iets met de app niet goed is.

0 Kudos
BackAgain22
Level 10

@PvN schreef: Ook geen melding ontvangen dat er geen ruimte zou zijn op mijn tablet.

Check eens hoeveel geheugenruimte en opslag er nog over is op je tablet.

0 Kudos
PvN
Level 3
Topicstarter

30% is in gebruik, 44,62GB is beschikbaar.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @PvN - Met een dergelijke grootte verwacht ik dat dat de opslag van je SD-kaart is. Kun je voor de zekerheid ook de interne opslag controleren en laten weten? Volgens de technische gegevens van deze tablet is dat 64Gb.

Hoewel het uiteraard mogelijk blijft dat het iets in de app is, ervaar ik zelf geen problemen met downloaden (Android) en hebben we hier recent ook niet meer meldingen van gehad. Je lijkt al veel te hebben uitgesloten. Heb je ook de mogelijkheid om het nog eens op een ander netwerk te testen? Je geeft verder aan dat het op een ander apparaat ook niet lukt, om welk apparaat gaat dat?

Tot slot: Gaat het nog mis bij specifieke films of series? We hebben in het verleden ook gezien dat er iets mis kan zijn met een (deel van de) programma's zelf óf zelfs de manier waarop je er naar toe navigeerde (bijv. zoeken versus navigeren via menu).

0 Kudos
ah bouma
Level 2

Bij mij precies hetzelfde , sinds ik zogenaamd een nieuwe mediabox heb ontvangen. Er is toen al van alles afgehaald opnemen en series en films. Je moet dan een duurdere abonnement nemen om dat weer te krijgen. 

Maar oke dat is dan weer geregeld maar ik kan nu niet meer op ziggo go films downloaden.

Bellen heeft geen zin je wordt een half uur in de wacht gegooid en vervolgens leg je de telefoon maar weer neer, want je hebt wel meer te doen.

Helaas geen oplossing!

0 Kudos
ah bouma
Level 2

kan op andere apparaten wel downloaden maar sinds wij een nieuw kastje van ziggo hebben ontvangen , kan ik op mijn Lenovo TAB 2 A10-70F geen films meer downloaden. Voor dat wij dat nieuwe kastje kregen was er niets aan de hand. Het ligt dus bij Ziggo en niet aan de tablet. Hoe gaan jullie dat oplossen?

0 Kudos
Steefb
Level 20

@ah bouma  schreef:

Voor dat wij dat nieuwe kastje kregen was er niets aan de hand. Het ligt dus bij Ziggo en niet aan de tablet.

Toeval bestaat.

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

Dank @ah bouma voor aanvullingen op dit topic en welkom op de Ziggo Community. Hoewel @Steefb stelt dat toeval bestaat, is het wel vreemd dat er nu meerdere Lenovo tablets zich melden dat downloaden niet meer mogelijk is. Omdat we hier geen openstaande storing van hebben zullen we hier alle informatie nog moeten ontvangen en ook een aantal zaken moeten testen. 

Werkt downloaden van film weer na:
1: herstart tablet
2: verwijderen en opnieuw installeren van Ziggo GO
3: legen van cachegeheugen van de Ziggo GO app. 

Werkt dit niet? Kun je voor mij het volgende nog toevoegen aan dit lijstje: 

- Merk + Type tablet: Lenovo TAB 2 A10-70F
- Versie Android:
- Versie Ziggo GO app (5.12.9813 is laatste versie) 
- werkt het op een andere smartphone/tablet wel? 
- welke film en of serie heb je dit bij getest? 
- is het bij alle films en series die te downloaden zijn? 

@PvN @Walrenshi je mag dit absoluut aanvullen! Zo kunnen we deze zo volledig mogelijk aanmelden bij de collega's die deze storing gaan onderzoeken. Alvast bedankt! 

0 Kudos
ah bouma
Level 2

Herstart verwijderen natuurlijk allemaal allang gedaan. Laatste versie staat er dus op
Werkt zoals ik al eerder heb aangegeven wel op andere apparaten alleen op mijn lenova nadat wij een nieuw kastje van jullie hebben ontvangen niet meer.

Film zwaar verliefd

Alles wat je kan downloaden werkt niet.

0 Kudos
BackAgain22
Level 10

@ah bouma Je hebt een tablet uit 2016 met zwaar verouderde specificaties. Ik zou eerder daar het probleem zoeken dan bij de nieuwe mediabox.

0 Kudos
ah bouma
Level 2

dus met andere woorden een tablet die het uitstekend doet en zeker voordat we een nieuwe media box kregen gewoon alle functies uitvoerde, nu gewoon in de prullenbak kan  gooien!!!!!

0 Kudos
Walrenshi
Level 5

Hallo Jos, ik zie dat ik opeens hier genoemd wordt, maar ik zat niet eerder op dit topic.

Het zal gerelateerd zijn aan mijn klacht dat de ziggo-app niet naar behoren werkte.

Ik kijk alleen tv programmas (en terug), download voor de rest niets op mijn tablet, of valt het terugkijken onder downloaden?

Sinds mijn laatste melding nog 2-3 keer voorgekomen. Ik gebruik geen kastje maar tv-kaart.

Het legen van het cachegeheugen van de Ziggo GO app. is mij nieuw, zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen.

Naast de tablet gebruiken wij geen smartphone o.i.d. ( ja ik weet het, niet van deze tijd :)), dus dat kan ik niet checken.

mvg

Walrenshi

0 Kudos
BackAgain22
Level 10

@ah bouma  schreef:

dus met andere woorden een tablet die het uitstekend doet en zeker voordat we een nieuwe media box kregen gewoon alle functies uitvoerde, nu gewoon in de prullenbak kan  gooien!!!!!

Ik zeg niet dat je de tablet in de prullenbak moet gooien. Heb je al eens geprobeerd of je op een andere, nieuwere tablet (bijv. van buren, vrienden, kinderen) wel kunt downloaden?

En kun je eens kijken hoeveel geheugen en opslagruimte er nog beschikbaar is op je tablet?

0 Kudos
PvN
Level 3
Topicstarter

Hierbij wil ik eerst de vragen van Ziggo Alex beantwoorden:

- Ik heb geen geheugenkaart in mijn tablet.

- Tablet mee naar mijn werk genomen om een ander netwerk uit te proberen, ik blijf dezelfde melding krijgen.

- Het andere apparaat is een laptop. Niet de app gebruikt, maar met Firefox naar ziggo.tv/nl/home.Naar mijn idee kon ik daar eerder wel een downloadknop zien bij verschillende programma's en nu niet meer.

- Op telefoon (One Plus, android) via de app krijg ik dezelfde melding als op mijn tablet.

- Wanneer ik de app heb geopend ga ik naar entertainment en kies daar een programma. Bij de 3 puntjes wordt aangegeven of ik het kan downloaden.

Punten 1, 2 en 3 gedaan.

Als je het niet erg vind, ga ik niet bij alle films en series proberen of ik ze kan downloaden.

Ik denk dat ah bouma wel een punt heeft, is het de Ziggo Next?

ah bouma
Level 2

geheugen vrij 438mb

opslagruimte weet ik niet

Vind het zo jammer dat ziggo totaal niets van zich laat horen. Alleen maar standaard antwoorden.

Ik moest ook al een duurder pakket nemen na de nieuwe box , anders kon je niet eens meer opnemen en 7 dagen terug kijken.

En nu zou dus ws het downloaden ook niet meer doen omdat er een nieuw systeem is door de mediabox

Ze veranderen van alles en vervolgens worden de kosten daardoor alleen maar hoger!!!!

Misschien zelfs een ander tablet maar die zou ziggo dan uit coulance kunnen vergoeden. 

0 Kudos