maasakers19

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

TV & Replay: Volgende programma begint te vroeg

Sinds een aantal weken is er blijkbaar een nieuwe functie die (voordat je programma is afgelopen dat je terugkijkt), de suggestie geeft om het volgende programma alvast te starten (over +/- 15 seconden als ik het goed heb).  Reageer je niet op tijd of tik je net verkeerd (laptop en mobiel in mijn geval), begint het volgende programma al, terwijl het huidige programma nog niet afgelopen is. Kortom, einde gemist en als je dat alsnog wilt zien, moet je alles opnieuw bekijken, vanaf het begin en de reclames (wederom) uitzitten. Hoogst irritant! Ben ik de enige die dit heeft? Bij navraag bij Ziggo wist men van niets... Weet iemand hoe dit verholpen kan worden? Die suggestie vind ik zelf persoonlijk dus geen voordeel hebben...

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @maasakers19

 

Welkom op de Ziggo Community!


Lijkt mij ook hoogst irritant als je Replay TV aan het kijken bent en de cliffhanger van je programma moet missen.
Ik heb geprobeerd jouw probleem te reproduceren maar kom dit zelf niet tegen. Kun je ook aangeven hoe en waar je dit precies ervaart? Kijk je via de Ziggo GO app of via de browser?
Gebeurt dit bij commerciële programma's of de niet commerciële zoals NPO?

Heb je een voorbeeld programma met daarbij dag/tijd van de uitzending? Dan kunnen wij het eens verder onderzoeken.

maasakers19
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Jamyla,

 

Bedankt voor je reactie. Concreet als antwoorden op je vragen:

 

- ik kijk via de Ziggo Go app op zowel mijn mobiel als laptop (en bij beiden doet het probleem zich voor); de suggestie verschijnt dat het volgende programma over een x aantal seconden begint en hij begint met aftellen (ben je te laat, is je programma weg en einde heb je gemist)

- ik heb dit concreet gehad als ik op RTL8 "murder she wrote" terugkijk (19.30 geloof ik elke doordeweekse avond)

 

Voor mij zou het probleem het makkelijkst opgelost zijn als je die suggestie van volgend programma afspelen weg haalt en/of je, als je het einde gemist hebt, weer kunt beginnen met afspelen waar je gebleven bent. Maar die optie is dan helaas weg en moet je alles weer opnieuw bekijken/afspelen.

 

M.vr.gr.

Claudia

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Dank voor de toelichting @maasakers19

Ik heb zojuist een uur lang naar Murder, She Wrote gekeken via Replay TV, maar kan het probleem niet herleiden die jij hierboven schrijft.

Dat maakt het nogal complex. Zou je bij jou de app eens willen verwijderen en opnieuw installeren? Dan ben ik benieuwd of je het daarna nog ervaart.

maasakers19
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Jamyla,

 

Ik heb de ziggo app helemaal verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd. Vanmorgen weer gekeken maar helaas, wederom hetzelfde. Ik heb dit niet/nooit ingesteld, dat er een suggestie komt dat de volgende aflevering over 15 seconden gestart wordt, dus ik vind het erg vreemd dat ik dit blijkbaar als enige heb/het niet gereproduceerd kan worden. Er valt toch ergens wel te achterhalen wie dit gewijzigd/ingesteld heeft? Nogmaals, ik heb er niets aan ingesteld/gewijzigd... Maar vind het wel hoogst irritant dat ik blijkbaar de enige ben die het zowel op mobiel als laptop heb...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@maasakers19 Even hardop gedacht: gebruik je op de laptop nog een Ziggo Go app?

Of gebruik je https://www.ziggogo.tv/nl.html ?

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik heb dit eerlijk gezegd nog nooit gezien, meestal loopt het navolgende programma door en stopt na xx minuten.

 

Dat zou dan echt om een nieuwe functie gaan waarvoor dan mogelijk een kleine test groep wordt gebruikt.

 

Het gaat niet over een ingestelde herrinering voor een uitzending op bijvoorbeeld een ander kanaal?

maasakers19
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

op de laptop gebruik ik de ziggo go app, net als op de mobiel

maasakers19
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee, ik kijk het programma terug, ziggo go app op mobiel of laptop, via tv & replay. Ik heb verder niets gewijzigd; ik kijk bijna dagelijks op deze manier en sinds de laatste weken dus met dit - niet door mij gewenste - voorstel om de volgende aflevering van dezelfde series (dus niet het navolgende programma) te kijken, startend over 15 seconden. Als ik niet snel genoeg reageer, start dus het volgende programma en mis ik mijn einde. Verder kijken waar ik was gebleven kan niet. alleen het hele programma opnieuw kijken. Mag hopen dat dit geen testcase is, dan zou dit toch bij Ziggo bekend moeten zijn? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@maasakers19 Vreemd, want de Ziggo Go app zou op een laptop niet meer moeten werken.

Ik neem nu even aan dat het Windows is.

Kun je deze link eens gebruiken en inloggen en dan kijken of het dan ook is? https://www.ziggogo.tv/nl.html 

(Het kan zijn dat je na inloggen een vraag krijgt om een app te downloaden, doe dat vooral, dan start dit later heel snel op in een eigen omgeving.)

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Duidelijk, start je het bewuste programma vanuit de gids mischien speelt dat nog mee? Ik heb als test de uitzending Murder she wrote van dinsdag terug gekeken deze liep door in de film die erna kwam.

Kijk ik via fims & Series dan moet ik ook handmatig elke volgende aflevering van een serie starten, bingewatchen waar dit op lijkt kent Ziggo Go zover ik weet niet.

maasakers19
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ga via TV & Replay en selecteer dan RTL8 en murder she wrote van de dag ervoor bv. Ik ken eerlijk gezegd via de app geen andere weg dan het zo te doen.

Ik wil ook helemaal niet bingewatchen/dat het volgende pogramma van murder she wrote start want heb maar de tijd om 1 aflevering te kijken. Dat voorstel op het einde is alleen maar irritant en als ik niet snel genoeg ben, mis ik het einde. En moet ik alles opnieuw bekijken.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @maasakers19 en de rest! Ik val nieuw in dit gesprek binnen maar herken het probleem direct! Zelf liep ik hier namelijk ook al tegenaan, al is het bij mij niet constant. In mijn geval gaat het om een opname van Chateau Meiland en niet om een Replay uitzending. Ik heb deze opname er nog eens bijgepakt en ben een aantal keer naar het einde gegaan. De eerste keer kreeg ik inderdaad de melding over de volgende aflevering, maar drukte ik op een verkeerde knop waardoor de melding weer verdween. Bij poging twee kwam hij op hetzelfde stuk niet naar voren en bij poging drie is het gelukt om dit vast te leggen. De melding kwam enkele minuten voor het einde inderdaad naar voren, iets aan de vroege kant dus. 

Wat nu? Ik ga jouw melding, samen met mijn voorbeelden, doorzetten naar onze achterliggende afdeling zodat hiernaar gekeken kan worden. Zodra ik meer weet, laat ik het hier even weten! 

maasakers19
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dankjewel voor je reactie en meedenken!

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Graag gedaan natuurlijk! Vanuit onze afdeling kreeg ik nog wel de vraag of we wat extra informatie aan kunnen leveren. Zou je de volgende informatie nog door willen geven @maasakers19? Dan nemen ze dit mee in hun onderzoek.

 

- Van welk type apparaat maak je gebruik? Mobiel
- Van welk merk is dit apparaat?

- Wat is de software versie van dit apparaat?

- Welke versie van de Ziggo Go app heb je geïnstalleerd staan? 

Met iOS apparatuur check je de softwareversie via 'Instellingen' > 'Algemeen' en tik vervolgens op 'Info' om de op uw apparaat geïnstalleerde softwareversie te vinden. Met Android doe je dit via 'Instellingen' > 'Info telefoon' > Softwaregegevens. 

De versie van Ziggo Go check je in de app via de drie streepjes links > 'Instellingen'. De software versie staat dan helemaal onderaan vermeld. 

maasakers19
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Monica, ik kijk meestal op mijn android mobiel, Samsung Galaxy S20+.

Software mobiel is "android versie 11" (weet niet of dit is wat je bedoelt)

Ziggo go versie is 4.33.0.

 

Op mijn laptop (Lenovo) staat windows 10, ook hier heb ik op de ziggo app hetzelfde probleem. Ziggo app versie is hier3.34.17

 

m.vr.gr. Claudia van Maasakkers

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Dankjewel @maasakers19

 

We hebben jouw voorbeeld aangeleverd en gaan ermee aan de slag dit te reproduceren en op te lossen. 

Dank voor je input!

Uitgelicht topic