TV streamen via Airplay

Via de Ziggo-app op mijn iPad kan ik alles bekijken. Echter wanneer ik wil streamen naar mijn TV via AppleTV krijg ik geregeld de mededeling: “Er heeft zich een fout voorgedaan bij het laden van dit materiaal”. Soms ook (in de app) “Niet beschikbaar. Airplay is niet toegestaan voor deze video”. Soms lukt het ook wel. Ik kan niet aangeven bij welke functies wel of niet. Dat lijkt willekeurig. Wat is hier het probleem? En wat kan ik er aan doen?

ArieB1
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
8 Reacties 8

Zou je toch kunnen opletten met welke methode dit voorkomt.

Het materiaal via Replay, terugkijken dat mogen we niet zien op die methode, live kijken en overig ondemand materiaal hoort wel te werken.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4525Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Dank voor je reactie. Ik zal op onderzoek gaan en meld mijn bevindingen

ArieB1
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik begrijp dat er 2 verschillende obstakels zijn. De ene ( video is niet beschikbaar voor Airplay) is een blokkade in het systeem (opgeworpen door de zender, Ziggo of AppleTV?). En de andere een systeemfout bij streamen (er heeft zich een fout voorgedaan....). Die laatste doet zich voor bij de meeste functies, maar sommigen ook niet.  Overigens blijkt het zelfde probleem nu voor te komen bij de app van NPOplus.

ArieB1
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat kan wijzen op een noodzakelijke update of heb je juist recent een IOS beta 14.5 update gedaan

RoWi.
Expert
Expert
  • 4525Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Dank voor je reactie. Ik heb IOs 14.4op mijn iPad. Geeft aan up to date.

ArieB1
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag @ArieB1,

Welkom op de vernieuwde Community!

Fijn dat hier al reacties staan en er al e.e.a. is getest! 

Maak je toevallig gebruik van Airplay 2?
Of speelt dit alleen met Replay TV?
Het is op dit moment namelijk nog niet mogelijk om Replay naar je tv te streamen.

Erik P Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1429Reacties
  • 235Oplossingen
  • 221Likes

Dank voor je reactie. Ik heb een wat oudere appleTV waarvan ik de versie niet ken ( hoe kom ik daar achter?). Bijzonder is dat ik veel problemen heb (ook bij live-streamen) vanaf mijn up-to-date iPad via de ZiggoGo app en de NPOPlus app. Nooit bij foto’s, youtube of AppleTV+. 

ArieB1
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hey ArieB1!

Als je Apple TV al wat ouder is dan verwacht ik niet dat het gaat om Airplay 2. De foutmeldingen die je noemt komen dus ook voor op het moment dat je live tv streamt? Komen allebei de foutmeldingen 'Er heeft zich een fout voorgedaan bij het laden van dit materiaal' en 'Niet beschikbaar. Airplay is niet toegestaan voor deze video' bij het kijken van live tv?

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2853Reacties
  • 255Oplossingen
  • 518Likes

Uitgelicht topic