1
Vraag
2
Reacties
MarcelloDiWeird

Level 3
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Tv per ongeluk aanzetten terwijl je niet thuis bent

Met ziggo go kan ik als ik per ongeluk op verkeerde icoontje klik, mijn tv thuis aanzetten terwijl ik dus niet thuis bent. Heel vervelend midden in de nacht, of wat als we op vakantie zijn en de tv staat weken lang aan terwijl er niemand thuis is.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Edwin010

Level 6
  • 133Posts
  • 2Oplossingen
  • 33Likes

Het is nu eenmaal een functie die hdmi tegenwoordig levert, en mensen dit dan ook willen gebruiken. Bij jou is het de televisie, maar ik ken zat mensen die ook hun thuisbioscoopversterker erbij hebben die dan ook getriggerd wordt, en dan staat die misschien ook ineens  s'nachts door de woning te schallen.

 

Veel mensen gebruiken de ZiggoGo app ook als afstandsbediening dus de knop 'weghalen' zal hem niet zomaar worden.

 

Je televisie en de Next hebben allemaal een functie dat hij na een aantal uren weer uit gaat, dus drie weken aanstaan tijdens vakantie zal niet veel voorkomen.

 

Een oplossing is dat er een knop komt dat je hem ook weer uit kan zetten, waarmee je dus ook ook je tv triggert om uit te gaan. Maar dat zal dan bij het dev-team terecht moeten komen, wie weet kan een medewerker hier dat uitzetten naar hen.

Bekijk in context

16 Reacties 16
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hi,

Zeker vervelend maar de oorzaak is dat je zelf op het verkeerde icoontje tikt 😉

 

Ik denk niet dat Ziggo het icoontje zal verplaatsen maar de oplossing is niet zo moeilijk , haal de 230 volt stekker van de TV uit het stopcontact 😄

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Inderdaad, per ongeluk kan gebeuren, maar denk in oplossingen. Je drukt zelf op een verkeerd knopje, dan toch maar beter opletten 😎 Of schakel de optie uit, ben je er helemaal direct van af. Beter voorkomen dan genezen. 

MarcelloDiWeird
Topicstarter
Level 3
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Stekker eruit halen is een mogelijkheid idd als we op vakantie gaan, voor als ik nachtdienst heb vind ik het niks. Beter zou zijn als in de app de mogelijkheid van enable en disable streamen naar media box gekozen kan worden. Waarom zou iemand de media box willen aanzetten als ze niet thuis zijn. Je kan ook iemand pesten op die manier.

MarcelloDiWeird
Topicstarter
Level 3
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Optie uitzetten zou ik best willen. Weet je ook hoe ik dat kan doen.

Edwin010

Level 6
  • 133Posts
  • 2Oplossingen
  • 33Likes

Druk op de homebutton (huisje), dan Instellingen (het tandwielincoontje helemaal rechts) dan 'Beeld en Geluid', dan uitklikken "één knop voor aan-en uitzetten".  Ik gebruik de 3.5 uitgang voor een externe speaker voor de radiozenders, en vond het ook vervelend dat altijd die tv aangaat als de box aangaat.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5791Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Hallo @MarcelloDiWeird

 

Ik snap heel goed dat dit voor jou erg onlogisch is. Maar, als je vrouw alleen thuis is en niet weet hoe de TV aan moet, dan is zo'n functie weer wel erg handig 😉

Heb je wat gehad aan de tips van @Edwin010

MarcelloDiWeird
Topicstarter
Level 3
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

De tip van Edwin is niet echt een ideale oplossing, dat betekent dat ik voortaan ook thuis mijn tv en nextbox apart aan moet zetten. Waar ik naar op zoek ben is de mogelijkheid om via internet de nextbox plus tv aanzetten, uit te zetten.

MarcelloDiWeird
Topicstarter
Level 3
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dan staat nog steeds je nextbox aan terwijl je niet thuis bent, en moet je altijd je tv apart aanzetten. Met sonos en spotify luister je alle radiozenders zonder nextbox, dus die functionaliteit zoek ik niet echt.

probleem: je bent op vakantie en drukt per ongeluk op verkeerd knopje op tv met als gevolg dat je tv 3 weken aan staat. Of je bent S`nachts  aan het werk en de tv gaat thuis ineens aan met geluid, je schrikt je rot.

