Vraag
Reacties
Oplossing
VBS55
Level 1

Volume bij casten Ziggo GO (iOS)

Als ik Ziggo Go cast naar mijn Chromecast kan ik vervolgens met de volumeknoppen het volume van de Chromecast bepalen. Als ik dan een andere app open met muziek of een video blijven de volumeknoppen echter gelinkt aan het casten naar de Chromecast en kan ik dus niet meer het volume bepalen van die media. Zou dit aangepast kunnen worden?
Tevens werkt het volume instellen van de Chromecast dan ook niet goed meer.
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hoi allemaal, het probleem speelt inderdaad nog steeds. Het is nog in onderzoek. Ik geef hier updates zodra ik die heb.

Bekijk in context

0 Kudos
19 Reacties 19
EnergieBoy
Level 19
Hoi VBS55
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Heb je je chromecast al eens opnieuw opgestart (opnieuw ingesteld) en/of van stroom gehaald? Daarna je iPhone/iPad (ik neem tenminste aan dat je een iOS device hebt) opnieuw opgestart? Dat wil nog wel eens helpen volgens de Google help pagina van Chromecast.

Wat ook nog wel eens wil helpen is je netwerkinstellingen van je Apple Device te herstellen (let op, je bent dan wel alle netwerkinstellingen kwijt!).
0 Kudos
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Welkom op de Community, VBS55! Heb je nog iets aan de tips van EnergieBoy gehad?
0 Kudos
VBS55
Level 1
Topicstarter
Nee, gebeurt nog steeds. Bij het casten van Bijvoorbeeld Netflix niet, dus het lijkt aan de Ziggo app te liggen.
0 Kudos
EnergieBoy
Level 19
Vervelend zeg...
Misschien dat er toch vanuit Ziggo dan naar gekeken kan worden?!
0 Kudos
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
VBS55 wrote:
Nee, gebeurt nog steeds. Bij het casten van Bijvoorbeeld Netflix niet, dus het lijkt aan de Ziggo app te liggen.

Check! Heb het zelf hier ook kunnen reproduceren. Om dit goed door te zetten heb ik wat meer informatie van je nodig.

- Welk toestel gebruik je?
- Welk besturingssysteem?
- Welke Chromecast firmware?

Als ik concrete voorbeelden heb dan zet ik dit meteen door, want het is inderdaad niet fijn dat de Ziggo GO-app het volume overruled.
VBS55
Level 1
Topicstarter
Michael Ziggo wrote:

VBS55 wrote:
Nee, gebeurt nog steeds. Bij het casten van Bijvoorbeeld Netflix niet, dus het lijkt aan de Ziggo app te liggen.
Check! Heb het zelf hier ook kunnen reproduceren. Om dit goed door te zetten heb ik wat meer informatie van je nodig.

- Welk toestel gebruik je?
- Welk besturingssysteem?
- Welke Chromecast firmware?

Als ik concrete voorbeelden heb dan zet ik dit meteen door, want het is inderdaad niet fijn dat de Ziggo GO-app het volume overruled.


iPhone 8 met iOS 12.0.1, Chomecast firmware zal ik later checken
0 Kudos
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
VBS55 1 voorbeeld is jammer genoeg geen voorbeeld. Heb je nog een terugkoppeling over de Chromecast firmware? Dan hebben we meer bruikbare informatie.
0 Kudos
VBS55
Level 1
Topicstarter
Firmware is 1.36.140318
0 Kudos
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
VBS55 wrote:
Firmware is 1.36.140318

Super! Ik heb jouw en mijn voorbeeld doorgezet zodat hier naar gekeken gaat worden. Ik houd je op de hoogte hier.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hi, ik heb precies hetzelfde probleem. Zelfde chromecast versie, Ios 12.1.2 met iphone XS. Hoop dat t snel gefixt kan worden!
0 Kudos
OkraMau
Level 1
Ik had hetzelfde op mijn iPhone SE, inmiddels overgestapt naar een iPhone X, helaas hetzelfde probleem 😞
0 Kudos
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb dit nogmaals doorgezet, net heb ik zelf wat getest met een Androidtelefoon en daar speelt het niet op. Ik houd jullie op de hoogte.
0 Kudos
Littlehouse
Level 1
Ik heb dit probleem ook! En ik ondervind hiernaast nog een probleem:

Ik gebruik de chromecast om de Ziggo GO app te casten naar mijn smart tv. Het probleem is dat ik constant de melding krijg:

‘Chromecast staat op maximaal volume. Nog steeds niet hard genoeg? Verhoog het volume van je tv.’

Als ik het volume zachter zet via de google home-app, gaat het Volume automatisch harder, waarna ik weer de bovenstaande melding krijg.
0 Kudos
VBS55
Level 1
Topicstarter
Probleem bestaat nog steeds
0 Kudos
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hoi allemaal, het probleem speelt inderdaad nog steeds. Het is nog in onderzoek. Ik geef hier updates zodra ik die heb.
0 Kudos
Obums
Level 1
Zelfde storing hier met de volgende hard- en firmware:

iPhone SE en 6 met iOs 12.0
Chromecast 1.32.144770


Probleem houdt wel echt hardnekkig stand. Is er al zicht op een uitkomst?
0 Kudos
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Bedankt voor het doorgeven! We zijn ernaar aan het kijken echter heeft het niet de hoogste prioriteit. We proberen het als fix mee te nemen. Echter kunnen we de tijdslijnen niet aangeven.
0 Kudos
Radb
Level 1
Hoe kan dit verdomme bijna een jaar later nog steeds een probleem zijn, dit probleem irriteert me mateloos.

Jullie programmeurs zijn prutsers.

Robert
0 Kudos
EnergieBoy
Level 19
Radb wrote:
Hoe kan dit verdomme bijna een jaar later nog steeds een probleem zijn, dit probleem irriteert me mateloos.

Jullie programmeurs zijn prutsers.

Robert

Makkelijk hè, brullen op de achtergrond.
In ieder geval een heel fijn weekend gewenst. Daarnaast reageren op een bericht dat al 6 maanden oud is. Stoer hoor!