1
Vraag
2
Reacties
kristiaan20

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Vraag maar raak - Nagaan waar u bent ingelogd?

Je herkent mij vast niet - Iemand die een niet zo urgent boeiende vraag heeft en duidelijk niet normaal kan omschrijven of uitleggen. Maar toch heb ik mij vandaag aangesloten bij deze community en ben ik positief gestemd!! Ik wens dat er een oplossing komt zodat ook anderen daar maximaal gebruik van kunnen maken. 

 

Omschrijving:

Ik wil graag uitzoeken wat de mogelijkheid is om van de Ziggo Go app een lijst met apparaten te ontvangen om na te gaan waar ik ben ingelogd. Zodat ik ongewenste apparaten of gebruikers kan uitloggen op afstand.

 

In mijn situatie is het dus bijvoorbeeld zo: Er is een verstekeling in de vorm van een Android toestel waarbij de Ziggo Go app vergeten is uit te loggen na gebruik. Hierbij is er geen mogelijkheid meer om dit zelf handmatig uit te loggen of contact te krijgen met de gebruiker. 

 

Overig commentaar:

Bij Ziggo leert ervaring mij dat: "zo gaat het nu eenmaal in de wereld." en deal with it. Maar voor nu maak ik mij niet druk - misschien is er iemand die mij kan bijstaan en weet hoe we hier een mouw aan kunnen passen.

 

Er zijn altijd oplossingen, zowel praktische als minder praktische en ik probeer hier niet het wiel opnieuw uit te vinden! Bijvoorbeeld er is ook al genoemd dat ik misschien een geheel nieuw account kan aanvragen en met een schone lei beginnen. Maar ik ben er van overtuigd dat er wel andere manieren moeten zijn!

 

 

 

Extra:

De onderstaande linkjes bevatten voorbeelden en laten ook zien dat het probleem al langer bestaat. Binnen andere bedrijven zijn er al wel mogelijkheden en technieken die ook niet van gisteren zijn.

 

Voorbeeld - mogelijkheden Apple 

Voorbeeld - mogelijkheden Google

Voorbeeld - mogelijkheden Microsoft 

Voorbeeld - mogelijkheden Facebook 

 

"(Hieronder dezelfde topic meerdere malen de klantvraag/behoefte behandeld.)"
"(Waar is de zekerheid en Wie wil er nou lang wachten.... niemand lijkt mij.)"

Community - Apparaat verwijderen in Ziggo Go App 

Community - Ziggo Go app alle apparaten uitloggen 

Community - Ziggo GO afmelden alle apparaten 
Community - User 'xxx' has reached the maximum number of simultaneous sessions allowed 

 

Artikel - Is een overbodig oud artikel 

"(Het bewijs dat in 2013 als iets soortgelijks bestond en ook al was dat niet vlekkeloos het was toch iets.)"

 

Overbodig - dit slaat nergens op, maar als ik toch bezig ben... 

 

Groeten Kristiaan.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De enige mogelijkheid tot nu toe is je Mijn Ziggo wachtwoord wijzigen, om de 4-5 weken, ben niet zeker hoeveel, kijkt de Ziggo Go app of de inlog nog klopt, zo niet, dan kun je er niets meer mee.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De enige mogelijkheid tot nu toe is je Mijn Ziggo wachtwoord wijzigen, om de 4-5 weken, ben niet zeker hoeveel, kijkt de Ziggo Go app of de inlog nog klopt, zo niet, dan kun je er niets meer mee.

kristiaan20
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Bert Bedankt voor je reactie, ik zal er mijn voordeel mee doen.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Bert  schreef:

De enige mogelijkheid tot nu toe is je Mijn Ziggo wachtwoord wijzigen, om de 4-5 weken, ben niet zeker hoeveel, kijkt de Ziggo Go app of de inlog nog klopt, zo niet, dan kun je er niets meer mee.


Inderdaad is het wijzigen van het wachtwoord voor het 'Mijn Ziggo' account, de enige oplossing. Helaas werkt deze optie niet direct, maar pas na enkele weken.

Veel klanten hebben/hadden ook dit probleem en hebben Ziggo al vaak gevraagd, om de 'reactietijd' van de Ziggo app te verkorten en zo ongewilde ZiggoGo sessies sneller af te sluiten. Maar helaas, blijkbaar kost deze aanpassing Ziggo te veel geld en dus weigert Ziggo dit aan te passen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Pasi schreef: "Maar helaas, blijkbaar kost deze aanpassing Ziggo te veel geld en dus weigert Ziggo dit aan te passen."

@Pasi Waar blijkt dat uit?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Bert  schreef:

@Pasi schreef: "Maar helaas, blijkbaar kost deze aanpassing Ziggo te veel geld en dus weigert Ziggo dit aan te passen."

@Pasi Waar blijkt dat uit?


Welke conclusie zou jij dan trekken?

Noem mij eens één ( zinnig ) bedrijf, waarbij men na het wijzigen van een wachtwoord, nog enkele weken moet wachten voordat deze wijziging actief wordt!

Bij ieder serieus bedrijf, wordt zo'n wachtwoord wijziging binnen enkele minuten ( hoog uit 15 min. ) gesynchroniseerd naar alle betreffende systemen.

Dit probleem is bij Ziggo al máánden bekend en er is nog steeds niets aangedaan. Dan is de conclusie snel gemaakt of het interesseert Ziggo niets en/of het kost Ziggo te veel.

Je verdediging "...Waar blijkt dat uit..." is meer het zoeken naar een excuus, dan het aanhalen/herhalen/bevestigen van dit probleem, wat beter bij je status als 'Super Expert' zou passen en zo Ziggo zou aansporen dit probleem eindelijk eens aan te passen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Pasi Je hebt het over blijkbaar, dan moet ergens uit blijken wat dat onderbouwt, ik zie nog steeds niets wat je stelling onderbouwt: "blijkbaar kost deze aanpassing Ziggo te veel geld en dus weigert Ziggo dit aan te passen."

 

Hierboven heb je het ineens over "of het interesseert Ziggo niets" als conclusie en ook zonder een onderbouwing hoe je tot die conclusie komt.

Als je begrippen had gebruikt als het schijnt en schijnbaar, dan had je alles open gelaten.

 

"Je verdediging "...Waar blijkt dat uit..." is meer het zoeken naar een excuus, dan het aanhalen/herhalen/bevestigen van dit probleem, wat beter bij je status als 'Super Expert' zou passen en zo Ziggo zou aansporen dit probleem eindelijk eens aan te passen."

 

Ik stelde een open vraag: "Waar blijkt dat uit?" waarop je een open antwoord kunt geven wat de ene kant op kan gaan en een andere kant op kan gaan.

 

Je haalt uit die ene vraag van 4 woorden dat ik een excuus voor Ziggo aan het zoeken ben en wat ik allemaal zou moeten doen en wat beter bij mij zou passen.

Waar je dat allemaal vandaan haalt uit 4 woorden, geen idee, maar niet uit die 4 woorden en ga voor mij SVP niet invullen wat ik allemaal zou denken en zou moeten doen en wat beter bij mij zou passen.

Dat maak ik namelijk zelf wel uit, net zoals jij dat voor jezelf uitmaakt en je niet laat vertellen wat je moet denken en doen en dat is prima, want dat is aan een ieder zelf.

 

En nu weer on-topic SVP, want dit gaat ver off-topic.

kristiaan20
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Beste @Bert@Pasi,


Graag wil ik jullie beide bedanken voor de spoedige reactie! Ik ben blij dat jullie serieus op mijn probleem ingaan en zal hier zeker mijn voordeel mee doen. Forums gebruiken is achteraf dus geen slechte optie.

@Pasi ik ben het meer dan 200% eens met jouw pov. Deze bevindingen en belichtingen zeggen mij genoeg. Voor mij is het niet alleen te doen om mijn gelijk te halen, maar om zeker ook het probleem aan te pakken. Hier is wat mij betreft dus het laatste nog niet over gezegd! "(Waarschijnlijk zal het topic wel eerder gesloten worden door mijzelf of door een moderator, admin en/of beheerder.)"

 

 @Bert Wie ben ik om ergens wat van te zeggen, maar het enige wat ik even kwijt wil is het volgende. @kristiaan20 De filosoferende clown in mij zegt "Leef en laat leven"  gun ieder het zijne. Zelf zie ik daarom geen reden om iets buiten context te trekken. Persoonlijk vindt ik dat Ziggo hier de enige is die met neus op de feiten en fouten gedrukt moet worden. "(Erg makkelijk zal dat niet gaan.)"

Tomato, tomato - brononderzoek, bronvermelding - Hoe dan ook lijkt het voor mij nu niet relevant. Zoiets lijkt mij pas relevant bij een rechtbank. Ik zeg puur gebakkenlucht is het mooiste wat er is, ach ja ik zal wel schijnheilig of hypocriet zijn 😎.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hai @kristiaan20

Welkom op de Ziggo Community! 

Ik kan mij goed voorstellen dat je deze persoon van je Ziggo Go af wilt gooien. Nou  is het inderdaad niet mogelijk om alle apparaten uit te loggen met een knop en kun je, zoals Bert aangeeft het wachtwoord wijzigen. Dit zal dan na enige tijd verwerkt worden en dan moet je alle apparaten opnieuw inloggen die standaard stonden ingelogd. Dan zal deze persoon niet meer op je gegevens ingelogd zijn. 

Ik zal je feedback meenemen in ieder geval! 

kristiaan20
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dag @Maud,

Als aller eerste bedankt voor je reactie. Ik ben nieuwsgierig naar wat de functie Ziggo community moderator voor invloed heeft en wat ik dus kan verwachten van de slagzin: "Ik zal je feedback meenemen in ieder geval!"

 

De oplossing die geen oplossing is.png

 

Overigens wil ik deze melding wederom openen totdat er een oplossing is die naar redelijkheid en billijkheid kan worden ingezet. De huidige oplossing die within-thebox al kant en klaar uitvoerbaar is geef ik wederom een koude douche. Deze oplossing werkt niet voor mij, en gaat ook niet werken voor mij.

Ik zie graag hierover jou input tegemoet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Ik zal je feedback meenemen in ieder geval! "

De feedback wordt meegenomen door de moderator en wordt op de juiste plek binnen de organisatie weggelegd.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het gemarkeerde antwoord is uiteraard geen antwoord, het is de methode die we maar moeten accepteren.

 

Beter is het zoals andere streamdiensten dat wel alle actieve sessies kunnen stoppen, zodat elk apparaat opnieuw moet inloggen.

 

Een wachtwoords wijziging moet meteen effect hebben want op deze manier kan je nog slechts met 2 toestellen aanmelden in plaats van de gebruikelijke drie.

brendawilkens75

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

geheel nieuw account is mij niet gelukt, klantnr postcode huisnummer en dan zegt ie bestaat al..

hoe nieuw account aanmaken dan?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@brendawilkens75  schreef:

geheel nieuw account is mij niet gelukt, klantnr postcode huisnummer en dan zegt ie bestaat al..

hoe nieuw account aanmaken dan?


@brendawilkens75 Blijf SVP in je eigen onderstaand topic reageren, nu is er niet te volgen waar je het over hebt:

actieve sessies uitloggen - Ziggo Community

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic