GeVrug

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Streaming; Chromecast is niet toegestaan voor deze video

Goedenmiddag, ik heb de chrome cast geïnstalleerd, maar ziggo go app werkt niet met streamen, krijg elke keer de melding.

 

Chrome cast is niet toegestaan voor deze video

 

Graag oplossing

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
32 Reacties 32
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @GeVrug 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Wat gek dat je niets kunt casten van Ziggo GO. Ik maak zelf ook gebruik van een ChromeCast en ervaar hier verder geen problemen mee. Probeer je toevallig content van Replay TV te streamen? Zo ja, dat is niet toegestaan vanwege rechten met de contentaanbieders. Dat zou de betreffende foutmelding wel kunnen verklaren. Live-uitzendingen hoor je wel te kunnen streamen. 

Kim50

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Cecilia Ziggo Hoezo rechten?Via KPNonline TV is het wel allemaal mogelijk. Kan bij KPN meer terugkijken via chromecast. Dat is via Ziggo niet mogelijk. Heeft KPN dan meer rechten dan Ziggo om programma's via chromecast te streamen?

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Dat kan goed @Kim50. Het is voor ons niet inzichtelijk wat KPN voor afspraken heeft, maar het is bij ons niet mogelijk vanwege de rechten. Wellicht dat dit in de toekomst wel zal komen, maar hierover is momenteel nog niks bekend. Dat dit niet mogelijk is wordt ook aangegeven op deze pagina

Paulus1982

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik snap dit verhaal niet helemaal, want qua rechten wordt het streamen via een chromecast als hetzelfde gezien als via een laptop met hdmi kabel. Het laatste werkt echter wel. Ben je dan illegaal aan het streamen, of is er een andere reden dat je niet kan streamen via een chromecast?

Reden zouden kunnen zijn dat jullie de goedkope chromecast als concurrent zien van jullie extra box of kaart, waar je als gebruiker gemiddeld 5 euro per maand voor betaalt. Een chromecast zou zich dus in 7 maanden terug verdient hebben en het scheelt Ziggo een hoop inkomsten. Ik zeg overigens niet dat het zo is, maar het begint er wel op te lijken, zeker omdat alle concurrenten de optie wel aanbieden.

Aangezien Ziggo druk is met allerlei verbeteringen aan de app en media boxen en ons verder altijd goed heeft geholpen, ga ik er vanuit dat de door mijn omschreven reden, niet de reden is. En ik hoop dan ook dat met komende updates van de ziggo go app en media xl box deze problemen opgelost worden, zodat iedereen optimaal gebruik kan maken van zijn ziggo abonnement zonder dat de gebruiker een kabel naar elke tv en pc in huis moet trekken. Dat is namelijk zo 2010. 

 

Fynn123

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

“Zo ja, dat is niet toegestaan vanwege rechten met de contentaanbieders.”

 

Cecilia, kunnen jullie hier iets specifieker in zijn? Ik betaal toch gewoon voor Ziggo. Hoezo kan ik wel via de HDMI kabel replay content terug kijken en niet via Chromecast?

 

Zijn er content aanbieders die zeggen dat programma’s wel via Replay teruggekeken mogen worden maar niet specifiek met Chromecast? Of gaat het over het streamen via Wifi?

 

Wat Paulus al zegt, het lijkt er eerder op dat jullie bewust Chromecast blokkeren vanwege concurrentie met jullie eigen

apparatuur.

 

Zoniet, prove us wrong 🙂 ben iets specifieker. Staat het ergens in de voorwaarden?

 

 

Ericmulders

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het is bijzonder teleurstellend dat dit niet werkt, en eens met de andere opmerkingen dat de rechten verklaring onlogisch is, aangezien replay zonder problemen via een minipc/androidbox met HDMI gestreamd kan worden via diezelfde Ziggo Go app. Alleen draadloos via Chromecast wordt geblokkeerd.

 

 

Kat1963

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is hier een oplossing voor te bedenken? Wij hebben namelijk hetzelfde probleem

Greggg

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste,

Ik heb net KPN opgezegd voor Ziggo, NA dat de verkoper me had gezworen dat ik via de app ook alles kon zien wat op de mediabox te zien was.

