Goedenavond,
Vanaf april kijk ik TV via de Ziggogo app op een Google chromecast. Dat ging prima, maar sinds een week of 2 is het uit met de pret. Om de paar seconden staat het beeld enkele seconden stil. Vervolgens gaat het programma weer verder op het punt waar het gebleven was. Er valt zo niet meer naar te kijken. Het probleem doet zich voor bij alle zenders. Ik heb de Ziggogo app opnieuw geïnstalleerd en firmware van de Chromecast geupdate. De internet verbinding is prima (900 Mbps) en het probleem doet zich niet voor bij andere apps (Netflix, Disney, HBO, Apple etc). Duidelijk dat de Ziggoapp een probleem heeft. Wat is er aan de hand en hoe kan ik dit oplossen Ziggo?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Bert schreef:
Het regent klachten over Chromecast en Google TV - dit is er aan de hand (bright.nl)
@Bert Ja en Nee niet bij iedereen is dit het geval, hier gaat op beide Chrome Cast GoogleTV alles goed en het gaat om de ingebouwde Chromecast GoogleTV in Televisie's niet om de witte losse variant. Er staat de witte klopt maar Tweakers had het ook over de ingebouwde variant in TV's.
@Jamyla ik doe me best 🤗 voor je.
@E Menage Kijk jij via je TV Google Chrome Cast Ziggo Go of via de Witte of de diverse kleuren, als je via je TV kijkt dan zijn er inderdaad problemen, probeer eens de App even geheel te verwijderen. Als je dat hebt gedaan, haal even de TV van de Stroom en daarna minuut of 2 weer op de stroom en kijk eerst of je Chrome Cast GoogleTV een Update heeft met Software, de witte hebben afgelopen week een Bugfix update gehad, mocht je die hebben installeer deze en ook de huidige update's.
Daarna uit de App store haal je de Ziggo Go App TV en als die vraagt om Mappen zeg ja en Bluetooth zeg Ja en daarna inloggen en je profiel weer aanklikken. Hoop dat dit het verhelpt.
@Dave, bedankt voor je reactie. Ik heb een losse, witte Chrome Cast met daarop de Ziggo Go App. Heb de software van de Chromecast al geupdate en ook de Ziggogo app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ook buffer van Cromecast leeg gemaakt. Helaas zonder resultaat. Het vreemde is dat het probleem zich pas sinds een paar weken voor doet en het lijkt ook wel steeds erger te worden. Om de paar seconden bevriest het beeld een paar seconden. Ik heb de indruk dat het een bufferprobleem is, omdat het programma verder gaat op het punt waar het was gestopt.
Is de wifi optimaal aanwezig waar je de chromecast hebt, je had Giganet maar niet overal komt Giganet, weet niet of je een versterker nog ergens hebt, en hoe staat je TV wifi of bekabeld.
Je zou bij de Chromecast bij tandwiel dan even bij App de beheer en rechten beheer even kijken of je daar wat kan aanpassen.
Ik zal vanavond als de boven TV aanstaat even kijken en opschrijven. en dan even met je delen.
Wat wel handig te weten, is je netwerk de afgelopen weken zelfde gebleven en heb je 1 (wifi) netwerk naam of 2 namen. Maak er dan 1 van.
Heb je op andere apparaten nog last met problemen, inlog en buffers of haperingen, soms wil TV, en of Modem even van de stroom en herstart wel helpen. Als dit niet werkt kan je dan eventueel
foto's plaatsen van de plek waar Ziggo huis binnenkomt de AOP dan kan er bekeken worden of die niet verouderd is.
Wifi is prima. Tp-link mesh versterker staat ongeveer 30 cm van de Chromecast dus kan het niet aan liggen. Geen wijzigingen in netwerk afgelopen weken. Wel een paar keer enkele uren helemaal geen internet gehad zonder dat er sprake was van een wijkstoring. Modem haal ik liever niet meer van de stroom, want de laatste keer dat ik dat deed duurde het uren voordat alles het weer deed. Dat gezegd hebbende.....sinds gisteravond lijkt alles weer normaal te functioneren dwz geen haperingen meer. Raadselachtig hoe dat kan zonder dat ik iets heb aangepast. Voor nu dus opgelost, hoop dat het goed blijft gaan. Nogmaals dank voor de reactie.
Is er iets wat jullie anders hebben gedaan dan normaal of bij de buren, soms kan het zijn dat signalen op de TP-Link zwak naar sterk schakelt het is een circuit die TP Link met Wifi Mesh heeft, gebeurt hier ook soms, dan zet ik me Chromecast bekabeld of gastennetwerk.
Niets veranderd aan de Wifi en sinds gisteren is het weer helemaal mis. Pauzes van soms wel 10 seconden dan weer een paar seconden door. Er worden geen delen van het programma overgeslagen. Maakt niet uit of 'live' wordt gekeken of niet. Soms ook zwart scherm met de melding 'Ziggo Go doet het even niet omdat de app geen verbinding met ons kan maken'. Speedtest 1005 Mbps (modem), 137 Mbps telefoon.
Hi @E Menage!
Wat een narigheid dat er steeds een hapering is als je aan het streamen bent of dat jed ie meldingen krijgt! Als je normaal ZiggoGO kijkt, hoe gaat het dan? Merk je dat het dan wel gewoon goed werkt of ook niet?
Heb je de Chromecast in een andere tv geprobeerd om te kijken of het dan beter gaat? Gewoon om even te testen? Laat het me weten!
Zou je misschien een foto willen maken van de AOP waar Ziggo en Modem zijn aangesloten, wellicht is je AOP verouderd en kan het daar aan liggen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.