Vraag
Reacties
Oplossing
Christian Agric
Level 1

Via Ziggo Go app geen live tv kunnen kijken ivm onvoldoende bandbreedte melding

Goedenavond.
Mijn probleem is alsvolgt. Ik heb op dit nieuwe adres een nieuwe horizon box met nieuwe connect box modem geinstalleerd. De wifi lijkt in orde en met de speedtest haal ik een snelheid van ongeveer 50 mb/s. Dit probleem speelt overigens zowel op de 2.4 mhz wifi, als op de 5gb wifi. Alles lijkt dus goed, alleen als ik op mijn Samsung Note 4 de Ziggo Go app opstart, duurt het al heel lang voordat hij alles geladen heeft en als ik dan een willekeurig programma wil kijken, dan doet hij dit niet en geeft hij de melding dat ik onvoldoende bandbreedte heb om tv te kunnen kijken via de app. Het aparte is, dat als ik op mijn werk ook via de wifi daar, de app open, wordt alles heel snel geladen en is tv kijken wel mogelijk. Ook het laden van andere apps als mijn nuon of mijn de friesland laden thuis veel en veel trager dan elders. Ook als ik thuis de wifi uitzet op mijn telefoon en dus op mijn 4g netwerk van Youfone de apps opstart werken die ook snel en goed. Het lijkt er dus erg sterk op dat er iets raars aan de hand is met mijn wifi thuis. Ik heb ook al aantal keer gebeld met Ziggo helpdesk en die hebben het wifi singnaal van de box nog uitgezet en het kanaal van de modem op automatisch zoeken gezet. Dit helpt ook niet. En zelf heb ik het nog handmatig geprobeert op kanaal 6 en kanaal 11. Dit hielp ook niet. Hopenlijk hebben jullie suggesties voor me?
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Christian Agric
Level 1
Topicstarter
I heb vanmiddag nogmaals met ziggo gebeld en deze mevrouw had het lumineuze idee om de ipv6 naar ipv 4 te zetten. Zojuist getest en dit is de oplossing! Nu weken alle apps en met name de ziggo go weer perfect!

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
10 Reacties 10
Meldingen
Aan Uit
Christian Agric
Level 1
Topicstarter
Er schiet me nog te binnen dat ik op het vorige adres dezelfde telefoon, zelfde samsung smart tv, zelfde type mediabox en dezelfde type connectbox had en dat het daar perfect werkte.
0 Kudos
Steefb
Level 20
Probeer eens wat standaard wifi verbeter tips.

https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/overal-wifi-25-tips-voor-je-draadloze-netwerk/
0 Kudos
Christian Agric
Level 1
Topicstarter
Ik heb al de standaard zaken al nagelopen. Overigens dat heeft de ziggo monteur ook voor me gedaan en alles nagelopen qua aansluitingen en dergelijke. Sterker nog hij heeft de aansluiting gedaan.
0 Kudos
Christian Agric
Level 1
Topicstarter
Zou er iemand vanavond even een idee willen opperen dat niet standaard is als bovenstaand? Ik ben ten einde raad en snap er echt niets van. Ik wil alles proberen of beantwoorden, maar de ideeën zijn op bij mij. Ziggo helpdesk raadden jullie aan... vandaar.

Groet,
0 Kudos
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
Christian Agricola wrote:
Zou er iemand vanavond even een idee willen opperen dat niet standaard is als bovenstaand? Ik ben ten einde raad en snap er echt niets van. Ik wil alles proberen of beantwoorden, maar de ideeën zijn op bij mij. Ziggo helpdesk raadden jullie aan... vandaar.

Groet,

Pasklare oplossing heb ik ook niet voor je maar raar is het verhaal wel , probeer als je dat nog niet hebt gedaan een wifi analyzer te downloaden uit de google play store https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&hl=nl

Installeer deze en kijk eens wat je ziet op die app en post anders de screenschots even hier dan kunnen wij mee kijken.

En wat is de afstand tussen waar je normaal de telefoon gebruikt en de plek van je modem ? en zitten daar muren tussen , zo ja van wat voor materiaal en zo ?
0 Kudos
Christian Agric
Level 1
Topicstarter
Ga ik vanavond even proberen en screenshots even posten. Afstand tussen hoofdaansluiting en dus ook de modem en mobiele telefoon is net 2. a 3 meter zonder obstakels als muren, beide in huiskamer namelijk.
0 Kudos
Christian Agric
Level 1
Topicstarter
I heb vanmiddag nogmaals met ziggo gebeld en deze mevrouw had het lumineuze idee om de ipv6 naar ipv 4 te zetten. Zojuist getest en dit is de oplossing! Nu weken alle apps en met name de ziggo go weer perfect!
0 Kudos
Ga naar reactie
Rene F
Level 10
Hallo Christian,

Waar , op welk apparaat of app, heb je ipv6 naar ipv4 gezet ?

Groet,
Rene
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Rene F Het modem kan op IPv4 only gezet worden door Ziggo.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Christian Agricola Dank voor je update, dit kan anderen ook weer verder helpen.

Mogelijk kan dit ook een oplossing zijn voor dit probleem:
Problemen met trage/slechte verbinding op Android met IPv6?
0 Kudos