1
Vraag
2
Reacties
V. Grasboer

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Terugkijken met Ziggo Go app: -1002 melding

Goedendag,

 

Sinds de update van de Ziggo Go app kunnen wij geen programma's meer terugkijken of afspelen vanaf het begin. Wij krijgen dan een -1002 melding.

 

Wij hebben een TV Complete abonnement en kijken TV via de Ziggo Go app via de Apple TV.

Voor de update nooit problemen gehad.

Ik heb al veel contact gehad met Ziggo. Nu nog twee apparaten ingelogd op de Ziggo Go app. De app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ziggo weet het eigenlijk zelf ook niet meer en adviseerde om mijn vraag hier te stellen.

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

 

Groeten Marjolein

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
V. Grasboer
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het is opgelost! Ik ben terug naar de 'standaard setup' van een Ziggo Connectbox met daarbij drie TP-Link Deco's.

Tijdens de foutmelding had de Ziggo Connect box in 'bridge modus' laten zetten omdat ik daarachter een Netgear router had. Ik gebruikte deze als wifi punt. Daarbij gebruikte ik de google dns server. Geen idee of het nu deze 'bridge modus' was, (het veranderde pas na een update van de AppleTV Ziggo Go app) maar sinds ik dit terug heb laten zetten werkt het 'terugkijken' weer. Feest! 

Bekijk in context

22 Reacties 22
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Omdat er misschien een storing is kan je beter dit topic even bekijken of de issue hier voor komt, Ziggo Go werkt nog niet optimaal. Jammer dat de Klantenservice geen oplossing weet en zal dit ook even doorgeven aan een Ziggo Medewerker.

 

Heb je voor de zekerheid, geen VPN of Adblocker aan staan, als die aanstaat kan Ziggo Go ook blokkeren.

Welke browser gebruik je op de PC en druk eens op het slotje voor de URL en kijk of je toestemmingen goed staan.


Welke apparaten gebruik je nog meer, telefoon en tabblet staan de machtigingen goed ingesteld door naar 

 

Ziggo Go installatie

 

Als je volgende eens probeerd.

 

App-rechten wijzigen

  1. Open de app Instellingen op je telefoon.
  2. Tik op Apps.
  3. Tik op de app Ziggo Go die je wilt wijzigen. Als je de app niet kunt vinden, tik je op Alle apps bekijken. ...
  4. Tik op Rechten. ...
  5. Als je een instelling voor rechten wilt wijzigen, tik je erop en kies je Toestaan.

Mocht er ook verwijzing naar Bluetooth zijn, ook die toestaan, daarna de App sluiten en je telefoon opnieuw opstarten en na opstarten nog eens proberen.

 

Lukt dit niet, verwijder de Ziggo Go door naar de Google Playstore te gaan, als hij is verwijderd, start je toestel opnieuw op, ga dan naar Ziggo Go App - APK installeer de app en daarna eventueel de Update, belangrijk als ie om Toestaan acties vraagt, deze op accepteer doen.

 

Over de issue's van Ziggo GO
Hier worden alle issue's, update's en problemen die spelen bij gehouden. En kan je de vragen in je eigen topic kwijt.

V. Grasboer
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hi Dave,
Bedankt voor je standaard antwoord.
Zoals gemeld gaat het om een Apple TV. Daar draait de Ziggo Go app voorheen perfect op. Maar sinds de laatste update is terugkijken niet mogelijk. Foutmelding -1002.
Ziggo helpdesk weet geen oplossing en stuurt me naar dit forum (op zich al vreemd).
Weet iemand de oplossing? Wat is -1002?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@V. Grasboer 

Om welke versie Apple TV gaat het want hier op mijn 4K AppleTV speelt Ziggo Go prima en ook terug kijken.

 

Heb je eventueel van de stroom gehaald, dan paar minuten wachten en weer op de stroom.

Anders even naar begin instelling dan op de Ziggo Go App met de klik knop paar seconde indrukken dat hij gaat bengelen, met de play/pauze toets op verwijderen dan eerst Opruimen daarna zelfde dan de App Verwijderen. Dan even je AppleTV opnieuw opstarten en via de Appstore de Ziggo Go weer opnieuw downloaden.

 

Neem aan dat je wel internet hebt van Ziggo anders kan dit ook nog oorzaak hebben.

Andere vraag is de Software van je tvOS wel up to date en welke versie heb je. Ik kan niks vinden over de foutmelding zelf.

V. Grasboer
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt!
Ik heb:
Apple TV 4K
tvOS 16.1
Internet van Ziggo

Ik heb al de ZiggoGo app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Geen verschil. Nog steeds foutcode -1002 als ik iets wil terugkijken.
Stomme is; het heeft prima gewerkt totdat de app een automatische update kreeg.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @V. Grasboer , welkom op onze Community. Fijn dat onze Community je met dit vervelende probleem mogen helpen. Ik zie dat @Dave! een paar hele goede vragen en oplossingen heeft aangedragen.
 

Heb je al gekeken of je gebruik maakt van een VPN verbinding? Ook al staat de VPN gewoon in Nederland, we kunnen de werking van onze Ziggo GO met een VPN niet altijd garanderen. 

Maak je geen gebruik van een VPN? Controleer dan of je mogelijke add-ons (of vergelijkbare) software gebruikt die erop van invloed kunnen zijn. Vaak worden vergelijkbare problemen hierdoor veroorzaakt.
 

Mocht je de hulp van onze leden hierbij kunnen gebruiken, laat dan in een reactie weten welke stappen je hebt doorgenomen. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik weet niet of jou AppleTV met Wifi verbonden is, haal dan even de stekker van je Modem eruit, wacht 30 seconde of een minuut en herstart je modem.

Trek daarna de voedingsstekker uit je AppleTV wacht even paar minuten en herstart deze.

Heb je de Tracking voor Ziggo Go ook aanstaan.

 

Vind het vreemd maar op de AppleTV is Ziggo Go heel stabiel en weinig problemen, hier dan.

LouieS

Level 6
  • 101Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Ik heb het zelfde probleem, windows 10 64 bit pc, geen VPN geen adblocker. Sinds ik vanavond naar WK wilde kijken krijg ik deze error. Zeer vervelend. Geen update gehad, geen dingen veranderd en vanmorgen werkte die nog prima. Geen oplossing gevonden nog in deze community. Foutmelding bij alle zenders 😞

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @LouieS, dat is zeker heel vervelend! Gaat het bij jou ook om het terugkijken van programma's? Werkt Ziggo GO wel gewoon op je smartphone?

LouieS

Level 6
  • 101Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Hallo Rikst, ik kijk ziggo go via de computer, windows 10, 64 bit, en het werkt goed. Alleen op het moment dat voetballen begint, dan is het niet meer mogelijk om te kijken, niet naar voetbal, niet naar een andere zender. Gisteren was het wel mogelijk om een opgenomen programma te kijken, en om iets met replay tv te kijken. Zit dus vooruit gang in. Ik heb het idee dat Ziggo de optie van live kijken naar voetbal wil voorkomen, vanwege hoge netwerk belasting en het casten op schermen, voorkomen dat andere diensten niet meer mogelijk zijn. Het probleem duikt immers pas op als het voetballen begint.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Ah, het hangt dus sterk aan voetballen bij jou. We willen je op alle momenten van de dag onbezorgd naar alles kunnen laten kijken, geen zorgen daarover! Ik ben dit nog niet eerder tegen  gekomen en heel benieuwd of andere gebruikers soortgelijke issues ervaren. @V. Grasboer, hoe gaat het momenteel bij jou?

V. Grasboer
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Rikst, nog steeds hetzelfde probleem. Wij kunnen niets terugkijken of afspelen vanaf het begin. Bij beide Apple TV's werkt dit niet. We krijgen altijd een -1002 melding. Ondertussen wel een beetje klaar mee, vooral omdat we de oplossing niet krijgen vanuit Ziggo. We hebben alles al geprobeerd wat hier in de community voorgesteld wordt. Wanneer helpt ZIGGO ons eens verder?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @V. Grasboer - Afgelopen weekend hebben we veel meldingen ontvangen over de -1002 melding. Het blijkt dat hier een alternatieve DNS wordt gebruikt, is het mogelijk dat dit ook bij jou aan de orde is? Zie dit topic voor meer informatie.

LouieS

Level 6
  • 101Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Hallo, mooi in de ochtend gekeken naar ziggo go, werkte prima, de bewaarde opnames en ook live kijken. Verrassend genoeg, net voor dat voetballen begint, komt die met de 1002 error. Gewoon tijdens het kijken. Via replay tv kan ik wel kijken, zolang ik maar een beetje achterloop bij de live uitzending. De indruk dat de 1002 error er is vanwege het WK voetbal wordt dus steeds sterker. Was fijn geweest als ziggo dit ook zo melden. Wellicht om het instorten van het netwerk te voorkomen? overbelasting te voorkomen?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @LouieS - Dat laatste kan ik ieder geval ontkennen, daar is geen enkele sprake van. Neemt niet weg dat het vreemd is dat het bij jou specifiek gebeurt bij het kijken. Heb je dit topic gezien en uitgesloten dat het gerelateerd is aan DNS?

LouieS

Level 6
  • 101Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Hoi Alex, ziggo go werkt perfect, tot dat het voetbal begint. Als voetbal is afgelopen, dan is de error ook weg. Zonder dat er dus instellingen veranderd of aangepast zijn. De computer, desktop computer windows 10, 64 bit, is met een vaste ethernet kabel verbonden met het ziggo modem. Dus ook geen haperende wifi die een rol kan spelen.

LouieS

Level 6
  • 101Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Hoi Alex, nog een aanvulling, het voetballen is afgelopen en ik kan weer gewoon live tv kijken met ziggo go. Misschien is het geen opzet maar een kwestie van overbelasting ?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @LouieS

Voor ons is het heel belangrijk om te weten of je gebruik maakt van een alternatieve DNS settings, kun je nog antwoord geven op die vraag?

LouieS

Level 6
  • 101Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Hallo Rikst, even opgezocht preferred DNSv4 server 9.9.9.9 (Quad9 | A public and free DNS service for a better security ) omdat de DNS van ziggo er vaker uit lag. Quad9 gebruiken we al jaren, ook zonder foutmeldingen bij Ziggo go. De foutmelding is de laatste 2 dagen niet meer voorgekomen op een moment dat ik er gebruik van maakte.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Dat is goed nieuws, @LouieS. Laten we even kijken hoe het de komende tijd gaat, oke? :-). Laat het vooral weten als je weer vastloopt!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic