Vraag
Reacties
Oplossing
Hetty8888
Level 1

Waarom is Ziggo GO niet op Curaçao te gebruiken?

Het is gek dat je op Curaçao geen gebruik kunt maken van Ziggo Go.

Er kan hier gestemd worden voor de EU; er worden subsidies verstrekt aan Curaçao door de EU, Curaçao maakt deel uit van het koninkrijk, dus waar om buitengesloten?

Kunt u dat a.u.b. uitleggen?

Bij voorbaat dank.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.
Level 17

Aruba, Curaçao en Sint Maarten zijn zelfstandige landen binnen het Koninkrijk der Nederlanden en zijn geen lid van de EU. Zij vallen dan dus ook niet onder de wetten en regelgeving van de EU. Alleen Nederland zelf binnen het Koninkrijk is lid van de EU

Bekijk in context

0 Kudos
23 Reacties 23
Steefb
Level 20

Neem contact op met de desbetreffende regeringen.

Curaçao behoort niet tot de EU

0 Kudos
HaJee83
Level 12

Vind het wel een terechte vraag. Tenslotte horen Aruba, Curaçao en Sint Maarten tot het Koninkrijk der Nederlanden. Dat ze niet tot de EU behoren, is dan verder niet relevant.

0 Kudos
Karel.
Level 17

Aruba, Curaçao en Sint Maarten zijn zelfstandige landen binnen het Koninkrijk der Nederlanden en zijn geen lid van de EU. Zij vallen dan dus ook niet onder de wetten en regelgeving van de EU. Alleen Nederland zelf binnen het Koninkrijk is lid van de EU

0 Kudos
Garihd
Level 18

"In 2010 werd het land Nederlandse Antillen ontmanteld. Sindsdien maken Curaçao en Sint Maarten op gelijke wijze als Aruba als zelfstandig land deel uit van het Koninkrijk. Bonaire, Sint Eustatius en Saba kregen de status van bijzondere Nederlandse gemeenten en maken deel uit van Nederland."

Het is wel bijzonder dat andere overzeese gebieden dan weer wel onder de EU vallen of in iedergeval kan er van Ziggo Go gebruik worden gemaakt.

"Martinique, Mayotte, Guadeloupe, Frans-Guyana en Réunion, Saint-Martin (het Franse deel van Sint-Maarten), Madeira, de Azoren en de Canarische Eilanden."

Bron

0 Kudos
Steefb
Level 20

Hoe de politiek e.e.a geregeld heeft kun je natuurlijk wel een mening over hebben.

Maar onze mening doet er niet toe.

Onze (voormalige) gebiedsdelen horen niet bij deze verdragen. Punt.

Dat die fransen het anders geregeld hebben is ook niet iets waar wij of ziggo iets mee kunnen.

0 Kudos
S4R
Level 16

VPN gebruiken, dan zou het moeten werken.

0 Kudos
Steefb
Level 20

@S4R  schreef:

VPN's worden zoveel mogelijk geblokkeerd door vrijwel alle streaming diensten.

Vervang moeten door misschien.

S4R
Level 16

@Steefb  schreef:

@S4R  schreef:

VPN's worden zoveel mogelijk geblokkeerd door vrijwel alle streaming diensten.

Vervang moeten door misschien.

Door te zeggen 'dan zou het moeten werken' is het hetzelfde als misschien.

Verder heb je wel gelijk dat ze ondertussen de ip's van de bekende VPN providers ook wel weten.

Ik heb kennissen op Curaçao die gebruik maken van mijn VPN. Daar komen ze nooit zo snel achter.

HaJee83
Level 12

@Steefb Klopt onze mening doet er niet toe. Maar de realiteit is dat genoemde eilanden tot het Koninkrijk der Nederlanden behoren. Punt.

Vind het wel wat voor Ziggo om eens kritisch naar hun beleid daarover te kijken. Punt. Kan ook een blinde vlek van Ziggo zijn. Punt.

VZWatcher
Level 13

Dit heeft niets met het beleid van Ziggo te maken. Ik denk dat Ziggo het helemaal nieter zou vinden om Ziggo GO op Curaçao werkend aan te bieden. Het draait echter om uitzendrechten. Ziggo moet dit blokkeren. Curaçao valt namelijk gewoon niet binnen de EU. Het land Nederland valt binnen de EU. Niet het Koninkrijk der Nederlanden. Nederland is een onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden. Binnen dit Koninkrijk behoren ook landen of eilanden in dit geval die een eigen status hebben en dus niet binnen EU vallen.

Garihd
Level 18

@Steefb 

Mogelijk lees je mijn opmerking als een mening, dat mag toch is het gewoon een opmerking en absoluut geen mening.

Ik zie persoonlijk geen noodzaak om daar van Ziggo Go gebruik te kunnen maken.

0 Kudos
Steefb
Level 20

@Garihd Lees de opmerking van @VZWatcher . Wat wij vinden doet niet ter zake.

0 Kudos
Garihd
Level 18

@Steefb  schreef:

@Garihd Lees de opmerking van @VZWatcher . Wat wij vinden doet niet ter zake.

Nogmaals ik vind er helemaal niks van!!! Ik ben prima op de hoogte hoe al dat distributie geneuzel in elkaar zit.

0 Kudos
Martin_de_w
Level 3

het ook voor de bijzondere gemeentes niet dat je ZiggoGo kan bekijken (tenminste, de laatste keer dat ik het probeerde op Bonaire kreeg ik een melding dat dit niet kon ivm mijn locatie). Ook Vodafone gebruikers kunnen niet uit hun bundel bellen, dat zou wel moeten kunnen als je jouw redenatie volgt. Het probleem is dat de BES eilanden officieel wel een gemeente van NL zijn, maar geen lid zijn van de EU. Het is behoorlijk krom... 😞

Martin_de_w
Level 3

Waarschijnlijk om dezelfde reden dat je geen gebruik kan maken van je Nederlandse databundel. Op de BES eilanden is het nog vreemder, aangezien dat gemeentes zijn van Nederland en geen aparte landen in het Koninkrijk.

0 Kudos
Zwollenaar1970
Level 4

Het kan nog steeds niet. Ben namelijk nu op Bonaire. Erg raar dat dat niet kan…

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

zo raar is de niet

zoals al eerder door een user gezegt

Aruba, Curaçao en Sint Maarten zijn zelfstandige landen binnen het Koninkrijk der Nederlanden en zijn geen lid van de EU. Zij vallen dan dus ook niet onder de wetten en regelgeving van de EU. Alleen Nederland zelf binnen het Koninkrijk is lid van de EU”

https://community.ziggo.nl/t5/Producttips-Updates/In-welke-landen-werkt-Ziggo-GO/ba-p/647297

VZWatcher
Level 13

Bonaire is echter een heel ander verhaal omdat dit wel onderdeel van Nederland en dus feitelijk EU is. Heeft een andere status als bijvoorbeeld Aruba en Curaçao. Die zijn beiden meer zelfstandig, 

0 Kudos
Zwollenaar1970
Level 4

Alleen jammer dat het op Bonaire ook niet werkt. (Ben er nl nu)

Bonaire is een bijzondere gemeente binnen ons Koninkrijk.

0 Kudos