De volgende situatie is waar ik mee zit....
Wij hebben een zomerhuisje net over de grens in België. We hebben daar geen kabelaansluiting of internetverbinding, behalve wat we met ons mobiel toestel kunnen bereiken. Als we daar zitten, willen we soms ook eens TV kijken - het nieuws, tour de france, etc. - en dus niet alleen op het kleine scherm van de iPhone of Android telefoon.
Hoe zouden we dit het beste kunnen doen?
- Vroeger waren er een aantal zenders via de ether te bereiken, maar dit is inmiddels afgeschaft
- We hebben gedacht aan een schotel op het dak, maar we zitten in een bos met zeer weinig signaal.
- Casten kan niet, want daarvoor heb je een internetverbinding én WiFi signaal nodig
- Ik heb begrepen dat de Ziggo Go app beveiliging heeft om een USB-C/Lightning kabel naar HDMI toe te staan, dus dat er zo niets op het scherm af te spelen is
- Een SIM-kaart van een andere (Belgische) provider lijkt ook geen oplossing te zijn. Daarmee hebben we dezelfde restricties.
- Het enige dat ik zelf nog kan bedenken is een 5G router plaatsen, daar ook WiFi op te zetten, en dan alsnog casten, maar ik vind die hele setup flink overkill. Daarnaast zijn we dan afhankelijk van die specifieke SIM kaart, terwijl er meerdere huishoudens zijn die van het huisje gebruik maken.
Wie o wie heeft er een (creatieve) oplossing voor ons?