1
Vraag
2
Reacties
roel3

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Streamen via AirDrop/Apple tv.

Bij streamen vanuit ziggo go naar de Apple TV krijg ik bij alle programma’s, ook het journaal, de melding: deze video kan niet met AirDrop worden afgespeeld. Is hier iets geblokkeerd. Deed het voor de vakantie nog prima. 
 Ligt het aan nieuwe instellingen?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

de 3e Generatie AppleTV voldoet niet aan de eisen van Ziggo Go TV hier heb je de 4e Generatie voor nodig, dat is waarom je afspelen niet meer kan doen, zie ook dit topic. Of heb je 4e of nieuwere Generartie.

 

Ziggo GO TV voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV 

 

Schermafbeelding 2021-11-17 om 22.13.50.png

Bekijk in context

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De Ziggo Go TV app speelt hier geen rol, omdat deze niet geinstalleerd kan worden.

Deze klant neemt alles bij Ziggo af dus ook dat gaat niet op.

 

Ook hier staat het volgende.

Screenshot_20211117-225444_Chrome.jpg

Dat staat los van het niet kunnen casten naar een apple TV. 

Wat wel mee kan spelen is het volgende.

  • Om te streamen met Chromecast of AirPlay moet je minimal iOS 12.0 of nieuwer op je iPhone of iPad hebben staan. En Apple TV van de 2e generatie of hoger. Airplay 2 wordt ook ondersteund.

 

@roel3  schreef :

Dank voor je tip, maar ik heb de eerste versie van Apple TV en daarin kan ik voorzover ik het kan zien (geen App Store) geen apps toevoegen. 

 

Het komt dus neer op of een nieuwere apple TV aan te schaffen of inderdaad een chromecast, omdat bij Ziggo internet wordt afgenomen maakt de versie weinig uit.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Welkom @roel3 op de Ziggo Klant helpt Klant Community.

 

Vervelend dat Airdrop niet werkt, hier werkt het wel, mijn vraag is welke Software heeft je AppleTV en je iPhone/iPad. 15.1 is voor gebruikers de meest recente en 15.2 voor Public Beta 2

 

Zou je dat eerst even willen bekijken, daarna haal even je AppleTV van de stroom kleine minuut of 2 en daarna weer herstarten en probeer dan nog eens via Airdrop.

 

Als dit niet werkt, kan er een Bug zitten in de Ziggo Go TV App, maar dat hoor ik wel als je me stappen hebt geprobeerd, dan kan ik een Ziggo Medewerker inschakelen om te helpen, zij kunnen in systemen waar ik als klant niet in kan.

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@roel3 even een vraag, waarom zet je de ziggo go app niet direct op je Apple TV ? 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Dat is een scherpe @Hatolex  😉 ben nog niet helemaal wakker 😂

roel3
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je tip, maar ik heb de eerste versie van Apple TV en daarin kan ik voorzover ik het kan zien (geen App Store) geen apps toevoegen. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Airdrop is toch iets anders dan Airplay @roel3 @@Dave! Is dat niet bedoeld om bestanden te delen, als Google de goede resultaten laat zien. Voor Ziggo Go gebruik dan Airplay zover ik weet en als ik het goed heb versie 2 van airplay.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@RoWi. 

Praktisch zelfde via je telefoon drop je de streaming naar Airplay is 1 en dezelfde idd

 

Zie hier Airdrop 

Zie hier Airplay 

roel3
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb even meer gezocht in deze omgeving en uit oudere issues blijkt dat dit (het niet kunnen streamen van replay programma’s) al een langer bestaand probleem is. Om verdere ergernissen te voorkomen gebruik ik wel mijn MacBook met een HDMI kabeltje. Dank in ieder geval voor jullie reacties! 
PS: @Dave, ik heb alles gereset inclusief het Ziggo modem zonder resultaat. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@roel3 
Maak je wel gebruik van internet van Ziggo zonder Ziggo internet doet hij het ook niet.

 

Klik op pictogram of https://apps.apple.com/nl/app/ziggo-go-tv/id1268584236

 

 

E5110BC6-738E-4BE6-BD95-036DDF972264.jpeg

roel3
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja Dave, alles tv,internet,telefoon betrek ik bij Ziggo.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@roel3 het gaat dus specifiek over replay? Gewone content live lijken werkt wel? 

We kunnen/mogen pas sinds ergens begin dit jaar Replay streamen via de Chromecast.

Aan Replay via Airplay wordt blijkbaar nog gewerkt.

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Ziggo-GO-update-Terugkijken-nu-%C3%B3%C3%B3k-via-de-Chr...

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

de 3e Generatie AppleTV voldoet niet aan de eisen van Ziggo Go TV hier heb je de 4e Generatie voor nodig, dat is waarom je afspelen niet meer kan doen, zie ook dit topic. Of heb je 4e of nieuwere Generartie.

 

Ziggo GO TV voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV 

 

Schermafbeelding 2021-11-17 om 22.13.50.png

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@RoWi. 

Replay via Airplay werkt gewoon maar Airplay2 wordt aangeraden, Chromecast en iPhone werkt gewoon hier dan getest, en terugkijken ook, en op AppleTV werkt ook alles zoals het moet Bij mij thuis.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Dave! Dat gaat toch meer om het kunnen installeren van de Ziggo Go TV app?

 

Als ik @roel3  goed begrijp heeft hij de eerste generatie. Dan lijkt het mij dat Airplay het enige is wat je zou kunnen gebruiken. Maar ik ben daar verder niet in thuis.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Dave!  schreef:

@RoWi. 

Replay via Airplay werkt gewoon maar Airplay2 wordt aangeraden, Chromecast en iPhone werkt gewoon hier dan getest, en terugkijken ook, en op AppleTV werkt ook alles zoals het moet Bij mij thuis.


Dan heb ik die aankondiging zeker gemist, volgens het topic waar ik naar link werdt er nog aan gewerkt, als het bij jouw werkt dat is dat blijkbaar ook recent toegevoegd.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Je kan wel met Airplay casten dat is het probleem niet, maar de Ziggo Go TV app heeft 4e generatie nodig en Ziggo Go App kan je niet casten naar AppleTV daarom de onderscheid. Chromecast wel maar niet op AppleTV omdat er andere rechten zijn afgesproken met AppleTV en Ziggo Go TV App. Het is heel zuur en jammer helaas gaat niet wat hij wil, dan kan ie beste via de Chromecast casten, kan je evengoed replay en terugkijken etc doen, en kost stukje minder dan heb ik het wel over de zwarte ronde uit 2018 of de 4K Ultra want de witte Chrome Cast heeft weer verplicht internet verbinding van Ziggo nodig, anders kan je niet afspelen.

 

Is hele omschrijving.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De Ziggo Go TV app speelt hier geen rol, omdat deze niet geinstalleerd kan worden.

Deze klant neemt alles bij Ziggo af dus ook dat gaat niet op.

 

Ook hier staat het volgende.

Screenshot_20211117-225444_Chrome.jpg

Dat staat los van het niet kunnen casten naar een apple TV. 

Wat wel mee kan spelen is het volgende.

  • Om te streamen met Chromecast of AirPlay moet je minimal iOS 12.0 of nieuwer op je iPhone of iPad hebben staan. En Apple TV van de 2e generatie of hoger. Airplay 2 wordt ook ondersteund.

 

@roel3  schreef :

Dank voor je tip, maar ik heb de eerste versie van Apple TV en daarin kan ik voorzover ik het kan zien (geen App Store) geen apps toevoegen. 

 

Het komt dus neer op of een nieuwere apple TV aan te schaffen of inderdaad een chromecast, omdat bij Ziggo internet wordt afgenomen maakt de versie weinig uit.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@RoWi.  Helemaal goed omschreven 😊😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic