Kirsty Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Twee vliegen in één klap: Horizon Go heet nu Ziggo GO en is ook beschikbaar voor Windows 10!

Een paar oplettende klanten hadden het al gezien; Horizon Go heet vanaf nu Ziggo GO. Meer informatie over de naamsverandering vind je hier.

Testers bedankt!
Het gave aan de ontwikkeling van de Ziggo GO app is dat de app op onze Community is getest. Dankzij jullie feedback hebben we de app verbeterd en ‘bugs’ opgelost. Testers, nogmaals bedankt!

Nieuw: Windows 10!
Klanten met een Windows apparaat hebben er lang op moeten wachten, maar de Ziggo GO app is nu ook beschikbaar voor Windows 10. Je downloadt de app in de Microsoft Store.

Wat merkt je als klant?
De URL horizon.tv wordt omgezet naar ziggogo.tv. Horizon.tv is voorlopig nog wel gewoon te gebruiken, want je wordt doorgestuurd naar de nieuwe webomgeving. De Ziggo GO app is (opnieuw) te downloaden in de App Store (Apple), Google Play (Android) of de Microsoft Store (Windows). Inhoudelijk wijzigt er niets in de app. De functionaliteiten blijven dus gelijk. Er zijn wel een aantal kleine verbeteringen opgenomen in de nieuwe Ziggo GO app, zoals:

- Bugfixes
- Coachmarks (Helpmeldingen)
- Live stills (voor tablet) in het ‘tv kijken’ menu
- Meest bekeken sectie op het ‘home’ scherm
- Meldingen die Ziggo aan kan zetten tijdens onderhoud en/of storingen
- In het ‘instellingen’ menu kun je nu je taal instellen (Nederland of Engels). Dit was eerder afhankelijk van de instellingen van het apparaat.

En een speciale vermelding voor Rick70: bedankt voor het openen van een topic hierover!



e-mail meldingen
Aan Uit
148 Reacties 148
ZiPeter
Level 1
Inderdaad, De Ziggo Go-app op een Asus tablet met android 5 werkt helaas voor geen meter wat de streaming betreft. Na +- 5 sec bevriest het beeld. Heeeeel af en toe lukt het toch, maar wat langere tijd daarna bevriest het beeld/geluid/allebei weer.
Ik had de Horizon Go app al verwijderd vanwege de melding van ziggo, maar heb die weer kunnen herstellen via google op de pc! Deze app werkt (voorlopig) regelmatig wel. Indien niet: snel wisselen tussen 2 kanalen doet wonderen.

Zou het nog lukken om de Ziggo Go app nog op iedere tablet te laten werken?
Opm 1: de KPN app werkt perfect op dezelfde tablet, ook andere apps met streaming.
Opm 2: De Ziggo Go website op de pc werkt wél goed, echter uitsluitend met IE11 vanwege Siverlight.
0 Kudos
Rapunzel
Level 1
Fijn die windows 10 app, net ontdekt, werkt mooi op één ding na...
Ik krijg die zwarte overlay niet weg. Als ik klik met mn muis gaat hij weg, maar als ik daarna de muis 1mm beweeg komt hij weer terug.

Hoe los ik dit op???
0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.
Als het goed is gaat na enige tijd als de muis geselecteerd/gecentreerd is op het midden van het scherm gaat de overlay van zelf weg na een tijdje. Is dit wat je bedoeld?
0 Kudos
Havanna
Level 17
Waarschijnlijk wel. Dus de enige optie is om de muis niet te bewegen.
Overigens heb ik er geen last van, ik gebruikt een Logitech Trackball.
0 Kudos
Rapunzel
Level 1
Ik heb 2 schermen en wil op 1 scherm ziggo kijken. Als ik dan met de muis op de andere wil werken heb ik de zwarte overlay weer in beeld.
Ziggo... hoe kan ik dat oplossen?
0 Kudos
Havanna
Level 17
Onder windows 10 heb je met twee schermen niet de mogelijkheid om op 1 scherm apart te werken terwijl het andere scherm wel actief is. Misschien is er wel een programma/driver die dat kan.
0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.
Dan is dat naar mijn idee om het tweede scherm zo intestellen dat deze apart te bedienen is. Ik weet niet of dat uberhaupt mogelijk is, maar bij de beeldscherm instellingen in het menu rechts onder de balk op het bureu blad heb je een mogelijkheid in een munu "projecteren " om met de beeldschermen div instellingen te doen. Vermoedelijk heb je de instelling uitbreiden gekozen. Of probeer daar even wat uit.

Ah Havanna was me voor.
0 Kudos
Havanna
Level 17
https://www.actualtools.com/multiplemonitors/features/multi_monitor_mouse/ is misschien een mogelijkheid?
0 Kudos
Rapunzel
Level 1
Dank voor het meedenken en de tips heren.
Maar ik vind het een fout in de Ziggo app. Het menu zou nou een bepaalde tijd moeten verdwijnen. Of een optie bieden om het vast aan of uit te zetten.
Wat ik nu doe is heel dicht bij de rand van het 2e scherm klikken en dan snel uit beeld verdwijnen met de muis.
0 Kudos