Henk.St

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Streaming problemen met Airplay

Beste mensen,

Al enige tijd heb ik problemen bij het streamen van Tv  programma's  met de ziggo GO app vanaf mijn iPhone 8+ met mijn AppleTV  op de tv aangesloten met een HDMI kabel.

De melding die op het scherm verschijnt zegt :  video kan niet worden afgespeeld -11870  Een fout bij het laden.

Alles nagezien: appleTV terug naar fabriek stand en opnieuw ingesteld, de Ziggo Go app opnieuw op de telefoon gezet, het modem uit gezet en de instellingen zijn door de Ziggo helpdesk nagezien. Tot op heden geen succes.  Hetzelfde probleem heb ik ook met Viaplay.

Het streamen van Spotyfi en podcasts gaat zonder problemen en een film met de Pathé thuis app gaat ook goed.

Mijn vraag is of een oplossing van dit probleem in zicht is.

Met vriendelijke groet,

Henk Stakenburg

8 Reacties 8
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

Het lijkt er een beetje op of je een in huis lokaal capaciteit probleem hebt zeg maar te weinig bandbreedte met je WIFI .

 

Als je een speedtest doet met je iphone verbonden met de wifi hoeveel geeft hij dan aan ?  https://apps.apple.com/nl/app/speedtest-snelheidstest/id300704847

Kies wel een goede server bijvoorbeeld KPN Amsterdam 😉   

Henk.St
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Ronihd,

Dank voor je reactie.

Hedenavond de speedtest uitgevoerd op Kpn Amsterdam. Mijn iPhone ingesteld op Wifi Ziggo xxxxxxx-5G.

Resultaat: Download 98.5 Mbps  en de upload 17 Mbps.  Voor de video test 2160p en 856ms.

Ook met mijn AppleTV een netwerktest uitgevoerd en die was ook oké.

De cijfers lijken mij in orde maar ik kan dat niet zelf beoordelen. 

Het vreemde in dit geheel is dat als ik een app bekijk op mijn telefoon zoals b.v. ZiggoGo , NPO start of Viaplay dan gaat dat goed, maar op het moment dat ik met Airplay wil streamen naar de Appletv dan komt er op het scherm de mededeling " Er heeft zich een fout voorgedaan bij het laden van dit materiaal. Probeer het later opnieuw"

Ik heb een trailer op PathéThuis geprobeerd en dat gaat wel goed. Ook met Viaplay is tot een aantal maanden geleden zonder problemen gegaan en opeens lukte het niet meer evenals ZiggoGo.

Al bij al geeft het mij de indruk dat het probleem zou kunnen zitten in de App's zelf en dat het bijbehorende media bedrijf aan de app een tool mee geeft wat streamen voorkomt.  

Ik hoop voldoende inzicht in het probleem te hebben gegeven.

Met vriendelijke groet,

Henk Stakenburg

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@ Henk , haal de stroom van de apple tv af +_ 30 seconden en reboot ook je telefoon.

Kijk wat er dan gebeurt.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Op mijn AppleTV kan ik de Ziggo GO TV app installeren, dat kan een optie zijn en hoef je airplay niet te gebruiken vanaf je iPhone. De AppleTV moet dan ook aangesloten zijn op een Ziggo internet aansluiting. 

 

Als ik via airplay Ziggo GO live tv ga streamen vanaf mijn iPad, zie ik een draaiende ster dat aangeeft dat verbinding is gemaakt en wil gaan afspelen. Als ik niets doe kan ik blijven wachten totdat ik een ons weeg 😏. Echter druk ik dan op de play knop of grote ronde knop van de AppleTV afstandsbediening begint het wel met afspelen. 

Henk.St
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Karel,

Inmiddels heb ik mijn AppleTv verbonden met een ethernet kabel en is dus nu met kabel verbonden met mijn modem/router. Maar ik zie nog geen mogelijkheid om de ZiggoGo app op mijn Apple tv te krijgen.

Heeft u daar nog een aanwijzing  voor?

Met vriendelijke groet,

Henk Stakenburg

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Ga op je AppleTV naar de App store

99A2D69E-5CE2-420B-A022-A5E596D4ABEA.jpeg

En zoeken naar Ziggo Go TV via de letters ziggo of met voice control te zeggen

A082AB0F-8CE4-4964-8179-FE9986E5E948.jpeg

en krijg je de mogelijkheid om Ziggo Go TV te installeren

 

Zo kan je ook Viaplay NPO Netflix Disney+ HBOmax etc. installeren op de AppleTV

Henk.St
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Karel,

Bedankt voor je aanwijzing, echter de app Appstore heb ik niet in het hoofdmenu staan ( zie bijlage ) en opnieuw zou ik niet weten hoe ik dat er op moet krijgen.

Met een software update komt hij er ook niet bij.

Met vrgr.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Het lijkt erop dat je een AppleTV van de 3de generatie hebt. Ik heb dit artikel gevonden https://support.apple.com/nl-nl/HT211938 daarin staat dat die geen appstore heeft. Dan houd het hier op om ZiggoGoTV te installeren.

 

Sommigen hebben ook een probleem met airplay streamen als er homepods zijn aangesloten op de AppleTV zie https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-GO/AppleTV-AirPlay-is-niet-toegestaan-voor-deze-zender/m-p/10773...

Zelf heb ik geen homepods dus daar heb ik geen ervaring mee. Als dat het ook niet is hoop ik dat er anderen zijn die je wel verder kunnen helpen.

Uitgelicht topic