1
Vraag
2
Reacties
CMG27

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

TV kijken met Ziggo Go in plaats van Mediabox Next

Graag ontvang ik adies over onderstaande oplossing:

 

In verband met een aanpassing in de woonkamer wil ik mijn TV naar een andere kant verplaatsen. Op dat punt is geen coax aansluiting voor de Mediabox Next. Nu zou ik kabel kunnen verplaatsen en een nieuwe aanlsuiting maken. Maar in plaats daarvan overweeg ik om voor een oplossing met via de Ziggo Go app en Apple TV te kiezen.

 

Ik begrijp dat dit voor on-demand kijken geen verschil maakt, omdat dit met de Mediabox ook via de internetverbinding loopt. Echter voor live-tv kijken betekent dit dat dit via de App zal gaan in plaats van de mediabox.

 

Als ik de volgende set-up maakt, zou dit werken:

1) TV is aangesloten via internet en Apple TV

2) De internetverbinding is via Ziggo en komt bij Apple TV via een powerline.

3) De Mediabox Next is niet meer aangesloten

Dit betreft dus mijn 1e TV, niet een 2e TV elders in huis.

 

Horo graag of dit gaat werken. En heeft dit nog (grote) nadelen ten opzichte van tv kijken via de Mediabox?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @CMG27

 

Ik ben vooral benieuwd waarom je denkt dat het niet zou werken haha.

Als jouw TV een stabiele en goede internet verbinding heeft, is het zeker mogelijk om TV te ontvangen via ons en Apple TV. Hou er wel rekening mee dat het om de mogelijkheden gaat zoals de Ziggo GO app aanbied.

Het bestellen van bijvoorbeeld On Demand films is op deze manier niet mogelijk. Uiteraard bied Ziggo GO je wel de optie tot Replay TV en Movies & Series content waar geen betaling voor noodzakelijk is.

Heb je zo een beetje een idee wat je kan verwachten?

Bekijk in context

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

houd wel rekening mee dat je met de ziggo go tv app maar 720p beeldkwaliteit hebt en met de next 1080i bij live tv

 

opnames (van de next) worden dacht ik wel in 1080i aangeboden via de ziggo go tv app

wel is het vereist dat je het tv compleet next of tv max next blijft houden om gebruik te kunnen maken van opnames 

 

Bekijk in context

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@anoniemforum  schreef:

houd wel rekening mee dat je met de ziggo go tv app maar 720p beeldkwaliteit hebt en met de next 1080i bij live tv

 

opnames (van de next) worden dacht ik wel in 1080i aangeboden via de ziggo go tv app

wel is het vereist dat je het tv compleet next of tv max next blijft houden om gebruik te kunnen maken van opnames 

 


@anoniemforum 

Zojuist proefondervindelijk vastgesteld, dat de opnames helaas ook alleen in 720p te bekijken zijn.

Ik zag ook dat de content uit Movies & Series wel in een resolutie hoger te zien is, dat valt dan wel weer mee.

 

@CMG27 

Daarnaast heb ik geen beeld van mogelijk randverschijnselen als de Next nooit meer ingeschakeld wordt. Dat ding zal onder andere zijn updates gaan missen, wat op zich niet zo erg is als je hem niet gebruikt. Kleine(!) mogelijkheid dat de administratie van de Ziggosystemen er niet zo goed op berekend is, waardoor de Ziggo GO TV in de problemen kan komen. Het is in ieder geval geen voor de hand liggende situatie, maar het zou zeker geen reden mogen zijn om het daarom maar niet te proberen.

 

Het zou mooi zijn als iemand in de kennissenkring een Apple TV of een ander tv-apparaat, waarop Ziggo GO TV te installeren is, je in bruikleen kan geven om het uit te proberen

Bekijk in context

4 Reacties 4
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @CMG27

 

Ik ben vooral benieuwd waarom je denkt dat het niet zou werken haha.

Als jouw TV een stabiele en goede internet verbinding heeft, is het zeker mogelijk om TV te ontvangen via ons en Apple TV. Hou er wel rekening mee dat het om de mogelijkheden gaat zoals de Ziggo GO app aanbied.

Het bestellen van bijvoorbeeld On Demand films is op deze manier niet mogelijk. Uiteraard bied Ziggo GO je wel de optie tot Replay TV en Movies & Series content waar geen betaling voor noodzakelijk is.

Heb je zo een beetje een idee wat je kan verwachten?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

houd wel rekening mee dat je met de ziggo go tv app maar 720p beeldkwaliteit hebt en met de next 1080i bij live tv

 

opnames (van de next) worden dacht ik wel in 1080i aangeboden via de ziggo go tv app

wel is het vereist dat je het tv compleet next of tv max next blijft houden om gebruik te kunnen maken van opnames 

 

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@anoniemforum  schreef:

houd wel rekening mee dat je met de ziggo go tv app maar 720p beeldkwaliteit hebt en met de next 1080i bij live tv

 

opnames (van de next) worden dacht ik wel in 1080i aangeboden via de ziggo go tv app

wel is het vereist dat je het tv compleet next of tv max next blijft houden om gebruik te kunnen maken van opnames 

 


@anoniemforum 

Zojuist proefondervindelijk vastgesteld, dat de opnames helaas ook alleen in 720p te bekijken zijn.

Ik zag ook dat de content uit Movies & Series wel in een resolutie hoger te zien is, dat valt dan wel weer mee.

 

@CMG27 

Daarnaast heb ik geen beeld van mogelijk randverschijnselen als de Next nooit meer ingeschakeld wordt. Dat ding zal onder andere zijn updates gaan missen, wat op zich niet zo erg is als je hem niet gebruikt. Kleine(!) mogelijkheid dat de administratie van de Ziggosystemen er niet zo goed op berekend is, waardoor de Ziggo GO TV in de problemen kan komen. Het is in ieder geval geen voor de hand liggende situatie, maar het zou zeker geen reden mogen zijn om het daarom maar niet te proberen.

 

Het zou mooi zijn als iemand in de kennissenkring een Apple TV of een ander tv-apparaat, waarop Ziggo GO TV te installeren is, je in bruikleen kan geven om het uit te proberen

CMG27
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt allemaal voor de reacties. Verschil zit dus vooral bij live tv, en minder bij on demand kijken.

Ik ging er vanuit dat zit zou moeten werken, maar deze feedback helpt om een goed beeld te krijgen. Ik ga het eerst eens uitproberen en dan kijken wat de uiteindelijke oplossing wordt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic