1
Vraag
2
Reageer en help mee
silsinaspril

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Toegankelijkheid voor slechtzienden, Ziggo website en apps

Ik heb een groot probleem sinds kort met de website ziggogo. Met mijn slechtziende en blinde cliënten (en spraaksoftware op de computer) kan ik niet meer op deze website. De nieuwe accessibility knop kunnen we nog met enter activeren maar na het intypen van een programma in het zoekveld (bij TV & Replay), komen we niet meer uit het zoekveld (niet met TAB, ESCAPE of andere toetsten). Niet te doen dus. Voorheen kon dit wel maar nu blijkbaar iemand enthousiast aan het werk geweest met website en niet gekeken naar toegankelijkheid voor screenreaders #drempelsvrij. 

Ook de smartwifi app van Ziggo is totaal niet toegankelijk op de smartphone. 

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8045Reacties
  • 949Oplossingen
  • 3463Likes

Hi @silsinasapril,

In de afgelopen releases zijn er enkele kleine verbeteringen aangebracht, maar ook voor de komende releases staat verbeterde ondersteuning op het programma. Het heeft onze aandacht. Ik hoop dat snel alles weer werkt zoals je gewend was. Mocht ik meer nieuws hierover ontvangen, laat ik dat uiteraard weten!

3 Reacties 3
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 21876Posts
  • 992Oplossingen
  • 6849Likes

Ik vind dit zekers een goed argument want je aangeeft en misschien kan @Paul  of @Alex  dit misschien intern doorzetten naar de engineers. Ook slechtziende mensen hebben recht op televisie en de functies van de Ziggo app.

Door de tag komt hij vanzelf topic in of een collega, maar goed dat je dit zekers vermeld.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8045Posts
  • 949Oplossingen
  • 3463Likes

Hi @silsinaspril,

Welkom op de Ziggo Community en goed dat je dat hier onder de aandacht brengt! De ontwikkelaars willen graag extra ondersteuning bieden aan aanvullende software en de toegankelijkheidsopties. Dat staat sowieso op de planning voor een volgende release. Als ik je bericht goed begrijp, is er echter ook iets (in negatieve zin) veranderd sinds de laatste update. Ik heb hierover navraag gedaan. Zodra ik meer weet, laat ik het weten!

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8045Posts
  • 949Oplossingen
  • 3463Likes

Hi @silsinasapril,

In de afgelopen releases zijn er enkele kleine verbeteringen aangebracht, maar ook voor de komende releases staat verbeterde ondersteuning op het programma. Het heeft onze aandacht. Ik hoop dat snel alles weer werkt zoals je gewend was. Mocht ik meer nieuws hierover ontvangen, laat ik dat uiteraard weten!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic