1
Vraag
2
Reacties
AvM

Level 5
  • 49Posts
  • 6Oplossingen
  • 12Likes

TV kijken via ziggo go?

Dag,

Ik heb vandaag een LG TV gekregen om buiten TV te kunnen kijken. Nu blijkt dat hier kennelijk door het besturingssysteem de ziggo go app niet op geïnstalleerd kan worden. Klopt dat?

 

Gelukkig heb ik ook een niet meer gebruikte Chromecast dus die heb ik nu aangesloten. Ik kan dan de Ziggo Go app streamen maar kan alleen NPO1 2 en 3 bekijken. Ligt dat aan een instelling? De melding is dat voor (ik denk alle) andere kanalen een abonnement nodig is. Maar die heb ik toch ook bij Ziggo?

Bij de app staat nu bijvoorbeeld op 'gedeeld profiel' kan het daaraan liggen?

 

En ik heb gezien dat er een 'ziggo chrome cast' te koop is. Werkt dat uiteindelijk net als de app en dus beperkt? Die kost ook weer bijna €80,- doe ik liever niet omdat ik al een chromecast heb. 

 

wie kan me hierbij helpen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AvM
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 6Oplossingen
  • 12Likes

dus.. andere opties?

 

En hoe werkt Google TV met Ziggo GO? Is dat een volledig pakket en gemakkelijker dat streamen van een mobiel via een chromecast?

Kan dat wel op een LG met eigen besturingssysteem, dat lijkt mij wel?

AvM_0-1658405265012.png

 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Update de ziggo app op je Chromecast, dan moet het weer goed werken.

 

Opgelost: Probleem Ziggo GO: Nog maar 3 zenders (NPO1, 2 en ... - Ziggo Community

Opgelost: Alleen nederland/npo 1, 2 en 3 - Ziggo Community

 

De ziggo go app voor tv kan alleen  op tv's met het andtoidtv besturingssysteem geïnstalleerd worden.

 

Tweede tv en Ziggo GO: zo kijk je tv

 

Steefb_1-1657992460688.png

 

 

AvM
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 6Oplossingen
  • 12Likes

Dank voor de info.

Je bedoelt updaten op het tablet neem ik aan. Dat lukt niet niet: ik krijg de melding dat ziggo-go voor mijn apparaat niet meer beschikbaar is. Er staat dus een wat oudere versie op (.31) die werkt alleen voor NPO1,2,3. Het is ook een wat oudere tablet die ik juist voor het streamen wilde gebruiken. Als een algemene AB zeg maar. 

Zijn er andere opties? TV kijken op de tablet en dat streamen, of zo?

AvM
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 6Oplossingen
  • 12Likes

dus.. andere opties?

 

En hoe werkt Google TV met Ziggo GO? Is dat een volledig pakket en gemakkelijker dat streamen van een mobiel via een chromecast?

Kan dat wel op een LG met eigen besturingssysteem, dat lijkt mij wel?

AvM_0-1658405265012.png

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Hier heb je alleen iets aan als je ook internet van Ziggo afneemt. 

Op dit apparaat installeer je de Ziggo Go TV app. Het is eenvoudiger omdat je geen los apparaat nodig hebt.

 

De besturingssysteem van je TV staat hier verder buiten. 

Hoe oud is de tablet welke Android versie draait daarop?

 

AvM
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 6Oplossingen
  • 12Likes

Hoi,

 

Het tablet is al jaren oud, draait op android 5.1.1. Ziggo Go versie 4.31.0. heb ik destijds nog kunnen installeren, updaten werkt dus kennelijk niet meer.

 

Ik was in de verwachting dat Ziggo Go dan al tevoren zou zijn geïnstalleerd op die "Google TV met Ziggo-Go" ?

Kan Ziggo Go dan ook op een Google Chrome worden geïnstalleerd met eenzelfde werking als resultaat (en hoe)?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Of de Ziggo Go TV app is voor geïnstalleerd als u deze via Ziggo besteld is mij onbekend, ik verwacht het eigenlijk niet. Maar het tekst gebruik suggereert  dat wel. Ter informatie  er is de Chromecast met het besturingssysteem AndroidTV nu ook wel GoogleTV genoemd, dat is wezenlijk een ander product dan de Google Chromecast modellen waar je naar toe cast vanaf een tablet of smartfoon, daar kan je niks op installeren.

 

Wat betreft  de tablet Ziggo Go vereist nu minimaal Android 6.0 dus dat klopt dan wel. Heel misschien lukt het nog om www.ziggogo.tv te openen.

 

 

AvM
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 6Oplossingen
  • 12Likes

Ah oke, ik heb inderdaad die andere versie waarmee je moet/kunt casten. 

 

Maar op die 'google tv' versie kun je dus wel de Ziggo-Go app installeren en daarmee op de TV, ook al is het geen Android TV, je Ziggo abonnement gebruiken? (ik heb ook internet via Ziggo, was ook een eis begreep ik).

Is het eenvoudig die app te installeren, en kun je daarnaast eventueel andere apps toevoegen?

 

Als de Ziggo app overigens niet tevoren is geïnstalleerd lijkt hij me via Ziggo aardig aan de prijs, via Google of Bol koopt je die voor onder de €70.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Die Google TV variant maakt zelfs een monitor slim.  Je krijgt zover ik weet toegang tot de playstore het is dus net zo eenvoudig om apps te installeren als op een tablet of smartphone. Alle of in ieder geval de meestevstreamingdiensten kunt u installeren. Dat hangt ervan af of die dienst AndroidTV ondersteund.

 

Het wel of niet aanwezig zijn van de app mag geen invloed hebben op de prijs. Uiteraard bent u vrij dit apparaat bij de leverancier van u keuze aan te schaffen.

 

Ik zelf heb met tevredenheid de goedkopere Firestick van Amazon gebruikt.

Theotje

Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Hou er wel rekening mee dat de opties die geboden word via wifi gestreamd moeten worden. Buiten huis tv kijken via wifi is wel van belang dat je minstens 20mb downloadsnelheid hebt vanaf de plaatsing van de tv.

  

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zover ik weet kunnen de nieuwere Chromecasts worden bekabeld het bron materiaal komt van via de kabel binnen. Wifi wordt dan alleen voor het aansturen gebruikt.

 

Dat geschreven hebbende een vooral stabiele verbinding is van belang de snelheid iets minder, 10 Mb zou al genoeg moeten zijn, 20 is inderdaad beter. Daarmee bedoel ik de interne linksnelheid niet wat er wordt afgenomen.

 

AvM
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 6Oplossingen
  • 12Likes

Ivm vakantie een wat latere reactie 🏖

Inmiddels deze aangeschaft (niet via Ziggo) en geïnstalleerd. Ziggo-go installeren gaat heel gemakkelijk en het werkt -ook achterin de tuin met draadloos internet- voorlopig prima!

Ook de programma's en film die ik heb opgeslagen zijn hiermee te benaderen, alle kanalen van m'n abonnement beschikbaar. 

Helemaal goed dus, enige betere optie: vooraf beter opletten en een Android TV kopen 😎.

 

Enige waarvoor ik de originele AB nog gebruik is aan/uitzetten van de TV want dat werk met de Chromecast met google TV niet (zover ik weet). Het originele systeem gebruik ik denk ik nu ook niet of nauwelijks meer, alles via de Chromecast met Google TV.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic