Beste Ziggo,
In het buitenland gebruik ik mijn mobiele data als hotspot voor mijn laptop. Wanneer ik Ziggo Go kijk op mijn laptop kan ik de kwaliteit niet instellen, en zit ik met een gebruik van 2 GB/uur. In een post van 3 jaar terug is dit al eens aangekaart. Is hier ondertussen al een oplossing voor?
Vriendelijke groet,
Koen
Opgelost! Ga naar oplossing.
Pfoe, goede vraag. Op het hoe en waarom moet ik je het antwoord schuldig blijven ben ik bang. Zoals aangegeven is de functionaliteit wel beschikbaar als je vanuit de Ziggo GO app de streamkwaliteit aanpast naar 'Laag' terwijl je verbonden bent met mobiele data. Ik verwacht dat dit niet beschikbaar is via ziggogo.tv omdat je gebruik maakt van de webbrowser versie op een laptop of computer welke in de meeste gevallen verbonden zal zijn per wifi of internetkabel, maar kan dit niet met zekerheid zeggen 😞
Fijn dat je met Netlimiter een workaround hebt gevonden om het toch enigszins binnen de perken te houden!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dag @DukenuKoen1821! Allereerst van harte welkom hier op de Ziggo Community. Leuk je hier te mogen verwelkomen 🙂
Een verbruik van 2GB/uur gaat natuurlijk hard en ik kan me voorstellen dat je mobiele bundel op deze manier snel uitgeput raakt. Het is alleen mogelijk om de stream kwaliteit aan te passen in de mobiele Ziggo GO app wanneer je verbonden bent met je mobiele netwerk. Je kunt de stream kwaliteit dan op 'Laag' zetten om het verbruik te beperken in ruil voor een lagere kwaliteit. Als je via je laptop kijkt en daarbij gebruik maakt van de hotspot van je smartphone is dit helaas niet mogelijk. Dit omdat er bij het gebruik van Ziggo GO via ziggogo.tv vanuit gegaan wordt dat je gebruikt maakt van een draadloze wifi- of bekabelde internetverbinding.
Hartelijk dank voor je antwoord Erik. Weet je missschien waarom dit nog niet is geregeld? Is het technisch ingewikkeld of een beleidskeuze? Die arme Lycke heeft het drie jaar geleden al intern aangekaart, ze zal zich erg genegeerd voelen 😉
https://community.ziggo.nl/t5/Suggesties/Stream-kwaliteit/m-p/390864
Het is op de laptop goed te regelen met Netlimiter, dus allemaal geen ramp gelukkig. Maar ik dacht ik vraag het toch even, via Ziggo Go zou net wat makkelijker zijn 🙂
Pfoe, goede vraag. Op het hoe en waarom moet ik je het antwoord schuldig blijven ben ik bang. Zoals aangegeven is de functionaliteit wel beschikbaar als je vanuit de Ziggo GO app de streamkwaliteit aanpast naar 'Laag' terwijl je verbonden bent met mobiele data. Ik verwacht dat dit niet beschikbaar is via ziggogo.tv omdat je gebruik maakt van de webbrowser versie op een laptop of computer welke in de meeste gevallen verbonden zal zijn per wifi of internetkabel, maar kan dit niet met zekerheid zeggen 😞
Fijn dat je met Netlimiter een workaround hebt gevonden om het toch enigszins binnen de perken te houden!
Bedankt voor je eerlijke antwoord, mocht je deze functionaliteit nog een zetje kunnen geven op de ontwikkelkalender dan graag. Het mooie sportaanbod van Ziggo (F1 race en kwalificatie, voetbal) kijk ik toch liever op een groot scherm in plaats van op mijn mobiel, maar toch goed om te weten dat het daar wel mogelijk is. Een fijne dag gewenst verder!
Hoi ziggo,
Ik bump dit topic even als dat mag.
De reden is dat ik toch wel graag een kwaliteit keus optie in de Ziggo-go App's en in de InternetBrowsers zelf wil.
Elke stream kan dat tegenwoordig wel. Ik vind het handig omdat je dan je keus ook permanent kan maken en het niet steeds switchen doet met een 'auto kwaliteit' optie.
ps.
(bij elke stream-aanvraag opnieuw naar auto kwaliteit, is bij de meeste stream diensten ook het geval, das wel handig)
Maar wordt er nog aan gewerkt, of heeft ziggo daar al een oplossing voor gecodeerd die wij niet zien, of waarom mogen wij dat dan zelf niet als dat het beleid is bijv. Ik zou het wel graag willen weten hoe en wat.
alvast dank voor een reactie
Ik kan mijn laatste bericht niet editen in chrome iphone app.
dan maar zo
Ik zie een update in juni aankomen volgens dit bericht. Ik ben benieuwd. Top
https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-Updates/Ziggo-GO-krijgt-een-update/ba-p/955956
Hi @renen1
Ook in de nieuwe Ziggo GO website komt geen native optie om het dataverbruik in te stellen. De kwaliteit is samenhangend met je verbindingssnelheid. Je kan in veel browsers de netwerk throtteling aanpassen door met je rechtermuis te kiezen voor inspecteren , vervolgens voor Netwerk en pas vervolgens No Thotteling aan naar een andere preset.
Hopelijk helpt dit om het data verbruikt te verminderen.
@Folkert gaat dit ook werken als een extern apparaat als hotspot wordt ingesteld dan wordt dit toch als een 'gewone' wifi verbinding gezien?
Ik vermoed dat de optie die je nu toont enkel werkt op een laptop of tablet met een datasim.
Hoe relevant is dit artikel nog? Hier lijkt het erop dat het scherm formaat bepalend is niet de verbinding.
Hallo @RoWi , een hotspot wordt inderdaad naar mijn weten gezien als een "gewone" wifi verbinding.
@Meindert schreef:Hallo @RoWi , een hotspot wordt inderdaad naar mijn weten gezien als een "gewone" wifi verbinding.
En daar gaat het in het start bericht om, daar is dan wel een workaround voor gevonden.
Ik meen dat de verbinding geen invloed heeft op de kwaliteit/bitrate meer de omvang van het scherm, vandaar mijn vraag hoe relevant dat tweakers artikel nog is, ik kan nergens recentere info vinden.
Ook hier bij streamen met chromecast wordt mijn data snel weggevaagd. Ik begrijp dat chromecast zinn eigen verbinding maakt met ziggo server, maar is er geen manier deze stream te limiteren bijvoorbeeld via de website op je ziggo account? Of op enig andere wijze. Ben benieuwd. Thnx
@Arthur66 schreef:Ook hier bij streamen met chromecast wordt mijn data snel weggevaagd. Ik begrijp dat chromecast zinn eigen verbinding maakt met ziggo server, maar is er geen manier deze stream te limiteren bijvoorbeeld via de website op je ziggo account? Of op enig andere wijze. Ben benieuwd. Thnx
Dan zullen de app bouwers van Liberty Global bij de app bouwers van Netflix in de leer moeten. Voor Ziggo is het 'maar' een extra service niet de hoofdzaak.
Video zal altijd een aanslag op de data bundel maken, al wordt dat aangepast.
@DukenuKoen1821 schreef:Beste Ziggo,
In het buitenland gebruik ik mijn mobiele data als hotspot voor mijn laptop. Wanneer ik Ziggo Go kijk op mijn laptop kan ik de kwaliteit niet instellen, en zit ik met een gebruik van 2 GB/uur. In een post van 3 jaar terug is dit al eens aangekaart. Is hier ondertussen al een oplossing voor?
Vriendelijke groet,
Koen
Een prima idee, maar Ziggo heeft moeite genoeg om de huidige app werkbaar te krijgen, dus als er dan nog een extra optie in moet, wordt het echt véél te moeilijk ( kuch ) 😠.
Ik heb ooit al eens voorgesteld om een optie te maken, waarmee video geheel uitgezet kan worden en men dus alleen kan luisteren. Maar zelfs een simpele video aan/uit instellingen is te moeilijk voor Ziggo's superieure software engineers ( kuch kuch kuch.... ).
@RoWide Ziggo software kids in de les bij Netflix app bouwers? Netflix ziet die kleuterklas al aankomen 🤣🤣🤣.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.