1
Vraag
2
Reacties
Liesbeth54

Level 8
  • 192Posts
  • 6Oplossingen
  • 68Likes

Vakantie breekt aan - voetbal kijken in Tunesië.

Vorig jaar zijn we met vakantie geweest en dachten sport te kunnen kijken via de Ziggo go app. Schakel die in en tot mijn verbazing kon ik niets zien wat ik zat niet in Europa. Nu is Turkije toch echt wel Europa wat ik ook probeerde kon niks zien. Nu gaan we dit jaar weer op vakantie. Maar wil graag voetbal zien en dan met name ons clubje de rest is niet zo belangrijk. Hoe los ik dit op Want als Turkije geen Europa is dan zal Tunesië het helemaal niet zijn ondanks dat het via de reisverzekering onder Europa valt. Wie heeft er tips.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 16389Posts
  • 3040Oplossingen
  • 7669Likes

@Liesbeth54  schreef:

Want via Vodafoon moet ik de dataroaming aanzetten en kon ik gewoon kijken. 

Laat je goed informeren, Tunesië kan anders wel eens een duur grapje worden.

Bekijk in context

25 Reacties 25
Steefb

Level 20
  • 16389Posts
  • 3040Oplossingen
  • 7669Likes

Turkije is dus geen europa en behoort ook niet tot de EU.

En Tunesië ook niet.

Hoe je reisverzekering dat regelt doet niet ter zake. 

Ziggo GO - Maak van elk scherm je tv met Ziggo GO | Ziggo

Kan ik Ziggo GO in het buitenland gebruiken?

Met de Ziggo GO app kun je overal in de EU tv-kijken als je verbonden bent met internet (wifi, 3G, 4G of 5G). Dit geldt voor live tv-zenders die buitenshuis te kijken zijn, programma's die je wilt terugkijken en Movies & Series (XL). Buiten de EU werkt dit niet. Dat heeft te maken met de rechten van televisieprogramma's. Het enige dat je hoeft te doen is de laatste versie van de Ziggo GO app downloaden.

In deze landen kijk je Ziggo GO:
België, Bulgarije, Cyprus (Griekse deel), Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië en Zweden.

Liesbeth54
Topicstarter
Level 8
  • 192Posts
  • 6Oplossingen
  • 68Likes

Ben je dus klaar mee vind het absurd maar goed dat word dus illegaal kijken. Dan ben ik toch blij dat ik het hier heb gevraagd want via Vodafoon moet ik de dataroaming aanzetten en kon ik gewoon kijken. 

Steefb

Level 20
  • 16389Posts
  • 3040Oplossingen
  • 7669Likes

@Liesbeth54  schreef:

Want via Vodafoon moet ik de dataroaming aanzetten en kon ik gewoon kijken. 

Laat je goed informeren, Tunesië kan anders wel eens een duur grapje worden.

Template

Level 17
  • 2677Posts
  • 64Oplossingen
  • 877Likes

Turkije is deels Europa en deels Azië. Echter het streamings recht is in de EU. EU en Europa is niet gelijk aan elkaar, naast EU bestaat ook nog EER. 

Steefb

Level 20
  • 16389Posts
  • 3040Oplossingen
  • 7669Likes

@Template  schreef:

Turkije is deels Europa en deels Azië. Echter het streamings recht is in de EU. EU en Europa is niet gelijk aan elkaar, naast EU bestaat ook nog EER. 

Ja, dat kleine stukje (Istanboel) linksboven. 

Steefb_0-1720512259480.png

Template

Level 17
  • 2677Posts
  • 64Oplossingen
  • 877Likes

@Steefb wrote:

@Template  schreef:

Ja, dat kleine stukje (Istanboel) linksboven. 

Steefb_0-1720512259480.png

Ja, dus het klopt,dat het deels in Europa ligt en het klopt ook dat het niet ijn de EU ligt 

Pineapple

Level 16
  • 1917Posts
  • 186Oplossingen
  • 792Likes

@Liesbeth54 hoe standaard het ook klinkt, een goede voorbereiding is het halve werk. En bezorgt je geen kopzorgen. Houd rekening met kosten die in rekening gebracht kunnen worden als je je in het buitenland bevindt. Die zijn niet mals. En ik herhaal het gewoon, de landen die onder de EU vallen zijn niet allemaal hetzelfde als die onder Europa vallen. Er zijn verschillen. Het maakt niet uit hoe je reisverzekering in elkaar zit. 

Alvast een mooie vakantie! 😊

Liesbeth54
Topicstarter
Level 8
  • 192Posts
  • 6Oplossingen
  • 68Likes

Ik heb de dataroaming uit gezet want had er geen goed gevoel bij. Vorig jaar zaten we in Marmaris en dat is een half uur met de boot van Rodos af dus voor mij Europa. Dit jaar is het Hammamet in Tunesie zal mijn schoonfamilie eens vragen hoe het zit want in het hotel is het gratis wifi. Daarom stelde ik hier ook de vraag want had niet veel goed over dataroaming gelezen. Ik heb zelf een abbo bij Vodafoon en 6GB aan data maandelijks. En dank jullie wel voor de bijdrages dus je hoeft niet naar een Vodafoon heen want daar kan men je op het verkeerde pad zetten ook al is het onbedoeld. Maar goed ik word 70 en ik ben niet zo heel handig met telefoons en zo.

