Aankondigingen
Problemen sinds de laatste update van Ziggo GO? Bekijk hier het overzicht voor de laatste updates.
1
Vraag
2
Reageer en help mee
AGML

Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vraag aan de makers. Kunnen jullie het wel?

Haperingen vooral live, knoppen doen het niet via toetsenbord etc. De app is nu volledig gemaakt voor phone of tablet. Een paar event listners voor computers of laptops kan er zeker niet af.

23 Reacties 23
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 17741Posts
  • 792Oplossingen
  • 4610Likes

Hoe bedoel je dit, want als je https://www.ziggogo.tv/nl.html

in toetst komt er mogelijkheid deze te installeren voor de PC. Dus misschien wat specifieker zijn in de uitleg van het topic zou helpen.

RoWi.
Expert
Expert
  • 12626Posts
  • 573Oplossingen
  • 3472Likes

De website is niet meer of slechter met de pijltjes en andere toetsen te bedienen, dat gaat zover ik dat heb getest ook op voor de webapp. De bediening moet hoofzakelijk met een muis gebeuren, het lijkt er inderdaad op dat het meer is gericht op touch bediening.

AGML
topicstarter
Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Spatiebalk werkt niet voor pauze/aan, de slechtziende voiceover moet keer op keer ingesteld worden (1x lijkt me genoeg om te zeggen dat ik niet blind ben, overigens moet default "uit" zijn maar we zijn nu allemaal blind). Ik heb nu al 4x opnieuw moeten inloggen, WAAROM? Escape werkt ook niet meer om terug naar overzicht te gaan. Alles moet met de hand/muis een toetsenbord bestaat niet meer. Vreeslijk knullig, terwijl alles wat hierboven benoemd word voorheen gewoon werkte. Is het ineens een andere taal die ineens geen "toetsenbord" verstaat? Sorry maar dat geloof ik gewoon niet.

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 17741Posts
  • 792Oplossingen
  • 4610Likes

Als je aan de rechter kant op zwarte gedeelte staat en klikt dan kan je met pijltjes toetsen omhoog en omlaag links en recht, in alle menu’s. Er komen nog Bug fixes aan en de App krijgt nog aanpassingen.

Eduur

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

bij mij werken de pijltjes toetsen in de webbrowser voor geen meter. Niet in firefox, niet in Edge en ook niet in Chrome. En de webapp is niet meer dan een wrappertje om een browser page en doet het ook niet. Windows 8.1, alle andere streamingdiensten werken uitstekend. (En dit is dag 6....)

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 17741Posts
  • 792Oplossingen
  • 4610Likes

@Eduur als je het volgende doet, waar de Gele lijn zit bevind als je daar eenmaal klikt dan kan je de pijlen wel gebruiken. Of je muis toets.

 

Schermafbeelding 2022-06-12 om 20.28.35.png

HBO Fan

Gedreven Raadgever
  • 96Posts
  • 2Oplossingen
  • 43Likes

Vraag me wel eens af hoe dergelijk gebruikers testen dan werken?

Ziggo heeft zo'n procedure of althans ooit gehad waarbij klanten een tijdje testen uitvoeren. Zelf voor humax ooit gedaan toen er veel problemen waren met corrupte opnames... weet dus dat er test scenario zijn (technische, functionele en gebruikers testen). Huidig Ziggo Go issues moeten in de testen ook gevonden zijn uitgaande van gebruikers testen....

 

Dus iemand hier die meegedaan heeft aan testwerk voor deze Ziggo Go versie 4.flop ?

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 17741Posts
  • 792Oplossingen
  • 4610Likes


@HBO Fan  schreef:

Vraag me wel eens af hoe dergelijk gebruikers testen dan werken?

Ziggo heeft zo'n procedure of althans ooit gehad waarbij klanten een tijdje testen uitvoeren. Zelf voor humax ooit gedaan toen er veel problemen waren met corrupte opnames... weet dus dat er test scenario zijn (technische, functionele en gebruikers testen). Huidig Ziggo Go issues moeten in de testen ook gevonden zijn uitgaande van gebruikers testen....

 

Dus iemand hier die meegedaan heeft aan testwerk voor deze Ziggo Go versie 4.flop ?


Als mensen testen en ze testen op alles dan wordt dit meegenomen, alle feedback wordt door de moderator verzameld en dan wordt dat weer doorgegeven aan hogere hand. Als 90% goed werkt en 10% heeft hier last van dan wordt er vanuit hoofdkantoor Liberty Global besloten dat de App online moet. Dit is niet aan Ziggo zelf, die wil wel doorgaan maar testen kost tijd, geld en elke dag is een dag winst die ze kunnen pakken om hem te lanceren. Er worden binnen kort nog Bugfixes verwijderd en dingen toegevoegd.

HBO Fan

Gedreven Raadgever
  • 96Posts
  • 2Oplossingen
  • 43Likes

@Dave! Weet je dit zeker of doe je een aantal aannames? Natuurlijk is er een afweging die gemaakt wordt, logisch ook.... maar deze cluster f up is echt geen 90% werkt OK beslissing... ken nu al 7 mensen die overstappen naar andere partij omdat ze dagen geen respons krijgen anders dan.. het ligt aan eigen apparatuur en er komt ooit een update... duur abonnement,  gedonder met allerlei apps en inlog / connectie problemen terwijl je alleen maar wat tv wilt kijken 

 

 

Maar goed, hoop dat Ziggo leert van deze dure fouten... kost echt klanten dit...

Eduur

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Dave bedankt. Dus Dave, jij kunt met de gewone pijltjes toetsen naar beneden, boven, links en rechts. Spatiebalk pauzeert? Bij mij werkt dat allemaal niet, niet in Firefox, Edge etcetera. Alles moet met de muis, en als ik eenmaal fullscreen ben gegaan, weet de webapp het niet meer en hangt alles. Maar dat heb ik al in een ander topic aangegeven.

Als ik in het TV Replay scherm zit (dat doe ik meestal) is er nergens een plek om de muis te plaatsen.

BTW. of het nu Ziggo of Liberty is maakt voor het enorm aantal klachten niet uit... Oja, had ik al verteld dat het op mijn 3 Android phones/tablets nu ook niet meer werkt: 'Service unavailable' al dagen lang...

ronaldo

Stamgast
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

idem, hier werkt het ook niet. pijltjes toets werkt niet. pauze toetst met spatie balk werk niet meer.

pagedown toets werkt niet meer.

OOK na 1 keer klikken. En er zijn nog veel meer problemen heb ook al regelmatig gehad dat het niet meer  reageert op 1 klik om op de pauze toets te drukken. De film blijft dan gewoon doorlopen en de iconen 10 sec terug pauze toets en 30 vooruit zie je dan niet verschijnen.

RoWi.
Expert
Expert
  • 12626Posts
  • 573Oplossingen
  • 3472Likes

Normaal gesproken zou je met de tab toets tussen bepaalde punten zoals het menu kunnen wisselen, dan heb je geen muis nodig. Dit heb ik nog niet uitgetest, doordat alles egaal zwart is zie je gewoonweg geen scrolbare gedeelten.

 

Ergens eerst met de muis naar toe en dan de pijltjes kunnen gebruiken is nu juist extra omslachtig.

sebas14
Expert
Expert
  • 460Posts
  • 10Oplossingen
  • 241Likes

Ziggo had deze versie 4.40 nooit LIVE moeten zetten. Veel te snel, met teveel onduidelijkheden en traagheden.

Testers van Telenet (B) draaien niet voor niks al op versie 4.41 en daar is de update nog niet uitgevoerd voor alle klanten. Die zitten net als Virgin GB nog op 4.34.

 

https://www.telenettv.be/nl.html

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 17741Posts
  • 792Oplossingen
  • 4610Likes


@HBO Fan  schreef:

@Dave! Weet je dit zeker of doe je een aantal aannames? Natuurlijk is er een afweging die gemaakt wordt, logisch ook.... maar deze cluster f up is echt geen 90% werkt OK beslissing... ken nu al 7 mensen die overstappen naar andere partij omdat ze dagen geen respons krijgen anders dan.. het ligt aan eigen apparatuur en er komt ooit een update... duur abonnement,  gedonder met allerlei apps en inlog / connectie problemen terwijl je alleen maar wat tv wilt kijken 

 

 

Maar goed, hoop dat Ziggo leert van deze dure fouten... kost echt klanten dit...


@HBO Fan  Dit zijn geen aannames dit zijn uitspraken van Ziggo medewerkers die de feedback aan het verzamelen zijn.

HBO Fan

Gedreven Raadgever
  • 96Posts
  • 2Oplossingen
  • 43Likes

@Dave!  Dan is dat echt schandalig.... maar goed Ziggo (of de moedermaatschappij) zal het beter weten hoe je met je klanten om moet gaan. Gelukkig blijven het luxe problemen en kun je andere keuzes maken... zijn zojuist nummertje 8 geworden (waarvan we het weten) die Ziggo na 20+ jaar vaarwel zeggen👍... zal ook niet alles zijn maar eerste jaar scheelt het 70% in de kosten... das heel veel.

 

Dank voor het inkijkje in hoe het er bij Ziggo aan toegaat, help de twijfelende klant best wel 😁.

Succes voor de blijvende klanten, hoop dat het snel gefixed wordt voor jullie...

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 17741Posts
  • 792Oplossingen
  • 4610Likes

@HBO Fan  jammere is dat Test Specialist Moderators gebonden zijn. Er zal een deadline zijn en ja elke dag later is geld en kost gewoon. Hun doen wat ze kunnen en ja soms gaat fout er zijn ook goede dingen uit voortgekomen. Ik test sinds 2015 tot heden, maar niet alles wegens mijn handicap kan ik geen modems doen ik val van trappen en je wilt wel heel blijven. En het komt vast goed allemaal, team is ook groter geworden voorheen waren het 2 test moderators en dat zijn er nu 4 en 1 hulpmoderator en via de community zie je wel wat klachten maar niet iedereen meld het, is vrijwillig, die info weten we niet.

 

Ik hoop dat er binnenkort betere App komt.

Ook ik heb er last van en ja komt hopelijk wel goed want vliegende AppleTV willen we niet 😉

AGML
topicstarter
Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Leuk zo'n gele streep. Ik zie namelijk niets aan de rechterkant. Hem tekenen is top maar hem zichtbaar maken is moeilijker. Voorheen was er idd een scrolbar maar ook die is verdwenen. Overigens is scrollen op een laptop nu niet bepaald makkelijker geworden. And the quest continues.

HBO Fan

Gedreven Raadgever
  • 96Posts
  • 2Oplossingen
  • 43Likes

@Dave! Het is ook zeker niet naar de vrijwillige testers, dat zijn gewoon Ziggo klanten, maar laten we eerlijk zijn. ZIGGO (of Liberty Global) verdient gruwelijk veel geld met hun diensten. En dat mag ook maar als je dan keer op keer in mist in gaat (nu met Ziggo Go, maar denk aan al die andere keren) dan is het een keer klaar toch. Gaan dingen goed? Natuurlijk, maar stap jij in een vliegtuig waarbij je weet dat 99% niet neerstort? Nee denk niet dat je dan lekker zit. En nee Ziggo is geen Easyjet (of welke firma je ook kent) maar voor vele is dit denk ik de bekende druppel.. nogmaals hoop ik voor de blijvende klant dat het spoedig weer werkt, heb ook jaren mijn mond gehouden en laten overwaaien. Maar gisteren op abonnement van buren eens gekeken bij niet Ziggo aanbieder en wat een verademing zeg... perrect? Nee maar kan gewoon weer Tv content kijken zonder door al die hoepels van Ziggo te springen..

 

En blihf booral testen zolang je yet leuk vindt, dat kan alleen masr helpen het minder slecht te laten uitrollen.

Eduur

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Gistereen maar voornamelijk naar NPO-Start gekeken, moest er niet aan dingen om te ziggo-en. Uiteindelijk Nieuwsuur proberen te kijken. De Pauze knop blijft de hele tijd in beeld en de seekbar (die overigens niks doet) ook. (Eergisteren was ie 'faint', kon ik er doorheen kijken. Als ik fullscreen ga en weer terug, werkt het weer niet, dan mag je op de tast proberen de seekbar te verschuiven) en moet ik opnieuw de browser starten. Nee, dat was weer geen pretje... Ik heb nu eens gekeken wat me dat per maand kost, maar daar schrok ik wel van... (En de Androids doen het, ondanks opnieuw opstarten) ook niet... Windows 8.1. Firefox latest version. HW accelaration off, of on, maakt niet uit. 4 schermen, 3 x HD plus een kleiner. Edge en Chrome hakkelen, alle andere streamingdiensten perfect.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Over de update van Ziggo GO

Laatst bijgewerkt op 24-06-2022: Na de verschenen update van 8 juni ontvangen we zeer bruikbare feedback. Uiteraard zitten we er bovenop en zetten we alles door naar onze ontwikkelaars. Wil je aan ons...

Geplaatst in Ziggo Updates