Ik kan sinds paar weken niet meer casten naar de Chromecast. Het gaat niet om 1 chromecast, maar zeker 4 verschillende tv’s met Chromecast. Casten via Videoland, Netflix, NPO e.d. kan wel gewoon. Daarom denken wij dat het echt aan Ziggo GO app ligt. Chromecast werkt. Maar in de Ziggo GO app kom ik niet verder dan: streamen naar apparaat in de buurt. Die niet gevonden wordt. Balen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Tip: Legen van de cache
Wat gebeurt er als u even uitlogt en de cache van de Ziggo Go App leegt en dan weer opnieuw inlogt en probeer dan nog eens met casten.
Tip: bekijk instellingen
Hoe staan de instellingen in de Ziggo Go App
Hi @Mejuf,
Mogelijk staat er iets niet goed bij rechten van de Ziggo GO app, zeker als alleen Ziggo GO de Chromecast niet vindt.
Tip: Toestemmingen (permissions) beheren
Kun je eens controleren welke toestemmingen je toestel de app geeft? Als ik me niet vergis heet het bij iOS-apparaten permissions. Het moet in ieder geval toegang hebben tot [Lokaal netwerk] en [Bluetooth].
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Welkom op de Ziggo Klant helpt klant Community.
Welke van de Chromecast bezit u als ik vragen mag, want uw label zegt Ziggo Go TV en er zijn 2 varianten.
De Ziggo Go App en de Ziggo Go TV App voor de witte Chromecast.
De rechter de witte Chromecast heeft Android TV en daarvoor dient met Ziggo Internet verbinding te hebben, de andere 2 Chromecasten kan je gebruiken voor streamen van de Gewone Ziggo Go App.
Als u Cast staat dan wel de goede Wifi ingesteld op de Chromecast en uw Telefoon, vaak wil dit de boosdoener zijn, dan vind het niet het goede toestel en blijft het icoon voor casten uit. Check even of de chromecast op de goede wifi bevind.
Anders horen we het graag, kan altijd een @ met mijn naam erachter geven Dave! dan zie ik het topic weer terug.
Hoi dave, ik heb de bovenste chromecast. Wifi check ik steeds. Ook via google home is de chromecast gewoon werkend. Ik kan wel casten in app, maar er staan geen apparaten in. Als ik dan overschakel naar bv netflix kan ik prima casten. Dit bij verschillende tv’s, chromecasts, telefoons, netwerken. Gister kon ik in slaapkamer wel naar woonkamer casten.
Tip: Legen van de cache
Wat gebeurt er als u even uitlogt en de cache van de Ziggo Go App leegt en dan weer opnieuw inlogt en probeer dan nog eens met casten.
Tip: bekijk instellingen
Hoe staan de instellingen in de Ziggo Go App
Hi @Mejuf,
Mogelijk staat er iets niet goed bij rechten van de Ziggo GO app, zeker als alleen Ziggo GO de Chromecast niet vindt.
Tip: Toestemmingen (permissions) beheren
Kun je eens controleren welke toestemmingen je toestel de app geeft? Als ik me niet vergis heet het bij iOS-apparaten permissions. Het moet in ieder geval toegang hebben tot [Lokaal netwerk] en [Bluetooth].
Je bent me te snel af @Alex ( leuke foto )
@Mejuf je zou ook nog dit kunnen proberen
Tip: App-rechten wijzigen
Mocht er ook verwijzing naar Bluetooth zijn, ook die toestaan, daarna de App sluiten en je telefoon opnieuw opstarten en na opstarten nog eens proberen.
Tip: Ziggo GO app opnieuw installeren
Lukt dit niet, verwijder de Ziggo Go door naar de Google Playstore te gaan, als hij is verwijderd, start je toestel opnieuw op, ga dan naar Ziggo Go App - APK installeer de app en daarna eventueel de Update, belangrijk als ie om Toestaan acties vraagt, deze op accepteer doen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.