Template

Level 17
  • 2677Posts
  • 64Oplossingen
  • 877Likes

@Liesbeth54 Europa en EU is niet hetzelfde, veel is geldig binnen de EU en niet de rest van Europa. Soms is het wel nog deels buiten de EU in andere Europese landen bijvoorbeeld door EER.

Dat een het een Europees land is, staat er dan ook buiten indien het niet de EU is. 

Op de Vodafone community kunnen ze misschien iets uitleggen over Vodafone blox voor in het buitenland, zodat het een vast bedrag is tijdens de vakantie en maximaal GB dat bij de gekozen blox hoort. 

Pineapple

Level 16
  • 1917Posts
  • 186Oplossingen
  • 792Likes

@Liesbeth54 lees dit ook eens even, alles over roaming bij Vodafone;

https://www.vodafone.nl/telefoon/roaming

Liesbeth54
Topicstarter
Level 8
  • 192Posts
  • 6Oplossingen
  • 68Likes

@Template  daar kom ik nu dus ook achter en dan sta ik echt te kijken. Mijn schooltijd ligt dan ook alweer ver achter mij. Zal een vragen bij de Vodafoon comminity in de winkel heb ik er even geen vertrouwen meer in.

Liesbeth54
Topicstarter
Level 8
  • 192Posts
  • 6Oplossingen
  • 68Likes

@Pineapple  ben blij dat ik de roaming altijd al uit had staan ook in Turkije en dus wel goede wifi had. Was anders een hoop geld kwijt geweest.

Pineapple

Level 16
  • 1917Posts
  • 186Oplossingen
  • 792Likes

Gelukkig maar, vakantie is voornamelijk voor je ontspanning. Er is al genoeg gedoe. Fijn goed alles van tevoren uitzoeken. Je bent al goed bezig 🙂 

Liesbeth54
Topicstarter
Level 8
  • 192Posts
  • 6Oplossingen
  • 68Likes

Als je al wat ouder word en bent dan snap je dingen niet altijd even goed. En ik mag graag nog even navragen hier zodat ik het op mijn gemak even kan terug lezen.

digibaro

Level 7
  • 189Posts
  • 0Oplossingen
  • 128Likes

@Liesbeth54Een mogelijke oplossing is gebruik te maken van een VPN, via het huisadres (router/firewall) of als abonnement af te nemen bij een VPN leverancier (bijvoorbeeld NordVPN).

Ik weet niet of Ziggo VPN providers blokkeert. Misschien weten anderen dat ?!

Template

Level 17
  • 2677Posts
  • 64Oplossingen
  • 877Likes

@digibaro wrote:

@Liesbeth54Een mogelijke oplossing is gebruik te maken van een VPN, via het huisadres (router/firewall) of als abonnement af te nemen bij een VPN leverancier (bijvoorbeeld NordVPN).

Ik weet niet of Ziggo VPN providers blokkeert. Misschien weten anderen dat ?!

Ja, hier zijn ook meerdere topics over 

digibaro

Level 7
  • 189Posts
  • 0Oplossingen
  • 128Likes

@TemplateIk zie de nodige topics, VPN gebruikers zijn kwaadwillende volgends Ziggo (CISO) 😁
Dan maar VPN-en via een goedkope VPS-en.

Steefb

Level 20
  • 16389Posts
  • 3040Oplossingen
  • 7669Likes

@digibaro  schreef:

Ik zie de nodige topics, VPN gebruikers zijn kwaadwillende volgends Ziggo (CISO) 😁
Dan maar VPN-en via een goedkope VPS-en.

Ik denk dat je het niet goed leest, niet de gewone gebruiker is kwaadwillend. Maar criminelen gebruiken de zelfde technieken waardoor jammer genoeg de gewone gebruiker de dupe is.

Wat betreft ziggoggo, ziggo mag zijn content alleen in de EU aanbieden, een vpn maakt controle op waar je je bevindt onmogelijk. en wordt daarom zoveel mogelijk geblokkeerd. Dat dit niet altijd lukt is een ander verhaal.

Pineapple

Level 16
  • 1917Posts
  • 186Oplossingen
  • 792Likes

@Liesbeth54  schreef:

Als je al wat ouder word en bent dan snap je dingen niet altijd even goed. En ik mag graag nog even navragen hier zodat ik het op mijn gemak even kan terug lezen.

Dat is heel menselijk. Je kunt tenslotte niet alles weten of snappen. Stel gewoon je vraag, heb je hulp of advies nodig, er is altijd wel iemand die je verder op weg helpt. Niet schromen ok 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic