1
Vraag
2
Reacties
Gerard1968

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Vastlopers met de Ziggo GO app (Android)

Regelmatig loopt de app vast. Drie voorbeelden:

1. Bij het openen van de app: de draaiende cirkel. Na het sluiten en opnieuw opstarten werkt het meestal weer.

2. Bij het bekijken van een programma blijft het beeld hangen, met draaiende cirkel. Na enkele minuten gaat het programma soms weer verder, maar wisselen naar een andere zender en dan weer terug lost het probleem (vaak tijdelijk) op.

3. De home pagina is te gebruiken, maar die met het zenderoverzicht of bewaard geven zwart beeld met de draaiende cirkel. App sluiten en opnieuw opstarten helpt dan vaak niet.

Mobiel: Nokia X20 met Android 12

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gerard1968
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Er is waarschijnlijk een goede update geweest, want het probleem doet zich al tenminste een week niet meer voor. Geen idee hoe ik dit topic op afgehandeld kan zetten, vandaar dit bericht ter info.

Bekijk in context

36 Reacties 36
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70181Posts
  • 4884Oplossingen
  • 19790Likes

Hier ook een Nokia X20 met Android 12 zonder problemen.

Probeer deze eens instellingen in je modem, als die aanwezig zijn:

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

Bert_0-1664866543200.png

mathhein

Level 16
  • 1914Posts
  • 11Oplossingen
  • 1058Likes

Ik heb al minimaal 1 maand zelf langer steeds hetzelfde probleem om gek van te worden.

Android samsung A53 ziggo go blijft weigeren draaiende cirkel iedere start ...oplossing herstart tel. helpt uiteindelijk maar zo hoort het niet van alles geprobeerd iedere keer hetzelfde oplossing gezocht! En uiteraard de actuele versie van de go app.

@Bert jou tips ook gecontroleerd stond allemaal goed lost mijn probleem niet op  helaas iedere keer als ik de de go app start werkt het niet pff...😡

sjoerd001

Level 6
  • 106Posts
  • 5Oplossingen
  • 16Likes

Misschien domme vraag, maar kijk eens naar je machtigingen van de ziggogo app. Minimale machtiging is toegang geven tot bestanden en eventueel tot locatie. Zelf android 11 dus weet niet hoe het zit met 12

Gerard1968
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Dave! uit de lijst van kennisdragers zag ik dat jij hier misschien meer van weet. De eerder genoemde oplossingen hebben niet geholpen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 21809Posts
  • 989Oplossingen
  • 6824Likes

Misschien de achtergrond processen en de toestemmingen tot mappen en bluetooth en opslag meestal vraagt Android die dingen, ik werkt zelf met iPhone12.

Denk toch dat @Bert  de beste keuze is, die heeft dezelfde telefoon.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70181Posts
  • 4884Oplossingen
  • 19790Likes

Ik heb er nooit problemen mee.

@Gerard1968 Heb je bepaalde blockers of antivirus / antimalware programma's draaien op de X20?

jansmarcel

Level 15
  • 1184Posts
  • 58Oplossingen
  • 582Likes

Ik heb het probleem ook sinds de "grote" update. Meer dat ik het probleem tijdens het opstarten heb wat beschreven is dan tijdens bv iets kijken (doe ik ook niet vaak). Hier een Nokia G21, android 11. Heb Norton 360 als virusscanner. Was ook voor de update niet zo en op mijn vorige toestel ook niet met dezelfde virusscanner.

Gerard1968
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

ESET antivirus is geïnstalleerd, maar dat is al een paar jaar zo. Sinds de nieuwe release van de app is het een aaneenschakeling van problemen, waarvan deze nu blijft terugkomen.

ESET scant apps (ook updates) en meldt zich als er een beveiligingsprobleem is. Dat is niet gebeurd.

Alle rechten staan goed.

hoornou

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo, ik heb de app geheel verwijderd en opnieuw gedownload, dit daar ik ook dit probleem had. Nu werkt het tot op heden goed.

Gerard1968
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Helaas, dit heeft niet geholpen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4807Posts
  • 441Oplossingen
  • 1411Likes

@jansmarcel, heb jij ook een her-installatie van de app geprobeerd? 

Wat merk jij na de herinstallatie, @Gerard1968, dezelfde issues als in het begin of zijn er ook punten die wel opgelost zijn?

Gerard1968
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Rikst na herinstallatie merk ik geen verschil.

jansmarcel

Level 15
  • 1184Posts
  • 58Oplossingen
  • 582Likes

edit: tekst compleet gewijzigd. Herinstallatie maakt geen verschil

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4807Posts
  • 441Oplossingen
  • 1411Likes

@Bert, zou jij nog eens mee willen kijken? 

jansmarcel

Level 15
  • 1184Posts
  • 58Oplossingen
  • 582Likes

Ik heb als nog het een keer geprobeerd. Telefoon is opnieuw opgestart (er lijkt een verschil te zijn tussen uit en weer aan en opnieuw opstarten, wat er dan precies gebeurt heb ik zelf de vinger nog niet op kunnen leggen) vervolgens de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ik laat mijn bevindingen weten.

jansmarcel

Level 15
  • 1184Posts
  • 58Oplossingen
  • 582Likes

Ik heb de app nu een aantal keren "gebruikt" sinds het vorige bericht. Vandaag een keer gehad dat ik de draaiende cirkel had. Dit was op de 4G verbinding. De app sluiten en vervolgens openen zoals ik al een poos voor de herinstallatie deed heeft het probleem verholpen dwz ik kon de app gebruiken zoals gewend. Daarna thuis nog een keer geprobeerd en toen ging het wel in een keer goed.
Dus tot nu is het niet meer iedere keer dat ik de draaiende cirkel zie en dat ik de app opnieuw moet starten.
Ik hou het nog een paar dagen in de gaten.

jansmarcel

Level 15
  • 1184Posts
  • 58Oplossingen
  • 582Likes

Inmiddels is de draaiende cirkel na het inloggen bij mij weg. Er is iets anders voor in de plaats gekomen...
De draaiende cirkel bij tv kijken / de tv gids. Ga je er dan uit en weer in (app afsluiten en weer openen) Dan zie je op eerder genoemde optie dat er een melding staat dat er geen zenders beschikbaar zijn.

Als je dan vervolgens naar ziggogo.tv gaat (op mobiel via de chrome browser) dan krijg je een zwart scherm en gebeurt er niets. Zet je vervolgens een vinkje bij desktopsite dan werkt het wel weer allemaal.

Het lijkt er dus op dat het niet alleen in de app zit maar ook in de mobiele versie van de website.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 21809Posts
  • 989Oplossingen
  • 6824Likes

En dit komt echt door Eset antivirus of Norton die ik voorbij zag komen, dat de Nokia Probleem geeft.

@jansmarcel  en @Gerard1968 

Lijkt mij in de App te zitten, misschien eens met die is er nu ook even CCleaner voor Android even toestel schoonvegen, en dan nog eens proberen, sluit na schoonvegen wel even CCleaner af, en laat hem niet automatisch opstarten in de instellingen. Misschien helpt het.

Kan zijn dat de Map van jullie probleem nog in de Root staat en dan blijft het probleem behouden. Let wel op met CCleaner dat je foto's niet aanvinkt echt alleen ruim rommel op en verwijder Apps zoals Eset en Norton.

jansmarcel

Level 15
  • 1184Posts
  • 58Oplossingen
  • 582Likes

@Dave!  leuk dat  het zonder virusscanner wel zou werken. Maar waar heb je dat  ding dan voor EN waarom had de oude versie geen probleem?
En alleen op een Nokia zeg je? hmmm dus ieder ander merk die android opleukt met een leuke schil heeft dit probleem niet? Wel apart. Ik ga eens rondvragen of er in de kennissenkring mensen ook problemen ervaren met de app en geen nokia hebben.
Ik gebruikte de app eigenlijk alleen om later een opname via de Next te kunnen kijken, maar zelfs dat is niet meer mogelijk.

Edit: Sorry bovenstaande klinkt wat gefrustreerd misschien, maar je raakt ergens aan gewend en dan ga je je ergens aan storen als het niet meer werkt. Het is niet persoonlijk bedoeld in ieder geval.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic