1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Martindr

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Veel data gebruik middels persoonlijke hotspot

Voorheen kon in de app de streaming kwaliteit ingesteld worden. Nu kan het ook nog, maar als ik mijn persoonlijke hotspot gebruik met de apple tv denkt de ziggo app dat ik met de ipad verbinding maak via wifi. Dit resulteert in een heel hoog data verbruik (2gb per uur). Dit was in het verleden niet zo. Hoe kan ik de ziggo app op de ipad forceren om altijd een laag data verbruik te hanteren?
Mirrorring op de tel lukt ook niet, want dit staat de app ook niet toe.
Ik wordt in het buitenland dus altijd geconfronteerd met een hoog data verbruik als ik naar een tv wil streamen.
Ik wordt hier niet blij van, aangezien dit voorheen nooit zo was. Weet niet wanneer dit veranderd is.
Kan Ziggo dit weer ongedaan maken of mirroring toestaan, zodat mijn dataverbruik in het buitenland weer terug gaat naar 0,3 gb per uur?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6286Likes
Hey all,

De reactie die ik heb ontvangen is:
Als een klant een verbinding opzet met een mobiele hotspot dan wordt het gezien als wifi. En alleen voor een 3/4G verbinding kan je de kwaliteit aanpassen.
Voor wifi gaat het altijd automatisch en zo hoog mogelijk.

De ontwikkelaars geven allen aan dat dit naar hun weten altijd zo geweest is. Wel heb ik uiteraard aangegeven dat er de wens is dit anders mogelijk te maken.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6286Likes
Hey @Martindr. Welkom hier!
Poeh, daar stel je wat. Ik heb hier nog niet eerder van gehoord maar begrijp goed dat dit in jouw geval heel onhandig is.

Even voor mijn beeld, zodat ik zeker weet dat ik het goed voor me heb; je gebruikt je mobiele hotspot om je AppleTV in het buitenland te kunnen gebruiken en ZiggoGO te kijken.
Voorheen kon je, wanneer je dit deed, in ZiggoGO de kwaliteit van de stream aanpassen zodat je je data-verbruik zo laag mogelijk kon houden. Maar nu kan dit niet meer, wanneer je op de hotspot zit, omdat de app "denkt" dat je op wifi zit (en via de wifi kan je de kwaliteit niet aanpassen). Begrijp ik het verhaal zo goed?
evkrieken

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,

Ik heb een android mediaplayer die ik heb aangesloten op de TV in mijn camper. Voor internet heb ik in de camper een eigen router met daarin een Vodafone simkaart die 3G/4G verbinding maakt en zodoende dus een eigen wifi-signaal uitzend. Hierop sluiten we dan de mediaplayer, tablets en smartphones aan. Echter het datagebruik van ZiggoGo via Wifi is schrikbarend hoog, zo rond 2Gb/uur. Echter ik begrijp dat je dit lager zou moeten kunnen zetten als je verbinding als een mobiele hotspot wordt beschouwd. Dit kun je instellen bij de androidinstelling, bij datagebruik en databeperkingen of mobiele hotspot en dan geef je aan welke SSID signalen je beschouwd wilt zien als een mobiele hotspot. Dat dus zo gedaan, echter in de ZiggoGo app bij App-instellingen wordt daarna helemaal niet getoond met welke kwaliteit (hoog, middel, laag) ik een uitzending wil bekijken. Op mijn android tablet krijg ik die vraag wel, terwijl ook daar helemaal geen Simkaart inzit en ook alleen via Wifi is verbonden. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik die functie te zien krijg in de Ziggogo TV app zodat ik mijn dataverbruik flink kan verminderen? Bij Canal Digitaal kan ik dat wel en ik kan zelfs in de uitzending de bitrate nog verder gedetailleerd aanpassen en dan zie je het kwaliteitsresultaat dus ook direct op je scherm, dus zodoende kan ik daarmee de laagst mogelijke bitrate instellen die me nog een redelijk beeld geeft, wat natuurlijk sterk afhankelijk is van je beeldschermresolutie en grootte. Graag jullie advies.
Martindr
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat is helemaal correct
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6286Likes
Hey @evkrieken. Ik heb je bericht even naar hier verplaatst, omdat dit over dezelfde situatie gaat.

Ik heb hiervoor niet 1,2,3 een oplossing, maar ga dit direct intern doorzetten naar de ontwikkelaars van de app. Begrijpelijk is dit niet een handige/gewenste verandering geweest en ik hoop dan ook dat dit snel weer aangepast/teruggedraaid kan worden.
Jullie horen van me, wanneer ik updates heb!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6286Likes
Hey all,

Ik heb helaas nog geen terugkoppeling op de vraag. Zojuist heb ik een reminder gestuurd om te vragen of ik hier meer informatie over kan krijgen. Ik hou jullie op de hoogte!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6286Likes
Hey all,

De reactie die ik heb ontvangen is:
Als een klant een verbinding opzet met een mobiele hotspot dan wordt het gezien als wifi. En alleen voor een 3/4G verbinding kan je de kwaliteit aanpassen.
Voor wifi gaat het altijd automatisch en zo hoog mogelijk.

De ontwikkelaars geven allen aan dat dit naar hun weten altijd zo geweest is. Wel heb ik uiteraard aangegeven dat er de wens is dit anders mogelijk te maken.
freeewillie

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ook fijn als je in hotel zit met beperkte download snelheid, dat je het dan kan aanpassen
Gerard8

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat een mazzel dat ik nog effe verder rondneuzel. Ik heb al een mifi router in de boodschappenmand staan, die aankoop gaat niet door.