Karin2

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Streamen via Google chromecast bij opnames kijken ZiggoGo hapert.

Sinds een paar maanden (laatste update?) gaat het streamen van opgenomen programma’s via de ziggo go app niet lekker. De app blijft bufferen. Bij live kijken of gewoon op de tablet geen problemen.

is dit een bekend probleem?

6 Reacties 6
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

heb je al gekeken in het hoofd topic over de nieuwe update van Ziggo go ?

 

https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-Updates/Ziggo-GO-krijgt-een-update/ba-p/955956

Karin2
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Bedankt voor je suggestie. Ben aan het rondzoeken geweest, heb dat ook gezien en best wel wat gelezen, maar kan zo niks vinden. Maar om het hele topic van 30 pagina’s door te moeten gaan lezen om te kijken of er ergens een oplossing staat gaat mij wel erg ver. Hopelijk reageert er iemand die het kent of me verder kan helpen.

frankholland

Level 4
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik had hetzelfde probleem en als volgt opgelost ( al is t in feite een lapmiddel maar t werkt bij mij)

Ik heb op mijn AccessPoint het "Gastnetwerk" geactiveerd en de naam " {achternaam}-chromecast " gegeven, en daarbij de 5Ghz uitgezet en dus alleen 2.4Ghz actief.

Ik gebruik mijn tablet altijd om te streamen en die heeft om wat te surfen geen 5Ghz nodig.

Vervolgens dus verbinding maken met tablet met het Gastnetwerk; het knopje vd Cromecast ingedrukt houden tot het tv-scherm uitgaat en vervolgens dus vanuit je tablet een nieuwe koppeling maken.

Sindsdien geen problemen meer hier.

PS: ik heb het TP-Link M4 mesh systeem, maar elke router/accesspoint heeft deze optie wel

 

Karin2
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Helaas geen oplossing voor mij gebleken. Vandaag meerdere keren de melding 321 vanuit ziggo app op chromecast gekregen en streamen stopte en moest opnieuw contact maken met chromecast. Jammer genoeg kent de ziggosite die code niet? Wordt steeds vager dat ziggo.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

ervaar je het probleem ook op een smartphone of tablet/laptop ?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Karin2

Zou je antwoord willen geven op de laatste vraag van @anoniemforum?

Uitgelicht topic