Nu blijkt dit niet waar en als ik dan bovenstaande reacties lees, zonder een reactie van Ziggo weet ik al voldoende!

Na dat er mij al een dubbele factuur werd bezorgd omdat Ziggo mijn KPN niet had opgezegd, ondanks dit duidelijk vermeld stond op mijn contract,

Na dat de geplande afspraak bij het tekenen van het contract men ook dit niet had ingepland,

Na dat de ZiGGO assistente dan even aangaf dat het allemaal mijn probleem was en dat ik dit maar zelf moest zien op te lossen met KPN, is dit laatste met de Chromecast echt de druppel. PROFICIAT ZIGGO!

 

Ik ga alleszins de consumentenbond hiervan op de hoogte stellen, want dit is puur bedrog!

 

Paulus1982

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ok dit verhaal wordt nog iets meer bijzonder. Ik ben er zojuist achter gekomen, dat als ik via mijn pc of laptop Ziggo Go open in mijn browser (dus op ziggo.nl) ik de content die ik NIET met de Ziggo Go app (op mobiel) kan streamen naar mijn Chromecast, WEL kan streamen naar de chromecast. 

Met andere woorden zou dat betekenen dat de rechten zouden zeggen: je mag het zelfs streamen naar een chromecast, als je dat maar niet met de mobiele app doet. Dat is toch raar Ziggo?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Paulus1982 de aansturing informatie verwerking vanuit de Chrome browser (die je naar ik vermoed gebruikt) naar een Chrome cast is anders zover ik weet, in dit geval wordt de TV gezien als  beeldscherm van de PC.

Een tablet aan een TV aansluiten geeft ook een fout vaak wel geluid echter geen beeld. Terwijl dat wezenlijk niet anders is dan een laptop of de pc aan een TV aansluiten.

Ik begin zelf ook steeds meer te twijfelen aan de licentie uitleg het lijkt steeds meer op een fout of bewuste beperking vanuit Liberty Global/Ziggo in de app. Net zo goed dat screen mirror niet goed werkt.

Dat we niet alles mogen terugkijken ja dat bepaald de content eigenaar, dat deze ook nog de methode bepaald is inderdaad vreemd.

 

Reden zouden kunnen zijn dat jullie de goedkope chromecast als concurrent zien van jullie extra box of kaart, waar je als gebruiker gemiddeld 5 euro per maand voor betaalt. 

Kon dat maar je kan momenteel enkel 2 CI modules bestellen naast een Mediabox XL of Next.

Wat terugkijken betreft door het verschil in de abonnementen en geleverde hardware kan ik via een Humax niet hetzelfde terugkijken wat met de XL of Next wel kan.

dliz

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

RoWi. wrote:

 

Kon dat maar je kan momenteel enkel 2 CI modules bestellen naast een Mediabox XL of Next.

De CI+ module heeft ook zo zijn beperkingen. Ik had mijn Mediabox XL ingeruild voor een CI+ module om alles op de TV zelf te kunnen doen. Echter via CI+ is de replay functie beperkt. Zo kun je niet vanuit de TV-gids terugkijken of een lopend programma vanaf het begin terugkijken. En het lijkt erop dat programma's (erg) vertraagd daar aangeboden worden. Dus wil je een net afgelopen programma terugkijken dan moet dat via de Ziggo GO app, maar dan kun je dus weer dit niet streamen naar de TV. Misschien moet ik ook toch maar eens naar de mogelijkheden bij KPN gaan kijken.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@dliz mee eens, dat is het kromme van de diverse methoden, het is bijna niet uit te leggen, behalve beperkingen in de hardware dat we via een app meer kunnen en mogen terugkijken dan via een Humax of CI module.

Het is puur een marketing middel om TV Compleet of Max te verkopen

jvanenteren

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Kwam er eergisteren ook achter dat Ziggo Go app de rechten op content bij streamen/casten van TVReplay naar TV nog steeds anno 2021 niet heeft dit is toch zeer teleurstellend.

Heb op dit moment ivm tijdelijke verhuizing ook een gratis abonnement eerste mnd op Canaldigitaal app,hier kon ik wel vanuit TVReplay casten/streamen naar tv.

Waarom Ziggo dat nog steeds niet heeft vermoed ik met geld en contractafspraken,en hun eigen hardware ( Mediabox next ) het is zo jammer.

janvv

Level 5
  • 95Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

Hierover wordt al jarenlang gesteggeld op dit forum. Het is gewoon bekend dat Ziggo deze service niet biedt. Als KPN dat wel doet, dan moet je naar KPN overstappen, als dit onoverkomelijk voor je is. Zo simpel is dat.

Het wat omslachtig, maar de omweg via de Chrome browser werkt voor mij wel.
Ziggo moet wel stoppen met te zeggen dat het om rechten gaat. Dat is echt onzin. Laten ze eerlijk zijn, en zeggen dat ze dit gewoon niet willen.

In mijn woonplaats is Ziggo de enige aanbieder met snel internet, dus ik heb weinig keus.

henniew

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Inderdaad jammer, ze zijn goed bezig om klanten af te stoten.

larsvanoosterom

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik betaal meer dan 100 euro per maand aan ziggo en wil dan ook wel graag Replay willen streamen naar mijn chromecast. Los dat op ziggo!! **bleep** de rechten. Wij betalen ervoor. 

vasco_nl

Level 6
  • 513Posts
  • 6Oplossingen
  • 40Likes

Ook wij merken dat er steeds minder via de app naar Chromecast kan worden gestreamed en dus maar een laptop middels HDMI moeten aansluiten om het wel te kunnen. Is niet meer anno 2021. Wat heeft een Chromecast functie voor zin in jullie app als je er niets meer mee kan. Het rechtenverhaal is onzin want met andere providers kan het wel. We mogen steeds meer betalen voor steeds minder en apparaten bijhuren voor functies die al prima werkte met de app en Chromecast. Glas tot de voordeur is er nog steeds niet dus een alternatief voor snel internet hebben we hier niet. Ziggo is een monopolist en melkt dat ondertussen wel heel erg uit.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @larsvanoosterom en @vasco_nl

Ik bundel jullie vragen en antwoorden even in 1 bericht, dat is wat makkelijker 🙂
Vanuit jullie begrijp ik heel goed dat het wenselijk is om alle TV opties via de Ziggo GO app te willen casten naar Chromecast. Doordat wij uitzendrechten hebben waardoor Replay TV gratis is, mogen we Replay TV niet aanbieden voor het streamen naar Chromecast en is het bijvoorbeeld ook niet toegestaan om reclameblokken door te spoelen. In tegenstelling tot andere providers waarbij dit wel kan, maar waarbij je voor de content moet betalen. Daar zit inderdaad het verschil ook in. 
Wij hebben er voor gekozen de content gratis aan te bieden, maar waardoor deze functionaliteiten zijn geblokkeerd.

Of dit in de toekomst gaat veranderen, durf ik niet te zeggen. Maar wij hebben in dit geval voor de voordeligste optie voor jullie als klant gekozen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Jamyla met alle respect maar wat een onzin schrijf je nu!! Replay TV zit gewoon bij de abonnementsprijs ingecalculeerd daar is niks 'gratis' aan, met TV start mogen we op een Mediabox XL niet eens van Replay gebruikmaken dan moeten we het duurdere TV Compleet of Max afnemen.

 

 Bij KPN bijvoorbeeld betaal je hier niets extra voor, welke content bedoel je waarvoor betaald moet worden of wat Ziggo 'gratis' zou aanbieden? Hoe goed is je kennis van de diensten en producten bij de andere providers? 

Het is hoe dan ook een bewuste keuze van Ziggo dit niet mogelijk te maken, mogelijk op last van de content leveranciers. Het verbaasd mij dan toch dat bij andere providers meer mogelijk is voor lagere maandlasten.

Uitgelicht topic