1
Vraag
2
Reacties
Familiepater

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vanaf de Go app op I-Phone streamen naar de Mediabox XL

Hoe kan ik vanaf de Go app op I-Phone streamen naar de Mediabox XL?

Volgens de theorie zou dat moeten werken, maar ik krijg het niet voor elkaar. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Absoluut niet koppelen met je netwerk dat is vragen om ellende!! Aldus diverse topics.

Daarmee bedoel ik niet met een externe connectbox verbinden.

De logica om vanuit de Ziggo Go app naar de MBXL te casten/streamen ontgaat  mij.

De gedachte van de NPO app zo toepassen is leuk bedacht dat zal naar ik verwacht niet werken.

Apps die dat kunnen, bijvoorbeeld Netflix op mijn tablet en  mijn TV, die starten dan een app op de TV zelf op. Ik heb geen MBXL en ben niet op de hoogte van alle installatie instructies.

Mijn gevoel zegt dat dit niet gaat lukken.

Bekijk in context

10 Reacties 10
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Welke theorie, en wat wil je naar de MBXL streamen, vanaf de Ziggo Go app?

Familiepater
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Theorie = de door Ziggo geleverde gebruiksinstructie die aangeeft dat het kan door de MBXL te koppelen met het thuisnetwerk.

Als de Ziggo Go app kan streamen naar TV via de MBXL zou de NPO-start app dat ook moeten kunnen.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Absoluut niet koppelen met je netwerk dat is vragen om ellende!! Aldus diverse topics.

Daarmee bedoel ik niet met een externe connectbox verbinden.

De logica om vanuit de Ziggo Go app naar de MBXL te casten/streamen ontgaat  mij.

De gedachte van de NPO app zo toepassen is leuk bedacht dat zal naar ik verwacht niet werken.

Apps die dat kunnen, bijvoorbeeld Netflix op mijn tablet en  mijn TV, die starten dan een app op de TV zelf op. Ik heb geen MBXL en ben niet op de hoogte van alle installatie instructies.

Mijn gevoel zegt dat dit niet gaat lukken.

Familiepater
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank RoWi,

 

Ik denk zelf ook dat je helemaal gelijk hebt.

Maar blijf het weird vinden dat de mogelijkheid om te “casten” via een Mediabox niet gewoon technisch beschikbaar is.

Aangezien ik geen Smart TV heb en de NPO-start app niet door Ziggo beschikbaar is gemaakt voor de MBXL ga ik het wel via Chromecast doen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Familiepater wrote:

Dank RoWi,

 

Ik denk zelf ook dat je helemaal gelijk hebt.

Maar blijf het weird vinden dat de mogelijkheid om te “casten” via een Mediabox niet gewoon technisch beschikbaar is.

Aangezien ik geen Smart TV heb en de NPO-start app niet door Ziggo beschikbaar is gemaakt voor de MBXL ga ik het wel via Chromecast doen.

je moet de mediabox xl niet via utp aan je modem/router koppelen zoals @RoWi.  ook al aangeeft zorgt dat voor storingen door een dubbele dhcp

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Familiepater wrote:

Dank RoWi,

 

Ik denk zelf ook dat je helemaal gelijk hebt.

Maar blijf het weird vinden dat de mogelijkheid om te “casten” via een Mediabox niet gewoon technisch beschikbaar is.

 

Het is niet zo heel erg weird, het is een kwestie van twee zaken de mediabox of TV moet het kunnen, en de App moet het ondersteunen. 

Het is te vergelijken met streamen via een chromecast. Je krijgt dan het bewuste apparaat in beeld. 

Vanuit Netflix ziet keurig de Firestick en de TV zelf (geen chromecast)

De Ziggo app ziet logischer wijze de TV niet, de NPO app ziet de Chromecast ingebouwd in de audio set.

De theorie klopt op zich wel, blijkbaar nooit goed geimplementeerd in de MBXL.

https://community.ziggo.nl/topic/show?tid=16406&fid=154

HereIsTom

Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes

Is heel logisch dat je niet kan casten naar de mediabox!

Casten moet je doen naar de TV.

Casten kan met bijna alle nieuwe TV’s.

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
HereIsTom wrote:

Is heel logisch dat je niet kan casten naar de mediabox!

Casten moet je doen naar de TV.

Casten kan met bijna alle nieuwe TV’s.

 

 

De hier, door mij beschreven  methode is het remote opstarten van een app. Dat heeft verder niks met casten, zoals dat in het algemeen bekend is, te maken. Op de tv ontvanger van mijn vorige provider kon ik op die methode Youtube en Netflix opstarten vanaf een tablet. Dat werkte hetzelfde als de afbeelding de naam van de tv ontvanger stond ook in dat lijstje.

Het lijkt mij niet meer dan normaal dat we zeker met de Next ook op die methode apps kunnen starten. We kunnen de Ziggo Go app door deze techniek als afstandsbediening gebruiken. Voor mij is dat een van de pluspunten van de Next. Met de MBXL zou dit ook mogelijk moeten zijn/worden. Dit kan zelfs met een LG uit 2012.

Om te streamen zoals @Familiepater  bedoelt heeft de Next een ingebouwde Chromecast/ airplay nodig.

 

HereIsTom

Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes

Er staat toch duidelijk streamen, das hetzelfde als casten!
Ach ja dat hele gedoe met die media boxen is achterhaald met de de huidige nieuwe TV’s waarop je alles kan doen!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Streamen en casten zijn twee totaal verschillende termen en methoden, die vaak foutief door elkaar worden gebruikt.

Streamen doe je doorgaans direct vanaf een bron op Internet dat doet de Chromecast bijvoorbeeld. 

Casten is het een op een zenden van het scherm van een tablet of telefoon op een groot scherm, screen mirroring, bijvoorbeeld.

Heb je nog geen nieuwere TV is de wens van de topic starter niet zo gek. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic