De volgende situatie is waar ik mee zit....
Wij hebben een zomerhuisje net over de grens in België. We hebben daar geen kabelaansluiting of internetverbinding, behalve wat we met ons mobiel toestel kunnen bereiken. Als we daar zitten, willen we soms ook eens TV kijken - het nieuws, tour de france, etc. - en dus niet alleen op het kleine scherm van de iPhone of Android telefoon.
Hoe zouden we dit het beste kunnen doen?
- Vroeger waren er een aantal zenders via de ether te bereiken, maar dit is inmiddels afgeschaft
- We hebben gedacht aan een schotel op het dak, maar we zitten in een bos met zeer weinig signaal.
- Casten kan niet, want daarvoor heb je een internetverbinding én WiFi signaal nodig
- Ik heb begrepen dat de Ziggo Go app beveiliging heeft om een USB-C/Lightning kabel naar HDMI toe te staan, dus dat er zo niets op het scherm af te spelen is
- Een SIM-kaart van een andere (Belgische) provider lijkt ook geen oplossing te zijn. Daarmee hebben we dezelfde restricties.
- Het enige dat ik zelf nog kan bedenken is een 5G router plaatsen, daar ook WiFi op te zetten, en dan alsnog casten, maar ik vind die hele setup flink overkill. Daarnaast zijn we dan afhankelijk van die specifieke SIM kaart, terwijl er meerdere huishoudens zijn die van het huisje gebruik maken.
Wie o wie heeft er een (creatieve) oplossing voor ons?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Is natuurlijk afhankelijk vd ontvangst:
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Beste voor dit in het buitenland is de Google Chromecast 2018
Dit zijn chromecasten die werken samen met de Ziggo Go App en kan je gebruiken voor het buitenland op data of op Wifi. Let wel dat je de instellingen van je Ziggo Go op Data even laag zet anders vreet ie behoorlijk en je streaming ook. Maar dat spreekt voor zich denk ik Ziggo Go instellingen en even door kijken.
Via deze link Online TV kijken op je mobiel, tablet met Ziggo Go app of onderstaande QR code kan je hem downloaden.
Belgie, frankrijk vallen in de EU en kan je gewoon casten, ook op Data.
Is natuurlijk afhankelijk vd ontvangst:
Wat ts wil wordt gewoon erg lastig.
Ik vraag me af waarom een schotel niet zou kunnen, bomen moeten wel erg hoog en dichtbij staan om dit onmogelijk te maken.
Misschien is dit wat? starlink.com.
@Steefb was de enige optie die ik kon bedenken, maar jullie hebben er een betere kijk op.
Tag mag gewoon hoor 😉 gaat meer dat nog na me operatie even me rust hou, maar de vaste mensen weten dat tag wel mag.
Dank jullie voor de feedback.
Hoi @Dave Volgens http://www.chromecast-info.nl/vragen/heb-je-wifi-nodig-voor-de-chromecast/#:~:text=Maar%20ook%20de%2.... heb je toch echt WiFi nodig. Dus dat lijkt me geen optie.
@youriy Dat zou op zich wel een oplossing kunnen zijn. Het aantal gratis zenders is gelimiteerd (VRT 1, Canvas en Ketnet), maar voor wat wij zouden kijken mogelijk al voldoende. Wel zie ik dat "ze" er over nadenken om DVB-T2 uit te schakelen, maar dat dat ook de komende 5 jaar nog niet gaat gebeuren. Ik ga me hier eens wat meer in verdiepen, kijken wat de daadwerkelijke benodigdheden zijn!
Zou een hotspot wat zijn?
Ik heb geen ervaring, maar google wel.
https://www.google.nl/search?q=hotspot+chromecast
Zo kun je op een Android-smartphone een wifi-hotspot instellen (androidplanet.nl)
@HugoBozz schreef:
Hoi @Dave Volgens http://www.chromecast-info.nl/vragen/heb-je-wifi-nodig-voor-de-chromecast/#:~:text=Maar%20ook%20de%2.... heb je toch echt WiFi nodig. Dus dat lijkt me geen optie.
Je kan toch met je data je eigen Wifi Hotspot maken, mijn iPhone kan dit wel en me Android reserve tablet ook, je Chromecast activeren en voilla, doe ik af en toe in de slaapkamer maar ook in Parijs of Luxemburg via me eigen hotspot of MiFi router.
@Steefb Tja, het is een ouderwets naaldbos, met van die superhoge bomen die ook voor het vervaardigen van scheepsmasten gebruikt werden. En ze staan inderdaad ook redelijk dicht langs het huis; dichtbij genoeg om met het 'naalddak' boven het huis te hangen. We worden regelmatig bekogeld door een vallende dennenappel.
Wat betreffende Starlink: Dat is financieel niet haalbaar. Zo'n schotel kost al iets van 300 tot 450 euro, en vervolgens komt daar nog een abonnement van 60-65 euro per maand bij.
@HugoBozz hebben ze daar wel Telenet Hotspot want die behoort ook tot Ziggo, is even vraag. Mocht die er zijn dan heb je wel geluk.
@HugoBozz schreef:@youriy Dat zou op zich wel een oplossing kunnen zijn. Het aantal gratis zenders is gelimiteerd (VRT 1, Canvas en Ketnet), maar voor wat wij zouden kijken mogelijk al voldoende. Wel zie ik dat "ze" er over nadenken om DVB-T2 uit te schakelen, maar dat dat ook de komende 5 jaar nog niet gaat gebeuren. Ik ga me hier eens wat meer in verdiepen, kijken wat de daadwerkelijke benodigdheden zijn!
Net over de grens is NPO wellicht ook nog net te ontvangen let op daar is een DVB-T2 met hevc ondersteuning voor nodig.
Éen telefoon als hotspot is inderdaad mogelijk en dan vanaf een andere casten, of indien beschikbaar een laptop met de hotspot verbinden echter dit vreet data!
Met enkele modellen chromecast kan ook een wifi direct (gastmodus) verbinding worden gemaakt ook dan is er een data verbinding nodig.
De starlink tip is leuk echter dat is puur en alleen voor internet.
Toch is een schotel voor TV mogelijk wel een optie, beter voor de databundel. Ik vrees dat een chromecast niet gaat werken met een Telenet hotspot dat zal ook met een Ziggo hotspot een uitdaging zijn.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.