1
Vraag
2
Reacties
JP53

Level 3
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Streaming Ziggo Go

Hallo, ik heb een Sony Xperia L1 (Android 7.0) en gebruik de Ziggo Go app met WiFi. Sommige (buitenlandse) zenders zoals bijvoorbeeld Belgie en Duitsland laten een paar seconden bewegend beeld zien en geluid horen en dan bevriest het beeld. Het geluid blijft wel aanwezig. Verwijderen en opnieuw installeren van de app lost het fenomeen niet op. iemand enig idee.? Een Samsung GT-I9195 functioneert prima met de app.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
dirajmore

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
hello,
it happend to me tv too ! this is what i did
Streaming from the Ziggo GO app is useful if you have a second TV to which no cable has been pulled through. For example in the bedroom or in a holiday home in the Netherlands.

Connect to the same Wi-Fi network on your smartphone or tablet as on your Chromecast or Apple TV.
Take the remote control of your TV set and press the Source / AV / Input button (the name of this button differs depending on the type of remote control).
Open the Ziggo GO app on your smartphone or tablet and press the menu button at the top left of the app .
Press TV Watch and then select a channel.
Then press the Chromecast or AirPlay icon to stream the image to your TV.
The Chromecast icon can be found on the top right of the menu bar: Chromecast
The AirPlay icon is located at the bottom right of the menu bar: Airplay
regards
dirajmore

***mod edit, links verwijderd conform forum regels***

Bekijk in context

11 Reacties 11
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi JP53,
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo

Gebruik je 2,4Ghz of 5 Ghz? Hebben deze op je router beide dezelfde naam?
Als je de mogelijkheid hebt om op 5Ghz wifi te gaan, zou ik dat zeker doen, dat geeft wat meer snelheid en helpt ook beter bekijken van de Ziggo Go app. Heb je beide op dezelfde naam dan zou ik deze aanpassen naar twee verschillende namen, anders zit het elkaar in de weg.

Probeer dit eens en laat weten of het werkt.

** iemand anders nog meer ideeën die zouden kunnen helpen? advies altijd welkom **
JP53
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Dank voor je reactie. Ik gebruik vooralsnog alleen 2.4GHz. Wel vreemd dat de oudere Samsung wel goed functioneert en de nieuwe Sony niet. Ik ga 5GHz eens proberen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @JP53. Welkom hier! Hoe gaat het nu?
JP53
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Het probleem blijft aanwezig....
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Heb je nu de nieuwe versie al geïnstalleerd?
Van de week is er een nieuwe versie online gekomen. Misschien kan je daar eens naar kijken?!
JP53
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ook met de nieuwe versie hetzelfde fenomeen.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Oke, dat is wel erg vervelend. Zullen Lycke Ziggo nog eens vragen of ze er naar kan kijken.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @JP53. Bedankt voor de update! Minder fijn dat het nog steeds niet werkt, natuurlijk.
Ik ben benieuwd; wanneer je de app zonder wifi (op je mobiele netwerk) laat werken, gaat het dan anders?
En wanneer je op een andere locatie gebruik maakt van de app (via de wifi)?
dirajmore

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
hello,
it happend to me tv too ! this is what i did
Streaming from the Ziggo GO app is useful if you have a second TV to which no cable has been pulled through. For example in the bedroom or in a holiday home in the Netherlands.

Connect to the same Wi-Fi network on your smartphone or tablet as on your Chromecast or Apple TV.
Take the remote control of your TV set and press the Source / AV / Input button (the name of this button differs depending on the type of remote control).
Open the Ziggo GO app on your smartphone or tablet and press the menu button at the top left of the app .
Press TV Watch and then select a channel.
Then press the Chromecast or AirPlay icon to stream the image to your TV.
The Chromecast icon can be found on the top right of the menu bar: Chromecast
The AirPlay icon is located at the bottom right of the menu bar: Airplay
regards
dirajmore

***mod edit, links verwijderd conform forum regels***
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
dirajmore Thanks for your solution, this can help may others.:relaxed:
JP53
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Lycke Ziggo wrote:
Hey @JP53. Bedankt voor de update! Minder fijn dat het nog steeds niet werkt, natuurlijk.
Ik ben benieuwd; wanneer je de app zonder wifi (op je mobiele netwerk) laat werken, gaat het dan anders?
En wanneer je op een andere locatie gebruik maakt van de app (via de wifi)?


De afgelopen maanden van alles geprobeerd met 2.4 & 5 GHz wifi op diverse locaties.
Ik denk dat het toch aan de Sony ligt.
De NL zenders doen het prima maar het beeld van merendeel van de overige lopen na een pasr seconden vast.
Het geluid blijft wel aanwezig.
Zoals gezegd, met een oude Samsung geen enkel probleem.
Reactie Sony: helaas is de app blijkbaar niet geschikt. Tja..., daar was ik ook al achter gekomen....
Nou ja dan maar niet :slight_frown:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic