Opgelost! Ga naar oplossing.
TL;DR: Ziggo GO werkt niet via een VPN provider.
Omdat je met een VPN verbinding de Ziggo GO app voor de gek kunt houden met betrekking tot je locatie, blokkeert Ziggo GO verbindingen die vanaf een bekend VPN IP-adres komen. Je zou achter een VPN server immers overal ter wereld kunnen zijn. De locatie-check gebeurt puur op basis van het IP-adres en de status daarvan in de gebruikte database (MaxMind GeoIP2).
Of een bepaald IP als 'bekend VPN IP-adres' geregistreerd staat of niet is niet publiek inzichtelijk. Als je ziet dat het door jouw gebruikte VPN IP-adres op de juiste locatie staat (binnen de EU/EER) terwijl Ziggo GO meldt dat je geen tv mag kijken buiten de EU, dan kun je ervan uitgaan dat het IP-adres als zodanig is geregistreerd.
In Nederland en in de EU kun je gebruikmaken van Ziggo GO zo lang je geen VPN verbinding gebruikt.
Meer weten over Ziggo GO in het buitenland? Kijk dan op [deze pagina]!
**Deze informatie is in 2024 bijgewerkt**
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
RadioGuy wrote:
Is dit pas recent gewijzigd dat je in het buitenland ook mag kijk in de EU?
mguzz wrote:
RadioGuy Nog een tip: VPN juist niet gebruiken, ik heb nu een actieve VPN verbinding via een Nederlandse server en krijg de volgende melding, is hier al vaker genoemd en dan gaat het weer een tijdje goed en nu dus weer niet maar ik reageer er maar niet meer op, ben er wel een beetje klaar mee,
ik heb nu een actieve VPN verbinding via een Nederlandse server
TL;DR: Ziggo GO werkt niet via een VPN provider.
Omdat je met een VPN verbinding de Ziggo GO app voor de gek kunt houden met betrekking tot je locatie, blokkeert Ziggo GO verbindingen die vanaf een bekend VPN IP-adres komen. Je zou achter een VPN server immers overal ter wereld kunnen zijn. De locatie-check gebeurt puur op basis van het IP-adres en de status daarvan in de gebruikte database (MaxMind GeoIP2).
Of een bepaald IP als 'bekend VPN IP-adres' geregistreerd staat of niet is niet publiek inzichtelijk. Als je ziet dat het door jouw gebruikte VPN IP-adres op de juiste locatie staat (binnen de EU/EER) terwijl Ziggo GO meldt dat je geen tv mag kijken buiten de EU, dan kun je ervan uitgaan dat het IP-adres als zodanig is geregistreerd.
In Nederland en in de EU kun je gebruikmaken van Ziggo GO zo lang je geen VPN verbinding gebruikt.
Meer weten over Ziggo GO in het buitenland? Kijk dan op [deze pagina]!
**Deze informatie is in 2024 bijgewerkt**
RadioGuy wrote:
Iedereen bedankt voor het antwoorden.
Ik wou nog even zeggen dat de VPN waar ik bedoelde een eigen VPN is achter de Ziggo aansluiting.
Wij gaan naar België dus dan kunnen wij ZiggoGO kijken zonder de eigen VPN te gebruiken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.