Oplossing: die mag Ziggo bedenken, maar ik wil mijn tv niet aan kunnen zetten als ik niet thuis ben, ook niet per ongeluk

Edwin010

Level 6
  • 133Posts
  • 2Oplossingen
  • 33Likes

Het is nu eenmaal een functie die hdmi tegenwoordig levert, en mensen dit dan ook willen gebruiken. Bij jou is het de televisie, maar ik ken zat mensen die ook hun thuisbioscoopversterker erbij hebben die dan ook getriggerd wordt, en dan staat die misschien ook ineens  s'nachts door de woning te schallen.

 

Veel mensen gebruiken de ZiggoGo app ook als afstandsbediening dus de knop 'weghalen' zal hem niet zomaar worden.

 

Je televisie en de Next hebben allemaal een functie dat hij na een aantal uren weer uit gaat, dus drie weken aanstaan tijdens vakantie zal niet veel voorkomen.

 

Een oplossing is dat er een knop komt dat je hem ook weer uit kan zetten, waarmee je dus ook ook je tv triggert om uit te gaan. Maar dat zal dan bij het dev-team terecht moeten komen, wie weet kan een medewerker hier dat uitzetten naar hen.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @MarcelloDiWeird,

Ik weet niet of dat bij jou ook zo is, maar als ik op het icoontje rechtsboven klik, dan krijg ik eerst de vraag of ik inderdaad met de mediabox wil verbinden. 

7645F4DD-D692-4AEA-973F-0F81353EDD3C.jpeg

 

Maar een verkeerd icoontje activeren op de ZiggoGo-app kan ons allemaal gebeuren.
Ik weet niet of ik hier echt een oplossing aandraag, maar je zou je TV en de Mediabox kunnen aansluiten op een stekker van bijvoorbeeld klik-aan-klik-uit. Met een hub kun je dan op afstand via Google Home je TV en Mediabox aan- of uitzetten. Als je thuis bent laat je het spul gewoon aan staan en als je niet thuis bent of wanneer dan ook zet je het spul uit.
Naast dat je niet bang meer hoeft te zijn dat je TV en Mediabox spontaan aanspringen is er ook een energiebesparend voordeel.

MarcelloDiWeird
Topicstarter
Level 3
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Bij mij staat er media box ipv ziggo next, waar dat verschil in zit weet ik niet. Maar ik moet gewoon proberen om me niet meer te vergissen. Als ik op vakantie ga, trek ik de stekkers er maar uit denk ik. Bedankt voor het meedenken

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Je hoeft er niet eens de stekker voor uit te trekken; achter het kastje zit een schakelaar. 😎

Sorry voor de verwarring: ik heb mijn Mediabox Next een andere naam gegeven. Niet omdat het per se moet maar omdat je het ergens in de instellingen kunt aanpassen.  
Succes verder!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dus door op dat icoon te klikken gaat via HDMI CEC meteen de TV aan? Des te meer reden om alles wat daarmee verband houd uit te zetten. Wat vreemd is dat dit icoon beschikbaar is als je niet op hetzelfde netwerk zit als de Next.

Als je op vakantie gaat is alle stekkers uit stopcontacten halen altijd het beste.

MarcelloDiWeird
Topicstarter
Level 3
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dat vond ik dus ook vreemd en ongewenst. Maar het is weer wel handig als je iets vergeten bent om op te nemen en je kan dit doe terwijl je niet thuis bent. Dat is denk ik de vooruitgang, heel veel noviteiten hebben voor maar ook zeker nadelen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Voor het opnemen wat via de cloud gaat hoeft de Next of Mediabox XL niet aan.

Daar staat het icoon voor afspelen op de mediabox buiten.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Voor opnames hoeft de box inderdaad niet aan te staan. @MarcelloDiWeird als je per abuis de apparatuur vanuit de app hebt aangezet, herken je dat op het scherm in de Ziggo GO app. Rechtsboven zit een knop om het ook weer uit te schakelen. Je kunt dit dus direct oplossen 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic