Jos_V
Stamgast
  • 65Reacties
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

Volgende aflevering van serie-opname start automatisch voordat aflevering afgelopen is

Als je een opgenomen aflevering van een serie-opname bekijkt met Ziggo GO in browser of mobile app (bij kijken via de Next-box is dit probleem er niet!) en er is al een volgende aflevering opgenomen, dan start die volgende aflevering automatisch op de officiele eindtijd van de huidige aflevering, ook als die in werkelijkheid nog niet is afgelopen (dat "weet" het systeem tenslotte niet).

 

In de praktijk betekent dit dat je van veel afleveringen (met name die op commerciele zenders, zonder reclame-buffer tussen programma's) het einde niet kunt zien, behalve op de Next-box.

 

Als ik zoek, zie in in het archief ook een topic hierover dat al heel oud is, nooit opgelost, en waar je niet meer op kunt reageren (link: https://bit.ly/3vZNrbO).  Ik vind het eerlijk gezegd een heel ernstige bug.  Zo'n feature werkt gewoon niet (en kan ook niet werken), omdat van de opnames de werkelijke, exacte begin- en einddtijd niet bekend is.

 

Tip om dit te reproduceren: neem "112 Vandaag" als serie-opname op, dagelijks op RTL5, en je zult zien dat je zo steeds de laatste minuten niet kunt zien als er al volgende afleveringen opgenomen zijn.

3 Reacties 3
Erik P Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2102Reacties
  • 330Oplossingen
  • 318Likes

Goedemiddag @Jos_V,

Goed dat je dit aanhaalt, want het is natuurlijk behoorlijk irritant als je het einde niet kunt zien. Zo te lezen is dit eerder in het genoemde andere topic ook besproken en doorgezet.

Heb je er zelf ook al zo lang last van? Of speelt sindskort? Ook ben ik benieuwd hoeveel minuten je ongeveer van de afleveringen mist. Is dat bijvoorbeeld meer of minder dan 5 minuten? 

 

Jos_V
topicstarter
Stamgast
  • 65Reacties
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

Hi @Erik P Z, ik heb meer dan een maand geleden mijn oude abo omgezet naar een abo met Next/cloud en ik ben nu alle "bugs" aan het ontdekken (ik heb er al best veel :-(, heb ze nog niet allemaal gepost hier).  Als IT-er heb ik er ook een handje van om problemen tegen te komen geloof ik 😉 en ik post ze hier ook pas na een uitgebreide eigen analyse.

 

Dit probleem is denk ik niet recent ontstaan, ook gezien de oudere posts van anderen.  Hoeveel minuten je mist is afhankelijk van de afwijking met de EPG-data.  Normaal kun je immers nog 10 min. na de eindtijd zien, behalve dus als je al een volgende aflevering hebt opgenomen.  Ik kan eerlijk gezegd niet begrijpen dat iemand dit "feature" ooit heeft verzonnen, aangezien de EPG-data (eindtijd) immers per definitie niet betrouwbaar is.  Gelukkig is het probleem niet aanwezig op de Next-box zelf, maar alleen in de browser/mobile apps.

 

De enige werkende oplossing is om goto-next knop te hebben naar de volgende aflevering die je naar wens kunt gebruiken (dus ook voor of na de EPG-eindtijd), maar wat mij betreft hoeft dat niet, als het auto-next feature maar weggehaald wordt.

Jiri Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 371Reacties
  • 29Oplossingen
  • 82Likes

Bedankt voor jouw kritische blik @Jos_V
Dat is alleen maar goed 🙂

Alles valt of staat bij goede informatie in de gids. Dat is voor deze optie ook zeker zo. 
Ik test zelf ook een aantal programma's maar daar lijkt het wel goed te gaan. Daar komt de pop-up pas wanneer de aflevering afgelopen is. Ervaar je het ook nog bij andere programma's?

Ik heb voor nu zelf ook "112 vandaag" ingesteld om op te nemen. Was net op tijd 😉 Dit is alleen even afwachten voordat ik hier iets zinnigs over kan zeggen.

Uitgelicht topic