Jos_V
Raadgever
  • 72Reacties
  • 1Oplossingen
  • 37Likes

Volgende aflevering van serie-opname start automatisch voordat aflevering afgelopen is

Als je een opgenomen aflevering van een serie-opname bekijkt met Ziggo GO in browser of mobile app (bij kijken via de Next-box is dit probleem er niet!) en er is al een volgende aflevering opgenomen, dan start die volgende aflevering automatisch op de officiele eindtijd van de huidige aflevering, ook als die in werkelijkheid nog niet is afgelopen (dat "weet" het systeem tenslotte niet).

In de praktijk betekent dit dat je van veel afleveringen (met name die op commerciele zenders, zonder reclame-buffer tussen programma's) het einde niet kunt zien, behalve op de Next-box.

Als ik zoek, zie in in het archief ook een topic hierover dat al heel oud is, nooit opgelost, en waar je niet meer op kunt reageren (link: https://bit.ly/3vZNrbO).  Ik vind het eerlijk gezegd een heel ernstige bug.  Zo'n feature werkt gewoon niet (en kan ook niet werken), omdat van de opnames de werkelijke, exacte begin- en einddtijd niet bekend is.

Tip om dit te reproduceren: neem "112 Vandaag" als serie-opname op, dagelijks op RTL5, en je zult zien dat je zo steeds de laatste minuten niet kunt zien als er al volgende afleveringen opgenomen zijn.

10 Reacties 10
Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2266Reacties
  • 354Oplossingen
  • 353Likes

Goedemiddag @Jos_V,

Goed dat je dit aanhaalt, want het is natuurlijk behoorlijk irritant als je het einde niet kunt zien. Zo te lezen is dit eerder in het genoemde andere topic ook besproken en doorgezet.

Heb je er zelf ook al zo lang last van? Of speelt sindskort? Ook ben ik benieuwd hoeveel minuten je ongeveer van de afleveringen mist. Is dat bijvoorbeeld meer of minder dan 5 minuten? 

Jos_V
topicstarter
Raadgever
  • 72Reacties
  • 1Oplossingen
  • 37Likes

Hi @Erik P, ik heb meer dan een maand geleden mijn oude abo omgezet naar een abo met Next/cloud en ik ben nu alle "bugs" aan het ontdekken (ik heb er al best veel :-(, heb ze nog niet allemaal gepost hier).  Als IT-er heb ik er ook een handje van om problemen tegen te komen geloof ik 😉 en ik post ze hier ook pas na een uitgebreide eigen analyse.

Dit probleem is denk ik niet recent ontstaan, ook gezien de oudere posts van anderen.  Hoeveel minuten je mist is afhankelijk van de afwijking met de EPG-data.  Normaal kun je immers nog 10 min. na de eindtijd zien, behalve dus als je al een volgende aflevering hebt opgenomen.  Ik kan eerlijk gezegd niet begrijpen dat iemand dit "feature" ooit heeft verzonnen, aangezien de EPG-data (eindtijd) immers per definitie niet betrouwbaar is.  Gelukkig is het probleem niet aanwezig op de Next-box zelf, maar alleen in de browser/mobile apps.

De enige werkende oplossing is om goto-next knop te hebben naar de volgende aflevering die je naar wens kunt gebruiken (dus ook voor of na de EPG-eindtijd), maar wat mij betreft hoeft dat niet, als het auto-next feature maar weggehaald wordt.

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 701Reacties
  • 67Oplossingen
  • 157Likes

Bedankt voor jouw kritische blik @Jos_V
Dat is alleen maar goed 🙂

Alles valt of staat bij goede informatie in de gids. Dat is voor deze optie ook zeker zo. 
Ik test zelf ook een aantal programma's maar daar lijkt het wel goed te gaan. Daar komt de pop-up pas wanneer de aflevering afgelopen is. Ervaar je het ook nog bij andere programma's?

Ik heb voor nu zelf ook "112 vandaag" ingesteld om op te nemen. Was net op tijd 😉 Dit is alleen even afwachten voordat ik hier iets zinnigs over kan zeggen.

Jos_V
topicstarter
Raadgever
  • 72Reacties
  • 1Oplossingen
  • 37Likes

@Jiri  ik kijk de meeste serie-opnames terug op TV, met de Next-box, dus ik had het probleem eerder niet ontdekt, maar mijn ervaring is dat de meeste RTL-programma's gemiddeld een aantal minuten na de EPG-tijd stoppen (later op de avond. zoals bij Beau/Humbero is dat vaak veel meer).  Ik blijf van menng dat dit feature of optioneel moet worden of helemaal moet worden verwijderd. Tenslotte duren opnames 15 min. langer (5 min. vooraf en 10 min. achteraf) om dit probleem op te vangen en hiermee wordt dit teniet gedaan.

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 701Reacties
  • 67Oplossingen
  • 157Likes

@Jos_V Dat ben ik helemaal met je eens. Je neemt niet een programma op om vervolgens het laatste stukje te missen.

Wanneer je naast het aftellende schermpje klikt, blijft hij wel in deze aflevering maar dat moet natuurlijk niet de bedoeling zijn. Dat is juist de omgekeerde wereld. 

Om dit terug te koppelen moet ik voorbeelden verzamelen, vandaar dat ik het zelf ook ingesteld heb. Ik zet het door zodra ik het kan reproduceren met daarbij jouw suggestie. Of we er vervolgens iets mee gaan doen ligt niet in mijn handen, maar ik laat je zeker weten wat er uitgekomen is.

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 701Reacties
  • 67Oplossingen
  • 157Likes

Even een update van onze kant, @Jos_V

Ik hebt het probleem inderdaad ook bij 112 vandaag. Ik heb hiervan melding bij de verantwoordelijk afdeling. Zodra ik hierop een terugkoppeling krijg, laat ik het je weten.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 4905Reacties
  • 481Oplossingen
  • 1605Likes

Hi @Jos_V,

Het is eventjes stil geweest, maar we hebben zojuist 112 Vandaag opnieuw getest en kunnen het niet reproduceren. Hoe gaat het bij jou? Werkt het inmiddels weer goed?

Jos_V
topicstarter
Raadgever
  • 72Reacties
  • 1Oplossingen
  • 37Likes

Hi @Alex  ik zal even een paar afleveringen bewaren en het opnieuw testen.  Echter, ik had ook nog twee oude afleveringen bewaard voor de test en daar werkt het nog hetzelfde, dus ik heb niet het idee dat er iets is veranderd.  Wel kun je boven de "countdown-popup" klikken om het aftellen te stoppen.  Dat wist ik toen niet (ernaast klikken werkt dan weer niet), dus dat is eventueel wel een workaround.

Jos_V
topicstarter
Raadgever
  • 72Reacties
  • 1Oplossingen
  • 37Likes

Hi @Alex , heb de afleveringen van wo 14 en do 15 juli bewaard en er is niets veranderd: het probleem is er nog steeds.  Op de EPG-eindtijd van de aflevering van wo 14 (ver voor het echte einde) start de aflevering van do 15, tenzij je op het bovenste deel van het scherm klikt en daarmee de countdown stopt.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 1398Reacties
  • 142Oplossingen
  • 259Likes

@Jos_V

Misschien een gekke vraag.. maar gezien wij het hier niet kunnen reproduceren, zou je eens kunnen filmen wat er bij jou precies gebeurd en wanneer? Dan kunnen we dit verder aanleveren.

Uitgelicht topic