1
Vraag
2
Reacties
robdeklerk

Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Streamen van mijn mobiel naar tv

Op mijn vakantiewoning heb ik een Samsung tv.

Wanneer ik de ziggo go app wil streamen van mijn mobiel naar mijn tv, via de chromecast, lukt dat niet!  Als ik het stream-icoontje aantikt wat rechtsboven de Ziggo go staat, krijg ik:

Open de afstandsbediening…

(icoontje) Gateway - Sam - 3.1

Hulp nodig?

De middelste optie is grijs. M.a.w. kan niet verder!

De andere opties wijzen naar de mediabox. En daar kan ik niks mee!

Moet er misschien in mijn mobiele telefoon bij instellingen wat veranderd worden? 

Streamen via You Tube lukt wel! 

Wie geeft mij raad daarin? Alles al geprobeerd! 

 

25 Reacties 25

Niet van toepassing

Zoals ik al eerder zei, is je chromecast verbonden met je wifi netwerk? Dit kan je controleren in  HOME APP.

robdeklerk
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ja, is verbonden! Zelfde netwerk als mijn telefoon! Alles doorlopen via de home app!

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8943Posts
  • 1051Oplossingen
  • 3971Likes

Hi @robdeklerk,

Wat irritant dat er maar geen vooruitgang in zit. Om even wat miscommunicatie te voorkomen, het volgende:

Kun je aangeven of je (één van deze) twee icoontjes ziet en/of hier iets greyed out is. De linker staat normaal gesproken voor Chromecast, de rechter wil graag een verbinding maken met je Mediabox (dus Gateway en afstandsbediening). Die hebben we niet nodig.

Je geeft aan dat het om een vakantiewoning gaat, dus even voor de zekerheid: Is het een ‘normale’ internetverbinding? Of is er bijvoorbeeld iets in een vakantiepark geregeld?

robdeklerk
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Goedendag iedereen! Bedankt voor alle support die ik heb mogen ontvangen!

Het is eindelijk opgelost! Vanmiddag kreeg ik visite van een vriend en die wist er wel raad mee. Het bleek dat de chromecast naar fabrieksinstelling terug gezet moest worden. Ik had blijkbaar tekort op het reset knopje gedrukt!

Nogmaals bedankt iedereen die zo begaan was met dit euvel!

Rob

JeannetteS

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan nog wel streamen vanaf  mijn Samsung telefoon naar een Philips smart tv vanaf bv YouTube. Maar niet vanaf internet om een sportwedstrijd te kijken.  Zitten op zelfde wifi, Bluetooth aan, krijg niet meer de tv in de lijst op mijn telefoon of het icoontje van de tv in beeld. Alles al even uit gezet,  maar helaas....

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8046Posts
  • 2390Oplossingen
  • 3920Likes

Hi @JeannetteS 

JeannetteS wrote:

Ik kan nog wel streamen vanaf  mijn Samsung telefoon naar een Philips smart tv vanaf bv YouTube. Maar niet vanaf internet om een sportwedstrijd te kijken.  Zitten op zelfde wifi, Bluetooth aan, krijg niet meer de tv in de lijst op mijn telefoon of het icoontje van de tv in beeld. Alles al even uit gezet,  maar helaas....


Als ik het goed begrijp werkt het streamen van de Ziggo GO App probleemloos via jouw Samsung telefoon. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk met wat je bedoeld met: '’Maar niet vanaf internet om een sportwedstrijd te bekijken'’. Kun je dit nader toelichten? Vanaf wat voor device probeer je te streamen? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic