1
Vraag
2
Reageer en help mee
Skylge40

Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Verbruik streamen data Ziggo Go app via Google Chromecast

Sinds kort ben ik in het bezit van een Google Chromecast, versie 3.

Mijn Samsung Smartphone gebruik ik als hotsport.

Mijn tablet gebruik ik om de progs via Ziggo Go app te streamen naar mijn tv  in de camper.

Bij instellingen heb ik de beeldkwaliteit al op laag gezet.

Over de combi Ziggo Go app en Google Chromecast zeer tevreden.

Kunnen jullie aangeven hoeveel data een uur streamen op deze manier mij gaat kosten?

Heb een data bundel van 25 Gb per maand ( Ziggo/Vodafone) 

8 Reacties 8
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Bij benadering kan je onderstaande aanhouden.

  • Mobiel (lage kwaliteit) | 300MB per uur
  • SD | 700MB per uur
  • HD |  2.6GB per uur
  • Ultra HD | 7GB per uur

ZIggo Go heeft geen UHD dus dat valt af houd 3 Gb aan. 

Skylge40
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Rowi,  bedankt voor je antwoord, maar heb toch een vraag. In de app Ziggo Go  staat onder instellingen  /  app voorkeuren / video kwaliteit.

Video kwaliteit staat op " laag " 

Daar kan ik dus alleen maar kiezen tussen hoog en laag.

De stand " laag " waar kan ik die dan mee vergelijken met jouw overzicht?

Skylge40
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

In de app Ziggo Go valt mij ook wat op.

In de Ziggo app op mijn smartphone staat onder instellingen / app voorkeuren als eerste vermeldt : mobiel streamen.  Bij stream kwaliteit kan ik kiezen uit 4 standen ( van laag tot automatisch )

 

Als ik dan kijk op mijn tablet ( ook samsung ) de Ziggo app ( zelfde versie 4.33.0) open en naar instellingen/ app voorkeuren staat daar NIET Mobiel Streamen. Op mijn tablet kan ik dus niet kiezen voor stream kwaliteit.

Op mijn tablet werk ik met Android 11.

 

Iemand een idee waarom " mobiel streamen " wel op mijn samsung  smartphone staat maar niet op mijn samsung tablet met Android 11?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Omdat die tablet vermoedelijk alleen via wifi werkt. Ik was even dit overzicht vergeten voor smartphone's  en tablets.

Screenshot_20210929-195258_Chrome.jpg

Skylge40
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Dus op mijn Samsung Tablet TAB A ( 8.0") vind ik onder instellingen / app voorkeuren dus NIET  het hoofdstukje Mobiel streamen ( met de mogelijkheid om de stream kwaliteit te kiezen van laag tot automatisch ) daar ik mijn tablet alleen maar een wifi verbinding heb.

Is er dan nog wel een mogelijkheid op mijn tablet om een keuze te maken voor minder data gebruik als ik mijn ZIGGO GO gebruik om tv te zien? M.a.w. kan ik ergens op mijn tablet nog iets instellen om minder data te gebruiken als ik via mijn tablet  en google Chromecast  tv wil kijken op mijn tv in onze camper?

Ik had vorige zondag een uitzending van Studio Sport gezien ( 19.00 uur tot 19.50 uur ) Daarbij was ik meer dan 1.2 GB aan data kwijt voor die ca. 54 minuten. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Behalve de keuze Hoog en Laag wat op de downloads lijkt te slaan is er bij mijn weten geen keuze voor de beeldkwaliteit/data verbruik.

 

Ziggo gaat ervan uit dat voor een wifi verbinding geen limiet bestaat. Een smartphone gebruikt als hotspot staat voor Ziggo Go gelijk aan een gewone wifi verbinding.

 

Skylge40
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Op YouTube kom ik filmpjes tegen waarbij met slechts 1 smartphone gebruikt om samen met de Google Chromecast tv te kunnen kijken in een camper. In de ziggo app is dan ook onder instellingen/app voorkeuren het stukje " mobiel streamen" actief waarbij je de stream kwaliteit kan kiezen tussen laag tot automatisch ( 4 mogelijkheden)

In één zo'n YouTube filmpje zou het gaan om een Samsung galaxy S20 Ultra. 

Is op dit forum hier meer over bekend?

Dus met welke smartphones je maar één toestel nodig hebt om te casten?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Skylge40 ik heb dat filmpje ook gezien er is eerder naar gewezen, deze mogelijkheid is mij onbekend, het is ook onduidelijk hoe die S20 ultra is ingesteld. Het komt op mij zeer vreemd over en gaat tegen alles in wat ik over dit onderwerp weet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic