Michel1965

Level 4
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 34Likes

Terugkijken via Ziggo GO loopt vaak vast of valt uit

Ik heb regelmatig problemen met programma’s terug kijken via ziggogo, na 15-20minuten kijken loopt het programma vast, gaat opnieuw laden en start dan weer, daarna gebeurt dit steeds vaker/sneller en valt er niet meer te kijken, ga je dan naar een live uitzending dan is er geen probleem! Wat is de oorzaak en wat is er aan te doen, lijk via ziggogoapp op iPad en stream naar chromecast, allen voorzien van laatste software en al meerdere keren opnieuw geïnstalleerd!!

5 Reacties 5
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Dat maakt lekker tv kijken wel lastig @Michel1965!  Je ervaart alleen het probleem via replay tv? Krijg je ook een specifieke foutmelding te zien? 

Michel1965
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 34Likes

Verder geen foutmelding, alleen draaiende zandloper, daarna komt het beeld weer terug, gaat dan verder waar het gebleven was, daarna steeds vaker achterelkaar, op gegeven moment wazig beeld en loopt het helemaal niet meer verder, dan naar live en geen probleem meer

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Dankjewel voor de omschrijving! Dit is heel duidelijk, @Michel1965. Om nu verder uit te zoeken waar het probleem vandaan komt, heb ik nog een la met vragen open getrokken. Kun je die met net zoveel detail beantwoorden? 😉 Dan komen we samen een heel eind!

 

1. Ervaar je dit op meerdere apparaten? 

2. Op wat voor merk en type apparaten ervaar je dit?

3. Wat voor softwareversie staat er op die apparaten geïnstalleerd (Bijvoorbeeld Android 11/iOS13.1)?

4. Hoe werkt het als je bijvoorbeeld overschakelt van wifi naar mobiele data?

5. Ervaar je het probleem in zowel de Ziggo GO app als via www.ziggogo.tv

Michel1965
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 34Likes

1. Ervaar je dit op meerdere apparaten? 


Gebruik 1 iPad voor streamen ziggogo naar chromecast.

 

2. Op wat voor merk en type apparaten ervaar je dit?

ipad 7 en chromecast ultra

 

3. Wat voor softwareversie staat er op die apparaten geïnstalleerd (Bijvoorbeeld Android 11/iOS13.1)?

 

iPad software 14.7.1

chromecast software 1.50.250947

 

4. Hoe werkt het als je bijvoorbeeld overschakelt van wifi naar mobiele data?

 

overschakelen niet mogelijk, geen bereik in boerderij frankrijk

 

5. Ervaar je het probleem in zowel de Ziggo GO app als via www.ziggogo.tv

 

gebruik in Frankrijk alleen ziggogo app.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Alright, bedankt voor je antwoorden. Ziggo GO terugkijken casten vereist veel van de wifi en het apparaat waarmee je cast, zowel de cache van het apparaat als de kwaliteit van wifi zijn belangrijk. Laten we daar daarom wat verder op inzoomen.

Het is aan te raden je iPad en Chromecast eens opnieuw op te starten en zoveel mogelijk via 5.0 GHz te werken. Gaat het dan beter? En hoe is de internetverbinding verder op die plek?

Uitgelicht topic