CarPet

Level 5
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Volume Ziggo GO app gaat automatisch op en neer

Volume van de ziggo go app op de iPad gaat vanzelf van hard naar zacht. Het volume metertje blijft automatisch van hard naar zacht schuiven en het geluid hapert daar door.

kom zo juist van de Vodafone ziggo winkel maar daar willen ze me niet helpen omdat ik het maar hier moet vragen of Ziggo’s moet bellen.

dus bij deze wie o wie heeft de oplossing.

het geluid van bv YouTube of mijn muziek dat werk wel zoals het hoort .

mijn iPad is 1 maand oud dus het eerste wat ik geen heb is naar de Apple Store en die zeggen ook dat het probleem bij ziggo ligt en niet n de iPad. Maar zoals ik al zei in de winkel willen ze me niet helpen.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
PeterJS

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Sinds kort geen problemen meer! Heb niet kunnen vaststellen waardoor het verbeterd is. In ieder geval upgrade naar IOS 16.3 en Ziggo app 4.46.6214+4088

Bekijk in context

Uitgelicht
Cybertus

Level 2
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ook nog geprobeerd op een iPad Air 4 met iPadOS 16.3. Ook hierop hetzelfde probleem.

Betere workaround: Het geluid met de slider (in de app) of in het iOS bedieningspaneel heel langzaam aanpassen. Doe je dit echter iets te snel, dan begint het geluidsniveau op en neer te flipperen en moet je de app eerst weer volledig afsluiten.

26 Reacties 26
CarPet
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Helaas nog geen reactie , wie kan mij verder helpen?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @CarPet, zo te lezen zet de app je flink aan het werk! Ik wil je vragen om de app eens te verwijderen en opnieuw te installeren. Verder ben ik heel benieuwd of je dit probleem ook ervaart op andere apparaten? 

CarPet
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Hallo Lotte dank voor je reactie, nee op andere apparaten doet de app het goed ( telefoon partner) 

en de app er opnieuw opzetten is ook niet de oplossing helaas.

echt raar.

avehome

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@CarPet, ik wil even laten weten dat ik en andere familieleden precies hetzelfde probleem hebben met iPadOS 16.1.1. Dus lijkt een combinatie app + iPadOS 16... en inderdaad verwijderen en opnieuw installeren helpt niet. Alle andere video apps die ik gebruik hebben geen problemen met het geluid harder/zachter zetten.

CarPet
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Hoi avehome, nou dat is dus precies ook mijn probleem en het is nog steeds niet opgelost.

misschien kan iemand van ziggo vertellen of er een oplossing voor bestaat?

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hallo, ik heb het nagevraagd en het lijkt geen bekende issue. Kan het zijn dat jullie gebruik maken van externe audio apparatuur en zien jullie de schuif constant heen en weer gaan? Ik ben benieuwd naar jullie antwoord! 

wajime

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij precies hetzelfde app verwijderd en op nieuw geïnstalleerd iPad een herstart gegeven. Niets helpt en alle andere apps werken wel goed. Dus duidelijk een probleem van de Ziggo app, en inderdaad sinds de laatste iPad os update.

wajime

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De slider beweegt constant van links naar rechts en weer terug, en het geluid begint daardoor te kraken en te haperen. En het volume bedienen in de app of met de knopjes op de iPad zelf maakt geen verschil. En ik heb geen externe audio apparatuur aan de iPad hangen.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Goed dat je je hier meldt, @wajime! Ik heb het topic aangepast en voorbeelden uitgevraagd, zodat we dit issue verder kunnen onderzoeken. Jullie ervaren alle 3 hetzelfde, dus hopelijk vinden we de rode draad hierin.

 

Tot zover begrijp ik in ieder geval dat het in alle 3 de gevallen om een iPad gaat met iOS 16.x De volumeregeling gaat wisselt automatisch van hard naar zacht en daardoor hapert het geluid. In een bericht vanuit de app store begreep ik dat als hij boven een bepaalde volumegrens kwam, het wel goed gaat (geen haperingen). Ervaren jullie dat ook?

wajime

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

bij mij hapert het geluid op alle niveaus, zodra je de volume knopjes of de slider in de app bedient gaat de slider heen en weer, heel af en toe stopt hij wel eens maar dan blijft het geluid kraken en blijft ook de app overlay van de bediening(volume, pauze, etc.) in beeld staan.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @CarPet ,@wajime en @avehome,

 

We hebben dit probleem weten te reproduceren. Het komt voor op iOS 16.1. Na een update naar 16.1.1 is het probleem niet meer aanwezig.

Het lijkt overigens ook niet alleen bij Ziggo GO te gebeuren, maar ook bij andere apps. Ik hoor graag of jullie kunnen updaten en dat het probleem oplost!

wajime

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Deze update had ik al op mijn iPad het probleem is bij mij onverminderd aanwezig.

En bij andere apps gebeurt dit op mijn tablet absoluut niet. Alleen de ziggo app heeft het probleem.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @wajime, we hebben het hier op diverse apparaten nogmaals proberen te reproduceren, maar helaas zonder resultaat. Ook zijn er geen nieuwe meldingen meer binnen gekomen. Deze week is iOS 16.2 verschenen, is die ook al beschikbaar voor je iPad? Het kan de moeite waard zijn om dat nog eens te proberen. 

wajime

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is nu een stuk beter, met de hardware volume knoppen geen probleem meer. Ook de slider springt niet meer heen en weer maar na bediening via de slider kraakt het geluid nog wel ongeveer 10 seconden daarna is het ok. OS is 16.2

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Dat gaat dus wel al een stuk beter, @wajime. Zullen we heel even aankijken hoe dit de komende tijd verder ontwikkeld? Ik ben ook erg benieuwd naar de ervaringen van de andere melders hier. @avehome @CarPet ? 

PeterJS

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb dit probleem ook; het is de combinatie van het IOS en de IPad versie. Versie 16.2 met een IPad 5 air geeft grote problemen en versie 16.1.1 met een IPad 3 air geeft nauwelijks problemen. Het heeft dus duidelijk met de ziggo app te maken, want het doet zich voor zover ik kan nagaan bij geen enkele  andere app voor.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @PeterJS, sorry voor de late reactie, maar dank voor je bericht en details! We konden het nog niet weer reproduceren, maar mogelijk is deze specifieke combinatie nog niet aan de orde geweest. Ik heb je bericht intern doorgezet. Mocht er nieuws zijn, laat ik het weten. Mocht jij nog verandering merken, horen we het uiteraard ook graag!

DePenn

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier op kantoor, een iphone 13 Pro en een 13 Pro max met inderdaad ook Ziggo app problemen, volume gaat compleet at random harder zachter, dan slaat de app vast, even wachten en opnieuw starten dan lijkt het weer even voorbij, gebeurt alleen met het opstarten van de app, de 1ne keer doet ie het goed, de andere keer ben je aan het klooien, beide telefoons up to date (het is vooral irritant bij het streamen naar een tv / chromecast, ineens op vol volume, en dan weer terug.... Irrritaaaant (problemen al zo'n maand of 2)

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @DePenn, dank voor je bericht en goed dat je dit topic hebt gevonden! Kun je aangeven welke iOS-versies er op de iPhones staan en welke Ziggo GO-versie?

Uitgelicht topic