Beste ziggo,
Na het bellen van de klantenservice is mij gevraagd om hier een topic te openen.
Sinds 28-11-2024 lukt het niet meer om content te bekijken via de Android versie van de ziggo app.
Op android tv box van Xiaomi (Mi s 2nd gen), de Shield tv pro en de mobiele app van ziggo op android wil ik tv kanalen bekijken.
1) Het wisselen van de kanelen gaat op de 2 boxes heel langzaam en filmcontent geeft een foutmelding
2) Op de mobiele app laadt helemaal niets.
In beide gevallen komt random de foutmelding dat er geen internet verbinding is, en als die er wel is dan ligt het aan ziggo. Of het omschakelen van kanalen duurt heel erg lang, zeg een halve minuut tot minuut.
Er is geen storing gemeld, maar volgens mij is er wel iets aan de hand met de app. Hoe krijg het tv-kijken gedeelte weer vlotjes aan de gang?
Ik heb de shield helemaal gefactory reset in de hoop dat dit het zou verhelpen, wissen van cache, verwijderen en opnieuw installeren van de app haalt niets uit.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb het issue kunnen oplossen na een wat speurwerk
- Als ik de Nvidia shield direct op de ziggo modem zette, dan werkte het switchen van kanalen en de andere content snel
- Zodra de shield weer op de router gezet werd (bekabeld) die achter het ziggo modem hangt, dan werd alles weer traag.
- Het probleem moest dus of in de router zitten, of in de android box.
- Toen ik bij de netwerkinstellingen ipv6 uitzette op de shield, toen werkte het switchen tussen kanalen ineens prima. Daardoor het vermoeden dat de ipv6 instellingen op de router niet goed stonden.
- In de asus router moest ik in het menu van ipv6 instellen dat de connectietype op passthrough staat, dit omdat de ziggo router een automatisch ip uitgeeft.
Probleem dus opgelost
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Aanvullend: via de browser op een PC werkt de webversie wel goed.
Ik heb het issue kunnen oplossen na een wat speurwerk
- Als ik de Nvidia shield direct op de ziggo modem zette, dan werkte het switchen van kanalen en de andere content snel
- Zodra de shield weer op de router gezet werd (bekabeld) die achter het ziggo modem hangt, dan werd alles weer traag.
- Het probleem moest dus of in de router zitten, of in de android box.
- Toen ik bij de netwerkinstellingen ipv6 uitzette op de shield, toen werkte het switchen tussen kanalen ineens prima. Daardoor het vermoeden dat de ipv6 instellingen op de router niet goed stonden.
- In de asus router moest ik in het menu van ipv6 instellen dat de connectietype op passthrough staat, dit omdat de ziggo router een automatisch ip uitgeeft.
Probleem dus opgelost
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.