1
Vraag
2
Reacties
Ronaldb10

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

TV buitenland

Wij bevinden ons in Spanje. De Ziggo Go app werkt op mijn telefoon en tablet. Als ik op mijn smart tv of via de Xiaomi tv Mi Box S Wil kijken verschijnt dit" helaas, "je kan deze video volgens afspraak met de content aanbieder vanaf dit IP netwerk niet bekijken". De telefoon, tablet, TV en de Mi Box S zijn met hetzelfde Wifi netwerk verbonden. Wat kan ik doen om de Ziggo Go app ook op mijn tv en Mi Box te bekijken?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes

Hoi @Ronaldb10 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Ziggo. 

Wat jij nu gebruikt op de Mi Box is een Ziggo GO versie die ALLEEN in Nederland te gebruiken is en ALLEEN via je eigen Ziggo Internet aansluiting. Dit is dus heel wat anders dan de Ziggo GO versie die op je telefoon of tablet staat. Die kan je namelijk wel in het buitenland, alleen binnen de EU, gebruiken. Dat is het verschil en je gaat het dan ook niet via de Mi Box aan de praat krijgen want je hebt daar geen Ziggo Internet.

Voor meer informatie, zie deze pagina:
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Ziggo-GO-TV-voor-Apple-TV-Android-TV-en-Amazon-Fire-TV/... 

Waarom werkt de app alleen met een Ziggo internetverbinding?
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op Smart TV’s vallen niet onder de Content Portabiliteit wetgeving van  online diensten en is daarom geen open internetdienst. Wij houden ons hiermee aan de gemaakte afspraken met de content partijen. De app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Dit kan dus alleen worden aangeboden via ons eigen netwerk, de Ziggo internetverbinding.

Bekijk in context

12 Reacties 12
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes

Hoi @Ronaldb10 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Ziggo. 

Wat jij nu gebruikt op de Mi Box is een Ziggo GO versie die ALLEEN in Nederland te gebruiken is en ALLEEN via je eigen Ziggo Internet aansluiting. Dit is dus heel wat anders dan de Ziggo GO versie die op je telefoon of tablet staat. Die kan je namelijk wel in het buitenland, alleen binnen de EU, gebruiken. Dat is het verschil en je gaat het dan ook niet via de Mi Box aan de praat krijgen want je hebt daar geen Ziggo Internet.

Voor meer informatie, zie deze pagina:
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Ziggo-GO-TV-voor-Apple-TV-Android-TV-en-Amazon-Fire-TV/... 

Waarom werkt de app alleen met een Ziggo internetverbinding?
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op Smart TV’s vallen niet onder de Content Portabiliteit wetgeving van  online diensten en is daarom geen open internetdienst. Wij houden ons hiermee aan de gemaakte afspraken met de content partijen. De app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Dit kan dus alleen worden aangeboden via ons eigen netwerk, de Ziggo internetverbinding.

Ronaldb10
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor het antwoord. Het is wel vreemd dat casten vanaf telefoon of tablet naar tv wel mogelijk is.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

dat heeft te maken met Content Portabiliteit wetgeving van  online diensten

 

simpel wel gewoon dat ziggo de rechten niet heeft om tv uitzendingen via een mediabox achtig apparaat buiten hun netwerk aan te bieden

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@anoniemforum  schreef:

dat heeft te maken met Content Portabiliteit wetgeving van  online diensten

 

simpel wel gewoon dat ziggo de rechten niet heeft om tv uitzendingen via een mediabox achtig apparaat buiten hun netwerk aan te bieden


Dat klopt niet, dit is Ziggo's eigen bedrijfsbeleid!!! Met elke gewone op Android gebaseerde mediabox kan je de gewone Ziggo Go app zonder problemen gebruiken. Dit beperkt zich enkel tot de Ziggo Go TV app en Android TV dus niet regulier Android of de reguliere IOS.

 

Ziggo Go en Ziggo Go TV zijn twee verschillende apps, met afwijkende bedrijfsbeleidregels. Voor Ziggo Go TV verschuilt  Ziggo zich achter de content portabiliteits regels.

 

@Ronaldb10 je geeft zelf het antwoord al gewoon 'ouderwets' via de Chromecast.

Ronaldb10
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hartelijk dank voor uw reactie. Dit zijn antwoorden waar ik wat aan heb. Wij zijn 6 maanden in Nederland en 6 maanden in het buitenland (Europa) Het beleid van Ziggo heeft consequenties voor mijn Ziggo abonnement. Met de app van Canal Digitaal en NLziet kan ik zowel in Nederland als wel in het buitenland kijken. Ik dank denk dat ik die ga gebruiken en na jaren afscheid ga nemen van Ziggo.

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes

Even een correctie op je antwoord @Ronaldb10 
Bij Ziggo kan je ook in het buitenland Ziggo GO tv kijken, maar dan moet je dat doen via je mobiel. Niet via een Android kastje, dat kan namelijk bij Canal Digitaal en NLZiet ook niet. Want die twee werken ook gewoon via je mobiel en kunnen, net zoals wat Ziggo GO kan met je mobiel. 

Je moet het wel gescheiden houden en niet door elkaar heen halen aub! Dus wat bij CD en NLZiet kan, kan ook bij Ziggo GO via je mobiel of tablet, alleen niet via een Android kastje en dan aan je TV. Je hoeft nu dus geen afscheid te nemen van Ziggo 😉😎

Ronaldb10
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

U bent slecht geïnformeerd. Canal Digitaal en NLZiet kun probleemloos via een "kastje" of via een smart tv bekijken. Je hebt geen telefoon of tablet nodig om te casten. 

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes

Nou nou... je kan ook zeggen dat ik verkeerd ben geïnformeerd.
Slecht geïnformeerd is ook weer een zeer slechte uitdrukking 😉😎.

Maar fijn dat je het even aangeeft, dan ga ik daar eens achteraan om te kijken hoe dat zit. Ik was daar nog niet van op de hoogte, nogmaals dank voor het aangeven. 


** aangepast: zal ik je sterker vertellen, ik had het kunnen weten. Heb zelf NLZiet op m’n Apple TV staan. Dus ja, beetje dom dat ik daar niet aan heb gedacht. Sorry hoor, was even vergeten **

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ronaldb10 voor alle genoemde diensten geld wel de vier maanden periode. 

Dat wil zeggen dat je maximaal vier maanden aaneengesloten de Ziggo Go app mag gebruiken buiten Nederland, dat gaat ook voor Canal digital op en NLZiet.

 

Afscheid nemen van Ziggo hoeft inderdaad niet @EnergieBoy maar dan betaald de topic starter een halfjaar voor een dienst die je niet gebruikt.

Ronaldb10
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Juist, en dit is inmiddels zo'n €70 per maand. 6 x €70 is toch aardig wat geld. Behalve casten geeft Ziggo geen oplossing. Ik weet wat ik ga doen. Iedereen bedankt voor de reacties.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ronaldb10  schreef:

Juist, en dit is inmiddels zo'n €70 per maand. 6 x €70 is toch aardig wat geld. Behalve casten geeft Ziggo geen oplossing. Ik weet wat ik ga doen. Iedereen bedankt voor de reacties.


Je hebt uiteraard wel internet nodig als je in Nederland bent, of ga je in Nederland via mobiele data werken?

Ronaldb10
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee, via internet. Waarschijnlijk niet van Ziggo. Die behoort tot één van de duurdere. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic