Vraag
Reacties
Liedone
Level 1

Voorkomen dat anderen onrechtmatig gebruik maken van je ziggo app

Eerder zocht ik naar een antwoord in deze community betreffende het onrechtmatig inloggen op je ziggo app en diegene daarvan uitsluiten. Ik heb bijvoorbeeld een ex die blijkbaar nog steeds gebruikt maakt van mijn ziggo abonnement (ik zie dat in de laatst bekeken programma's en on demand). Zelf uit de ziggo app uitloggen en een nieuw wachtwoord aanmaken is niet voldoende. Zolang de andere partij niet uitlogt van zijn/haar app, kun je er niets aan doen om te voorkomen dat ze gebruikmaken van jouw abonnement.

Ik heb gebeld met de tech-helpdesk. Enige mogelijkheid om dit op te lossen is dat zij (bij ziggo) een nieuw account voor je aanmaken. Zodra deze geactiveerd is, dien je via je desktop (pc) opnieuw in te loggen bij mijn ziggo (nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken). Vervolgens log je in op je nieuwe account in je ziggo-app. Andere personen kunnen dan geen gebruik meer maken van jouw ziggo abonnement op hun app of andere devices.
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
10 Reacties 10
RobertKoopman
Level 14
In een ander draadje over dit onderwerp zou na het veranderen van het wachtwoord en een dag of 20+ wachten dit probleem verholpen zijn.....
Een moderator van Ziggo kon overigens wel zien welke apparaten ingelogd waren en kon er, dacht ik, ook eentje eraf gooien.
Wie weet pikken ze dat hier ook voor je op.
Liedone
Level 1
Topicstarter
Klopt niet helemaal. Ik heb namelijk eerst ook het wachtwoord gewijzigd en zeker een maand gewacht. Heeft geen nut als de ander nooit uitlogt. Met het opnieuw instellen van het account lukt dat wel.
0 Kudos
RobertKoopman
Level 14
Ziggo moet gewoon iets veranderen zodat je wel kunt zien wie gebruikt maakt van de app.
En dat je deze eraf kunt gooien.
Als je zelfs na een maand nog geen resultaat hebt na wijziging is dat eerlijk gezegd droevig...
Nick999
Level 17
Wat nog droeviger is, is dat dit al meer dan een jaar geleden ook bij meer mensen speelde en dat het Ziggo ontwikkelteam kennelijk geen haast maakt met aanpassen.
Je zou eens kunnen kijken in hoeverre dit de huidige wet op de privacy overtreedt om Ziggo tot wat meer haast aan te zetten.
RobertKoopman
Level 14
En zeker als je internetveiligheid hoog in het vaandel hebt staan!
Hoe moeilijk kan het zijn?
Elke bank-app heeft toch ook een geregistreerde apparaten overzichtje.
Je kiepert er zo eentje uit.
0 Kudos
Nick999
Level 17
Ik ben even aan het zoeken geweest en voor zover ik kan bekijken is dit inderdaad in strijd met de nieuwe AVG. Die schrijft nl voor dat bedrijven alle moeite moeten doen om je gegevens veilig te houden en misbruik te voorkomen.
Dus wellicht een gesprekje met de functionaris gegevensbescherming (FG) van Ziggo aanvragen en hem hier even op wijzen.
Liedone
Level 1
Topicstarter
Nick999 wrote:
Wat nog droeviger is, is dat dit al meer dan een jaar geleden ook bij meer mensen speelde en dat het Ziggo ontwikkelteam kennelijk geen haast maakt met aanpassen.
Je zou eens kunnen kijken in hoeverre dit de huidige wet op de privacy overtreedt om Ziggo tot wat meer haast aan te zetten.

Daar heb je absoluut een punt!
Sander
Community Developer
Community Developer
Liedone ik heb zojuist navraag voor je gedaan. Zodra ik reactie heb, laat ik het hier weten.
Liedone
Level 1
Topicstarter
Dank je wel Sander Ziggo want nu blijkt, ook na het opnieuw activeren van mijn account, met nieuwe inloggegevens, kan de ander nog steeds gebruik maken van de Ziggo Go app en daarmee van mijn account. Mega frustrerend dit, terwijl ik dacht dat het zo opgelost was. Het is toch een simpele 'bug' lijkt mij om dit op te lossen? Je kunt toch zien vanaf welke devices er wordt ingelogd en deze eruit kieperen wanneer nodig?
0 Kudos
Sander
Community Developer
Community Developer
Bedankt voor je toevoeging! Zodra ik hier meer weet, laat ik van mij horen.
0 Kudos